Page 647 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 647
Yamaha R1 2020
ντας την πίστα αλλά και το αστραφτερό μπλε της
ολοκαίνουργιας R1, που τραβούσε πάνω της κά- ΤΕΧΝΙΚΑ
θε βλέμμα. Αφού βάλαμε τις σωστές πιέσεις τα ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ
ελαστικά της Bridgestone δεν άργησαν να ζεστα- Τύπος 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β
998
θούν και σε ελάχιστους γύρους άρχισα να αισθά- Κινητήρας Κυβισμός (κ.εκ.) 79 Χ 50,9
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)
νομαι οικεία με την μοτοσυκλέτα ώστε να ανεβά- Συμπίεση (:1) 13
σω ρυθμό, αφήνοντας την R1 να αναδείξει κάθε Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 197,2/13.500
πτυχή της. Για ακόμη μια φορά λοιπόν ξεχώρισε η Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 11,6/11.500
απόδοση του crossplane κινητήρα που είναι γε- Τροφοδοσία Ηλ.Ψεκασμός
μάτη σε όλο το φάσμα των στροφών, χαρίζοντας Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 17
απίστευτες εξόδους σε κάθε τύπο στροφής, όσα Τύπος Αλουμινίου δύο δοκών
χιλιόμετρα και αν έχεις πριν ανοίξεις το γκάζι. Αν. Ε / Ρυθμίσεις Ανεστραμμένο 43χιλ, ΠΕ, ΑΣ, ΑΕ
120
Διαδρομή (χλστ.)
Η αμεσότητα της απόκρισης είναι χαρακτηριστι- Αναρτήσεις - Φρένα Αν. Π / Ρυθμίσεις Αμορτισέρ ΠΕ, ΑΣ, ΑΕ
120
κή (η ρύθμιση που μου έδωσε την καλύτερη σχέ- Διαδρομή (χλστ.) 2Δ/320, 4Ε, ABS
Φρένα Ε (χλστ.)
ση απόδοσης και φιλικότητας στο αρχικό άνοιγ- Φρένα Π (χλστ.) Δ/220, 2Ε, ABS
μα του γκαζιού ήταν η PWR 2, καθώς η θέση 1 Ελαστικό Ε 120/70-17’’
με την οποία ξεκίνησα αποδείχθηκε αρκετά ¨από- Ελαστικά Ελαστικό Π 190/55-17’’
τομη¨) και η R1 εκτινάσσεται, παράγοντας τον δι-
κό της ξεχωριστό ήχο, που ακόμα και με την νορ-
μάλ εξάτμιση φέρνει κατευθείαν στο μυαλό σου τα Μήκος (χλστ.) 2055
Πλάτος (χλστ.)
690
Moto GP. Τα σχεδόν 250χλμ/ώρα που έδειξε το Διαστάσεις Μεταξόνιο (χλστ.) 1405
κοντέρ στην μικρή ευθεία της πίστας των Μεγά- ΄Ύψος σέλας (χλστ.) 860
201
Βάρος πλήρες (κιλά)
ρων δεν είναι μόνο ενδεικτικό της δύναμης, αλλά
και του τρόπου με τον οποίο την περνά στο δρόμο όπως κάνουν και πολλοί αγωνιζόμενοι, βελτιώνο-
βγαίνοντας από την προηγούμενη στροφή, ο οποί- ντας αμέσως την αποτελεσματικότητα του φρενα-
ος πραγματικά εντυπωσιάζει. Το traction, το slide ρίσματος. Βεβαία η R1 σε κάνει να ξεχνάς γρήγο-
αλλά και το Wheelie control λειτουργούν διακρι- ρα το ABS, με την υποδειγματική της συμπεριφορά
τικά χωρίς να σε κόβουν χωρίς λόγο, ενώ οι ταχύ- στους υπόλοιπους τομείς. Παρότι δεν είναι η πιο
τητες ανεβαίνουν αστραπιαία στο κιβώτιο χάρη στο ελαφριά Superbike, είναι πολύ πρόθυμη στις αλ-
quickshifter, που από την προηγούμενη γενιά λει- λαγές πορείας όπως και στις εισόδους των στρο-
τουργεί εξίσου καλά και στα κατεβάσματα, αφήνο- φών όπου κρατά την γραμμή που έχεις επιλέξει
ντας τον συμπλέκτη σε δεύτερη μοίρα και στη φά- ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Το μπροστινό εμπνέει
ση της επιβράδυνσης. Έχοντας το EBM στην θέση εμπιστοσύνη τόσο στο αρχικό πλάγιασμα όσο και
1 ο κινητήρας δεν σε ¨φρενάρει¨, ώστε να έχεις στο apex όντας εντυπωσιακά σταθερό, ενώ η σω-
εσύ τον απόλυτο έλεγχο. Τα φρένα έχουν έντονο στή πληροφόρηση από το πίσω μέρος σου επι-
αρχικό δάγκωμα που όμως συνηθίζεται, σε αντί- τρέπει να ανοίξεις νωρίς το γκάζι, εκμεταλλευό-
θεση με το ABS το οποίο όπως και στην προηγού- μενος πλήρως τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά.
μενη γενιά παρεμβαίνει έντονα στο όριο, μεγαλώ- Έτσι διαπιστώνεις ότι κινείσαι σε γρήγορους ρυθ-
νοντας την απόσταση φρεναρίσματος. Δυστυχώς μούς χωρίς άγχος και κούραση, κάτι πολύ σημα-
δεν απενεργοποιείται από το μενού, όμως εφό- ντικό τόσο για τους αγωνιζόμενους - λάτρεις των
σον οδηγείς μόνο στην πίστα (σε πολύ υψηλό track days, όσο και για αυτούς που θέλουν να την
ρυθμό), μπορείς να αφαιρέσεις την ασφάλεια του απολαμβάνουν και στον δρόμο.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα