Page 641 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 641
Yamaha MT-10
Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Η σειρά MT είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική της
Yamaha όσον αφορά στην εμφάνιση, ειδικά μετά
την τελευταία σχεδιαστική ανανέωση που ξεκίνησε
από τα ΜΤ-07 και ΜΤ-09. Η ίδια φιλοσοφία πέρασε
πλέον και στο ΜΤ-10 κάνοντας το νέο μοντέλο να
διαφέρει αισθητά από το προηγούμενο, ειδικά στο
εμπρός μέρος. Αυτή τη φορά η μάσκα βρίσκεται πιο
ψηλά και εκτίθεται περισσότερο προς τα έξω απο-
βάλλοντας το ρομποτικό στυλ, με μια πιο ανάλαφρη
και λιγότερο επιθετική αισθητική, που σε κάποιους Η έγχρωμηTFT 4.2’’ στα πρότυπα του R1 μπορεί να
θα αρέσει και σε κάποιους όχι. Οι δύο Led προβο- μην εντυπωσιάζει σε μέγεθος αλλά είναι ευκρινής
λείς βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας DRL, παρέχοντας ένα εύχρηστο menu για να επιλέγεις
ενώ το μάτι σου σίγουρα θα πάει και στους δύο αε- riding mode και να ρυθμίζεις τα αναβαθμισμένα
ηλεκτρονικά βοηθήματα.
ραγωγούς αφού πλέον είναι μεγαλύτεροι τραβώ-
ντας περισσότερο την προσοχή. Διαφορετικό είναι ση και τα μαρσπιέ στο σωστό ύψος για να μην ενο-
και το ρεζερβουάρ που τους φιλοξενεί, όπως και χλούν στα γόνατα αλλά και να μην βρίσκουν κάτω
το πίσω μέρος το οποίο δείχνει πιο λείο και τελειώ- στις μεγάλες κλίσεις.
νει σε ένα νέο φωτιστικό σώμα που όπως και όλα τα Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το νέο μοντέλο φαί-
υπόλοιπα είναι τεχνολογίας Led. νεται με την πρώτη ματιά στον πίνακα οργάνων, κα-
Η ποιότητα κατασκευής παραμένει στα γνωστά θώς η LCD οθόνη της βασικής έκδοσης αντικατα-
υψηλά επίπεδα της Yamaha κάτι που μαρτυρά τό- στάθηκε με μια έγχρωμηTFT 4.2’’ στα πρότυπα του
σο η συναρμογή και το φινίρισμα των πλαστικών, R1, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο μόνο
όσο και τα μηχανικά μέρη που βρίσκονται σε κοινή της έκδοσης SP. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με το
θέα. Η αισθητική ανανέωση περιλαμβάνει φυσικά μέγεθός της όπως η αντίστοιχη του TMAX, όμως εί-
και νέους χρωματισμούς αφού στο κλασσικό μαύρο ναι ευκρινής και κάνει τη δουλειά της μιας και μέ-
και μπλε της Yamaha προστέθηκε το Cyan Storm σα από το μενού της μπορείς πλέον να ¨παίξεις¨ με
που συνδυάζει γκρι με τιρκουάζ για ένα πιο φρέσκο τις ρυθμίσεις των αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών.
και νεανικό ύφος. Ανάμεσα στους διακόπτες θα βρεις και αυτόν για το
Άνεση – Εργονομία cruise control (ενεργοποιείται από τα 50χλμ/ώρα)
To MT-10 ήταν μια από τις πιο φιλόξενες μοτοσυ- που μπορεί να φανεί χρήσιμο όταν θες να ξεκουρά-
κλέτες της κατηγορίας και αυτό όχι μόνο δεν άλλα- σεις τον δεξί σου καρπό…
ξε αλλά βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο χάρη στο Κινητήρας
ανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ που επιτρέπει στον Ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του ΜΤ-10 είναι
αναβάτη να ¨κουμπώσει¨ καλύτερα τα γόνατά του, αναμφίβολα ο κινητήρας του, καθώς ο τετρακύλιν-
αλλά και στη σέλα που είναι ακόμη πιο άνετη και ψη- δρος εν σειρά 1000άρης με τον crossplane στρό-
λότερη κατά 10χιλ (835χιλ από το έδαφος). Το ερ- φαλο προέρχεται ουσιαστικά από το R1. Όπως γνω-
γονομικό τρίγωνο θυμίζει αυτό του ΜΤ-09 φέρνο- ρίζουμε και από το απερχόμενο μοντέλο διαφέρει
ντας το σώμα του αναβάτη σε αρκετά όρθια στάση, μόνο στα σημεία, έχοντας χαμηλότερη συμπίε-
με μεγαλύτερη όμως κλίση προς τα εμπρός, ώστε ση, μικρότερες βαλβίδες εισαγωγής, μπιέλες από
να είναι πάντα σε ετοιμότητα για γρήγορη οδήγη- ατσάλι και όχι από τιτάνιο, βαρύτερο στρόφαλο, κ.ά,
ση. Το φαρδύ τιμόνι βρίσκεται στην ιδανική απόστα- αφού σύμφωνα με τη Yamaha ο σκοπός του ΜΤ-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα