Page 645 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 645
Yamaha R1 2020
Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Εκ πρώτης όψης η νέα R1 δεν διαφέρει αισθητά
από το μοντέλο που αντικαθιστά αφού συνεχίζει
να βασίζεται στην M1 των Moto GP, αρκεί όμως
μια πιο προσεκτική ματιά για να εντοπίσεις τις δι-
αφορές που δεν έγιναν μόνο για λόγους αισθητι-
κής ανανέωσης. Το φέρινγκ διαφοροποιείται αρ-
κετά ξεκινώντας από το μπροστινό τμήμα όπου
συναντάμε δύο έντονα νεύρα που κατεβαίνουν H TFT οθόνη του πίνακα οργάνων παρέμεινε ίδια
χαμηλά μέχρι την εισαγωγή του αέρα η οποία κα- χωρίς να εντυπωσιάζει με τις διαστάσεις της, όμως
τασκευάζεται πλέον από αλουμίνιο . Διαθέτει νέα είναι ευανάγνωστη διαθέτοντας πλέον ενδείξεις
φώτα θέσης led που θυμίζουν αρκετά τα αντίστοι- για το BC (Brake Control) και το EBM (Engine
χα του R6, με τους κεντρικούς προβολείς από κά- Brake Management).
τω να μην προεξέχουν αισθητά όπως στην προη- φος, η λεπτή σχεδίαση στο μπροστινό της τμήμα
γούμενη γενιά. Οι αλλαγές συνεχίζονται στο πλάι, επιτρέπει σε αναβάτες μετρίου αναστήματος να
καθώς το φέρινγκ ενσωματώνεται με την σχεδία- πατούν εύκολα κάτω. Επιπλέον είναι ευρύχωρη
ση του ρεζερβουάρ, ενώ το κάτω μέρος στην πε- ώστε να κινείσαι ελεύθερα πάνω της και να τοπο-
ριοχή της εξάτμισης κατασκευάζεται πλέον από θετείς σωστά το σώμα σου στις στροφές αλλά και
τιτάνιο. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα στην ευθεία.
την βελτίωση της αεροδυναμικής κατά 5 % πα- Κινητήρας
ρότι η ζελατίνα είναι ελαφρώς ψηλότερη με σκο- Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της R1 είναι
πό να παρέχει καλύτερη κάλυψη στον αναβάτη. αναμφίβολα ο crossplane κινητήρας CP4 1000
Στο πίσω μέρος συνεχίζει να ξεχωρίζει το κάθε- κ.εκ με την ανομοιόμορφη ακολουθία ανάφλε-
το LED φανάρι όπως και οι μεγάλες οπές που εί- ξης 270° - 180° - 90° - 180°. Η Yamaha αυτή την
ναι από τα κύρια χαρακτηριστικά στην πίσω όψη φορά δεν μπήκε στο κυνήγι της απόλυτης ιππο-
της R1. Η μοτοσυκλέτα θα διατίθεται σε δύο χρω- δύναμης, δίνοντας περισσότερο βάρος στις νέες
ματισμούς, τον κλασσικό μπλε της Yamaha (συν- προδιαγραφές euro 5 αλλά και στον τρόπο από-
δυάζεται με γρι ματ σε ουρά, μπροστινό φτερό δοσης στις υψηλές στροφές, αφού οι 197,2 ίπποι
και αυτοκόλλητα) αλλά και τελείως μαύρο, ενώ η στις 13.000 σ.α.λ είναι υπεραρκετοί ακόμα για τα
ποιότητα κατασκευής είναι στο επίπεδο που περι- σημερινά δεδομένα. Για το 2020 οι βαλβίδες δεν
μένεις από την κορυφαία μοτοσυκλέτα της Ιαπω- έχουν τα κλασικά καπελώτα, αφού την θέση τους
νικής εταιρίας, αφού τόσο στα υλικά όσο και στην έχουν πάρει ¨κοκοράκια¨ Finger – follower τα
βαφή δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός. οποία μειώνουν την κινούμενη μάζα, με αποτέ-
Άνεση – Εργονομία λεσμα καλύτερη απόδοση στο υψηλό στροφάρι-
Χωρίς αλλαγές στο εργονομικό τρίγωνο, η R1 σμα αλλά και την δυνατότητα για τοποθέτηση πιο
συνεχίζει να είναι μια μοτοσυκλέτα με τυπική θέ- ¨άγριου¨ προφίλ εκκεντροφόρων.
ση οδήγησης για superbike. Όλα βρίσκονται εκεί Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
που πρέπει με αποτέλεσμα να βολεύεσαι αμέσως Το γνωστό από την προηγούμενη γενιά αλουμι-
πάνω της, απαιτώντας ελάχιστο χρόνο προσαρ- νένιο περιμετρικό πλαίσιο τύπου Deltabox παρέ-
μογής. Δεν θα συναντήσεις περίεργες γωνίες μεινε μαζί με το αλουμινένιο ψαλίδι, όπως και το
σε κλιπ ον και μαρσπιέ, ή άβολη σέλα και παρό- υποπλαίσιο το οποίο κατασκευάζεται από μαγνή-
τι η τελευταία βρίσκεται στα 860 χιλ από το έδα- σιο. Από το ίδιο υλικό είναι και οι 10κτινες ζάντες,
Eπιστροφή στα περιεχόμενα