Page 645 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 645

Yamaha R1 2020


          Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
          Εκ πρώτης όψης η νέα R1 δεν διαφέρει αισθητά
        από το μοντέλο που αντικαθιστά αφού συνεχίζει
        να βασίζεται στην M1 των Moto GP, αρκεί όμως
        μια πιο προσεκτική ματιά για να εντοπίσεις τις δι-
        αφορές που δεν έγιναν μόνο για λόγους αισθητι-

        κής ανανέωσης. Το φέρινγκ διαφοροποιείται αρ-
        κετά  ξεκινώντας  από  το  μπροστινό  τμήμα  όπου
        συναντάμε  δύο  έντονα  νεύρα  που  κατεβαίνουν       H TFT οθόνη του πίνακα οργάνων παρέμεινε ίδια
        χαμηλά μέχρι την εισαγωγή του αέρα η οποία κα-        χωρίς να εντυπωσιάζει με τις διαστάσεις της, όμως
        τασκευάζεται πλέον από αλουμίνιο . Διαθέτει νέα  είναι ευανάγνωστη διαθέτοντας πλέον ενδείξεις
        φώτα θέσης led που θυμίζουν αρκετά τα αντίστοι-       για το BC (Brake Control) και το EBM (Engine
        χα του R6, με τους κεντρικούς προβολείς από κά-       Brake Management).
        τω να μην προεξέχουν αισθητά όπως στην προη- φος, η λεπτή σχεδίαση στο μπροστινό της τμήμα
        γούμενη γενιά. Οι αλλαγές συνεχίζονται στο πλάι,  επιτρέπει  σε  αναβάτες  μετρίου  αναστήματος  να

        καθώς το φέρινγκ ενσωματώνεται με την σχεδία- πατούν εύκολα κάτω. Επιπλέον είναι  ευρύχωρη
        ση του ρεζερβουάρ, ενώ το κάτω μέρος στην πε- ώστε να κινείσαι ελεύθερα πάνω της και να τοπο-
        ριοχή της εξάτμισης  κατασκευάζεται πλέον από  θετείς σωστά το σώμα σου στις στροφές αλλά και
        τιτάνιο. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα  στην ευθεία.
        την βελτίωση της αεροδυναμικής κατά 5 % πα-            Κινητήρας
        ρότι η ζελατίνα είναι ελαφρώς ψηλότερη με σκο-         Ένα  από  τα  πιο  δυνατά  χαρτιά  της  R1  είναι
        πό να παρέχει καλύτερη κάλυψη στον αναβάτη.  αναμφίβολα ο crossplane  κινητήρας CP4 1000

        Στο πίσω μέρος συνεχίζει να ξεχωρίζει το κάθε- κ.εκ  με  την  ανομοιόμορφη  ακολουθία  ανάφλε-
        το LED φανάρι όπως και οι μεγάλες οπές που εί- ξης 270° - 180° - 90° - 180°. Η Yamaha αυτή την
        ναι από τα κύρια χαρακτηριστικά στην πίσω όψη  φορά δεν μπήκε στο κυνήγι της απόλυτης ιππο-

        της R1. Η μοτοσυκλέτα θα διατίθεται σε δύο χρω- δύναμης, δίνοντας περισσότερο βάρος στις νέες
        ματισμούς, τον κλασσικό μπλε της Yamaha (συν- προδιαγραφές euro 5 αλλά και στον τρόπο από-
        δυάζεται  με  γρι  ματ  σε  ουρά,  μπροστινό  φτερό  δοσης  στις υψηλές στροφές, αφού οι 197,2 ίπποι
        και αυτοκόλλητα) αλλά και τελείως μαύρο, ενώ η  στις 13.000 σ.α.λ είναι υπεραρκετοί ακόμα για τα
        ποιότητα κατασκευής είναι στο επίπεδο που περι- σημερινά δεδομένα. Για το 2020 οι βαλβίδες δεν
        μένεις από την κορυφαία μοτοσυκλέτα της Ιαπω- έχουν τα κλασικά καπελώτα, αφού την θέση τους
        νικής εταιρίας,  αφού τόσο στα υλικά όσο και στην  έχουν πάρει ¨κοκοράκια¨  Finger – follower τα

        βαφή δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός.              οποία μειώνουν την κινούμενη μάζα, με αποτέ-
          Άνεση – Εργονομία                                   λεσμα καλύτερη απόδοση στο υψηλό στροφάρι-
          Χωρίς αλλαγές στο εργονομικό τρίγωνο, η R1  σμα αλλά και την δυνατότητα για τοποθέτηση πιο
        συνεχίζει να είναι μια μοτοσυκλέτα με τυπική θέ- ¨άγριου¨ προφίλ εκκεντροφόρων.
        ση οδήγησης για superbike. Όλα βρίσκονται εκεί         Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
        που πρέπει με αποτέλεσμα να βολεύεσαι αμέσως           Το γνωστό από την προηγούμενη γενιά αλουμι-
        πάνω  της,  απαιτώντας  ελάχιστο  χρόνο  προσαρ- νένιο περιμετρικό πλαίσιο τύπου Deltabox παρέ-
        μογής.    Δεν  θα  συναντήσεις  περίεργες  γωνίες  μεινε μαζί με το αλουμινένιο ψαλίδι, όπως και το
        σε κλιπ ον και μαρσπιέ, ή άβολη σέλα και παρό- υποπλαίσιο το οποίο κατασκευάζεται από μαγνή-
        τι η τελευταία βρίσκεται στα 860 χιλ από το έδα- σιο. Από το ίδιο υλικό είναι και οι 10κτινες ζάντες,

                                                    Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650