Page 541 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 541
Aprilia Tuono 1100 V4/ Factory
Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Από το 2002 μέχρι σήμερα, όταν ακούς το όνο-
μα Τuono, το μυαλό σου πηγαίνει κατευθείαν σε ένα
superbike χωρίς φέρινγκ και κλιπ-όν. Η βασική φιλο-
σοφία δεν άλλαξε, όμως πλέον η μοτοσυκλέτα διαφέ-
ρει αρκετά από την προηγούμενη γενιά, ειδικά στο πιο
συμμετρικό πλέον εμπρός μέρος. Ο χαρακτηριστικός
τριπλός προβολέας έγινε πιο επιθετικός και είναι επι-
τέλους LED (με DRL και φώτα στροφής) ενώ συνεχίζει
να βρίσκεται στο επίκεντρο του μπροστινού φέρινγκ. Ο V4 κινητήρας δεν πτοήθηκε από τις
Η Aprilia σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της συνε- προδιαγραφές Euro 5 και παραμένει ένα από τα
πιο απολαυστικά σύνολα τόσο σε απόδοση όσο και
χίζει να χρησιμοποιεί μικρό φέρινγκ στη γυμνή της μο- σε ήχο.
τοσυκλέτα, καθώς με αυτό δεν παρέχει μόνο περισ-
σότερη προστασία στον αναβάτη αλλά ¨γλιτώνει¨ και
αρκετά γραμμάρια από το μπροστινό μέρος αφού στη-
ρίζεται στο πλαίσιο. Όπως όλα τα νέα σπορ μοντέλα
της εταιρίας έτσι και το μεγάλο Tuono υιοθετεί τη σχε-
δίαση δύο επίπεδων με τα ενσωματωμένα αεροδυ-
ναμικά φτερά, η οποία βελτιώνει τη σταθερότητα στις
υψηλές ταχύτητες και ταυτόχρονα συμβάλλει ώστε να
αποβάλλεται η θερμότητα από τον κινητήρα. Μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά, η
Άνεση – Εργονομία οθόνη εντυπωσιάζει με την ευκρίνεια της, έχοντας
Σαν γνήσιο γυμνό superbike, το Tuono δεν φημι- εύκολο μενού και δυνατότητα για ρυθμίσεις των
ηλεκτρονικών εν κινήσει.
ζόταν για τις παραχωρήσεις υπέρ της άνεσης, τώρα
όμως η Aprilia αποφάσισε να κάνει τη θέση οδήγησης
πιο φιλική για όλους, ειδικά στη βασική έκδοση. Έτσι
εκτός από τη μακρύτερη σέλα με την οποία εφοδιάζε-
ται και η Factory, η βασική έκδοση διαθέτει ψηλότερα
τοποθετημένο τιμόνι, φέρνοντας το σώμα σε ελαφρώς
πιο όρθια στάση, κάτι που σε συνδυασμό με τη μεγα-
λύτερη ζελατίνα κάνει την παραμονή σου ακόμη πιο Ο χαρακτηριστικός τριπλός προβολέας έγινε
ευχάριστη. Φυσικά συνεχίζεις να κάθεσαι πάνω και επιτέλους έγινε Led. Πλέον μπορείς να πας
γρήγορα και το βράδυ. Η βασική έκδοση παρέχει
όχι μέσα στην μοτοσυκλέτα σε μια επιθετική στάση με καλύτερη προστασία από τον αέρα η ψηλότερη
τα μαρσπιέ μακριά από το έδαφος, όπως πρέπει δηλα- ζελατίνα όμως σου περιορίζει την όραση όταν
δή για γρήγορη οδήγηση. Πλέον όμως έχεις και κα- κυνηγάς την τελική.
λύτερη στήριξη στα γόνατα χάρη στο ανασχεδιασμέ- σεις θα εκτιμήσει ο συνεπιβάτης ο οποίος στη Factory
νο ρεζερβουάρ. θα είναι απλώς ανεπιθύμητος. Στον αντίποδα, η βα-
Τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τις δύο εκδό- σική έκδοση διαθέτει μια κανονικών διαστάσεων σέ-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα