Page 590 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 590
Honda CBR 1000RR-R SP
τρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, όμως η σχεδίαση του φάρει ψηλά και να αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ (ειδικά
φέρινγκ δεν σε αφήνει ακάλυπτο όταν ταμπουρω- μπεκ ψεκάζουν λάδι στα έμβολα για να διατηρηθεί η
θείς πίσω του, αποδεικνύοντας ότι η αεροδυναμι- θερμοκρασία τους χαμηλά στις υψηλές στροφές). Οι
κή έπαιξε βασικό ρόλο στο σχεδιασμό του. μπιέλες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο και φυ-
Κινητήρας σικά ελαφρύτερες κατά 50% σε σχέση με τις ατσά-
Η Honda επιμένει στην τετρακύλινδρη εν σειρά διά- λινες, ενώ οι εκκεντροφόροι έχουν επίστρωση DLC
ταξη, είναι άλλωστε συνυφασμένη με το όνομα CBR, για μειωμένες τριβές (πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα
αυτή τη φορά όμως ο 1000αρης κινητήρας σχεδιά- παραγωγής) και χρησιμοποιούν ένα νέο σύστημα κί-
στηκε από λευκό χαρτί με σκοπό να είναι ο δυνα- νησης με ένα επιπλέον γρανάζι και κοντύτερη καδέ-
τότερος ανάμεσα στον ιαπωνικό ανταγωνισμό αλλά να. Ο λόγος φυσικά δεν είναι άλλος από το υψηλό-
και στην ιστορία της εταιρίας. Παρότι όμως αποδί- τερο στροφάρισμα. Οι βαλβίδες ανοίγουν πλέον με
δει 214,5 ίππους με 11,3 χλγμ ροπής στις 14.500 νέα κοκοράκια με αποτέλεσμα τη μείωση της αδρά-
και 12.500 στροφές αντίστοιχα, στόχος δεν ήταν μό- νειας κατά 75%, ενώ η συμπίεση έχει ανέβει στο
νο η απόλυτη δύναμη. Οι διαστάσεις του είναι ιδιαί- 13,4:1, με τις εσωτερικές τριβές να είναι μειωμένες
τερες μαζεμένες με τα σφυρήλατα έμβολα (ίδια με σε όλα τα μέρη του κινητήρα.
της εξωτικής RC213V-S) να είναι ελαφρύτερα έχο- Για το 2022 συναντάμε αλλαγές στην εισαγωγή αέρα
ντας παράλληλα μεγαλύτερη διάμετρο (81χιλ αντί και το φιλτροκούτι (από το 2020 το ram air περνά από
76χιλ) και αρκετά μικρότερη διαδρομή από την προ- το κέντρο του πλαισίου, καθώς όπως προαναφέραμε η
ηγούμενη γενιά (48,5χιλ αντί 55,1χιλ) ώστε να στρο- κλασσική κλειδαριά που θα ¨έκοβε¨ τη ροή του αέρα
Eπιστροφή στα περιεχόμενα