Page 251 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 251
Yamaha MT-125
δίσκος 220 χιλιοστών και μια δαγκάνα ενός εμβό- ΤΕΧΝΙΚΑ
λου, ενώ το ABS φυσικά ανήκει στον βασικό εξο- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
πλισμό και επιδρά και στους δύο τροχούς.
Οδηγώντας Τύπος 4T 1K, Υ/Ψ 4Β
124
Κυβισμός (κ.εκ.)
Ανοίγοντας τον κεντρικό διακόπτη, το ΜΤ-125 Κινητήρας Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 52 x 58,6
11,2
σε καλωσορίζει με την φράση «Hi Buddy» (γεια Συμπίεση (:1) 15/10.000
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)
σου φιλαράκο) στα όργανα. Μπορεί να σας φαί- Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 1,16/8.000
νεται φαιδρό, αλλά η πρόθεση της Yamaha να δη- Τροφοδοσία Ψεκασμός
10
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
μιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που «συνδέεται» με Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 2,4
τον αναβάτη της παραμένει σαφής. Δεν χρειάζεται Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 113
να κάνεις πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβεις την Τύπος Ατσάλινο τύπου Deltabox
ευχρηστία του πολύ μαλακού συμπλέκτη και του Αν. Ε / Ρυθμίσεις USD πιρούνι 41 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.)
130
ακριβέστατου σασμάν, αλλά και την αίσθηση μεγά- Αναρτήσεις - Φρένα Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Μονό αμορτισέρ
114
λης μοτοσυκλέτας που αποπνέει το MT, μια «κλι- Διαδρομή (χλστ.) Δ/292, 2Ε, ABS
Φρένα Ε (χλστ.)
σέ» φράση που στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας Φρένα Π (χλστ.) Δ/220, 1Ε, ABS
αυτής ισχύει στον υπερθετικό βαθμό. Η στιβαρό-
τητα κύλισης στην ευθεία και η αίσθηση απόκρι- Ελαστικά Ελαστικό Ε 110/80-17”
Ελαστικό Π
140/70-17”
σης στο τιμόνι είναι κάτι που πρέπει να ζήσει κα-
νείς για να το πιστέψει, εξυψώνοντας το MT για τα
δεδομένα της κατηγορίας. Η αίσθηση που φθάνει τσέπη σας.
στον αναβάτη από τους τροχούς είναι σε υψηλά Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτά ρυθμισμέ-
επίπεδα (σε αυτό βοηθά και το μικρό μέγεθος του νες αλλά λειτουργούν ολόσωστα. Μπορεί ο ανα-
MT) αναβαθμίζοντας κι άλλο την οδηγική εμπει- βάτης να αισθάνεται κάπως παραπάνω τις οδι-
ρία αλλά και την ασφάλεια που ο αναβάτης νιώθει. κές κακοτεχνίες, όμως σε έντονη οδήγηση η
Έχοντας παραλάβει το MT με μόλις… 111 χιλιό- αίσθηση και η πρόσφυση διατηρούνται στο ακέ-
μετρα, ουσιαστικά αναλάβαμε το στρώσιμο του, ραιο, θυμίζοντας σπορ μοτοσυκλέτες μεγάλου
παρακολουθώντας πως η διαδικασία εξελίσ- κυβισμού –και μάλιστα, σωστά ρυθμισμένες!
σεται. Τα 15 άλογα του 125άρη κινητήρα είναι Τα φρένα, αφού «έστρωσαν» στα πρώτα χιλιό-
επαρκέστατα για τις ανάγκες του MT και αποδί- μετρα, αποκάλυψαν το κανονικό τους πρόσωπο:
δονται γραμμικά, αλλά και χωρίς «το κάτι παρα- Η 4πίστονη ακτινική δαγκάνα εμπρός πρωταγω-
πάνω». Για έναν νέο αναβάτη βέβαια αυτό δεν νιστεί, αντισταθμίζοντας την ελαφρώς μειωμένη
αποτελεί πρόβλημα. Το σύστημα VVA, δηλώνει αίσθηση στην μανέτα με ικανή ισχύ πέδησης και
διακριτικά το παρόν, με ένα «κλικ» που ενερ- άριστη προοδευτικότητα. Το πίσω φρένο επικου-
γοποιεί το 2ο «στάδιο» του κινητήρα: Η αλλα- ρεί όπως πρέπει, ενώ τα υψηλότατα περιθώρια
γή στην συμπεριφορά γίνεται αρκετά αισθητή πρόσφυσης του MT συνέβαλαν στην σπανιότα-
στο δρόμο, με το μοτέρ να «τραβάει» περισσότε- τη ενεργοποίηση του ABS, όσο και αν πιέσαμε τα
ρο μέχρι την επέμβαση του κόφτη. Στις αστικές φρένα. Τα 31 μέτρα απόστασης ακινητοποίησης,
συνθήκες, ο 125άρης κάνει πολύ καλή δουλειά από τα 80 χιλιόμετρα την ώρα, είναι μια πολύ κα-
παραμένοντας αρκετά ελαστικός, αν και κάποιες λή επίδοση. Μετά από κάθε βόλτα με το MT, το χα-
φορές ένα κατέβασμα θα τον βοηθήσει για αμε- μόγελο είναι εγγυημένο. Και η μοτοσυκλέτα θα σε
σότερη ισχύ. Παράλληλα, η πολύ μικρή κατανά- αποχαιρετήσει με ένα σύντομο μήνυμα στην οθό-
λωση του συνάπτει τις ανάλογες φιλίες με την νη, στο κλείσιμο του διακόπτη: See you…
Eπιστροφή στα περιεχόμενα