Page 639 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 639
Yamaha MT-09 SP
ιδανικά το αλουμινένιο πλαίσιο το οποίο ούτως η άλ-
λως ήταν καινούργιο μιας και η Yamaha το είχε σχε- ΤΕΧΝΙΚΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ
διάσει από λευκό χαρτί για την τελευταίο γενιά του
ΜΤ-09 χρησιμοποιώντας την πατενταρισμένη μέθο- Τύπος 3Κ, 4T, Υ/Ψ
889
Κυβισμός (κ.εκ.)
δο χύτευσης που επιτρέπει στα τοιχώματα του να Κινητήρας Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 78.0x62.1
έχουν εξαιρετικά χαμηλό προφίλ (17χιλ). Ανασχεδι- Συμπίεση (:1) 11,5
ασμένο είναι και το υποπλαίσιο που κατασκευάζεται Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 119/10.000
9,5/7.000
επίσης από αλουμίνιο, όπως και το ψαλίδι που όπως Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) Ψεκασμός
Τροφοδοσία
προαναφέραμε στην έκδοση SP είναι βουρτσισμέ- Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 6,5
νο συμβάλλοντας ώστε το συνολικό βάρος της μο- Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 14
τοσυκλέτας να μην ξεπερνά τα 189 κιλά (πλήρης) 4 Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
λιγότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Ανεστρ.πιρούνι 41 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.)
130
Όμοια με τη βασική έκδοση είναι τα φρένα με δί- Αναρτήσεις - Φρένα Αν. Π / Ρυθμίσεις Μονό αμορτισέρ, AE, ΠΕ
122
σκους 298 και 245χιλ για το εμπρός και πίσω μέρος Διαδρομή (χλστ.) 2Δ, 298χλστ., δαγκάνες 4Ε
Φρένα Ε (χλστ.)
αντίστοιχα, cornering ABS 9.1MP και ακτινική τρό- Φρένα Π (χλστ.) Δ, 245 χλστ., δαγκάνα 1Ε
μπα της Nissin, όπως και οι ζάντες που κρατούν σε Ελαστικό Ε 120/70-17’’
χαμηλά επίπεδα το μη αναρτώμενο βάρος. Ελαστικά Ελαστικό Π 180/55-17’’
Οδηγώντας
Μπορεί το ΜΤ-09 SP όπως και όλα τα μοντέλα της
σειράς MT να ξεχωρίζει λόγω της εκκεντρικής του Μήκος (χλστ.) 2085
Πλάτος (χλστ.)
795
εμφάνισης, όμως θα σε γοητέψει περισσότερο όταν Διαστάσεις Μεταξόνιο (χλστ.) 1430
το οδηγήσεις. Αυτό είναι σίγουρο ότι θα συμβεί, εί- ΄Ύψος σέλας (χλστ.) 825
189
Βάρος (κιλά πλήρες)
τε βολτάρεις σε χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη, εί-
τε στρίβεις σαν μανιασμένος σε μια φιδίσια διαδρο- Η άνετη θέση οδήγησης θα σε κρατήσει ξεκούρα-
μή μιας και οι δυνατότητες του ΜΤ-09 αυξήθηκαν στο και παρότι δεν είναι η πιο επιθετική που θα συ-
στην έκδοση SP κάνοντας το ακόμη πιο απολαυ- ναντήσεις δεν θα σε αποτρέψει στη γρήγορη οδή-
στικό. Ο κινητήρας ούτως ή άλλως ήταν κορυφαί- γηση. Όταν λοιπόν θελήσεις να ξύσεις γόνατα το
ος έχοντας μεγάλα αποθέματα δύναμης κάθε φο- ΜΤ-09 θα είναι πρόθυμο όπως είναι σε οτιδήποτε
ρά που ανοίγεις το γκάζι, ικανά να σηκώσουν τον του ζητήσεις. Το πλαίσιο είναι όσο άκαμπτο χρει-
μπροστινό τροχό στον αέρα ακόμη και με 4η αλλά άζεται και το πιρούνι αποσβένει ιδανικά τις μικρές
και να στείλουν το κοντέρ πάνω από τα 230χλμ/ώρα ανωμαλίες της ασφάλτου διατηρώντας την επαφή
τη στιγμή που η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα του μπροστινού τροχού με το έδαφος, με αποτέλε-
6,5 λτ/100χλμ. Από την άλλη, όταν κινείσαι χαλαρά σμα να αισθάνεσαι σίγουρος όταν οι κλίσεις μεγα-
απολαμβάνεις την έλλειψη κραδασμών και τη φιλι- λώνουν. Φυσικά, αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευ-
κή του λειτουργία που πλέον συνδυάζεται με ομαλή χθεί χωρίς τη συνεργασία του πίσω αμορτισέρ που
απόκριση στο γκάζι (ειδικά στο mode B) σε αντίθε- βοηθά παρέχοντας την απαραίτητη πρόσφυση στον
ση με την προηγούμενη γενιά, κάνοντας τη μοτοσυ- πίσω τροχό, φροντίζοντας παράλληλα ώστε να μην
κλέτα ιδανική ακόμη και για καθημερινή μετακίνη- υπάρχουν κουνήματα στις εξόδους. Με λίγο ψάξι-
ση. μο στις ρυθμίσεις λοιπόν, είναι σίγουρο ότι ο καθέ-
Το μόνο που ίσως σε ενοχλήσει στο αστικό περι- νας θα βρει το setup που ταιριάζει στην οδήγησή
βάλλον είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο του, κάτι που κάνει την έκδοση SP ιδανική για τους
είναι συχνό φαινόμενο στην κατηγορία. λάτρεις των Track Days.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα