Page 363 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 363
Piaggio MP3 500 HPE Sport Advanced
Το MP3 500 HPE χρησιμοποιεί δύο τροχούς διαμέ- ΤΕΧΝΙΚΑ
τρου 13 ιντσών, με το σύστημα να προσφέρει χα- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
ρακτηριστικά ημιανεξάρτητης ανάρτησης στις κα-
κοτεχνίες του δρόμου και, φυσικά, την δυνατότητα Τύπος 4T 1K, Υ/Ψ 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)
493
κλίσης στις στροφές. Η εμπρός ανάρτηση φέρει – Κινητήρας Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 94x71
Δ/Α
όπως πάντα- και σύστημα κλειδώματος στην όρθια Συμπίεση (:1) 44,2/7.750
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)
θέση, κατά την στάση ή την στάθμευση. Δύο αμορτι- Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 4,8/5.500
σέρ εμπρός αναλαμβάνουν την απόσβεση των οδι- Τροφοδοσία Ψεκασμός
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
13,2
κών κακοτεχνιών. Στο πίσω μέρος, χρησιμοποιού- Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,8
νται δύο αμορτισέρ της Kayaba, ρυθμιζόμενα σε Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) -
προφόρτιση ελατηρίου αλλά και σε απόσβεση επα- Τύπος Ατσάλινο σωληντωό
Αρθρωτό
ναφοράς προσφέροντας την δυνατότητα προσαρ- Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις τετράπλευρο
μογής στα μέτρα και τις απαιτήσεις του αναβάτη. Το Αναρτήσεις - Φρένα Διαδρομή (χλστ.) 85
σύστημα πέδησης αποτελείται από 3 δίσκους, δι- Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
108
Διαδρομή (χλστ.)
αμέτρου 258 χιλιοστών για τους εμπρόσθιους και Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/258, 2Ε, ABS
240 για τους οπίσθιους. Για τον πίσω τροχό υπάρ- Φρένα Π (χλστ.) Δ/240, 1Ε, ABS
χει και χειρόφρενο, που σε συνδυασμό με το κλεί- Ελαστικά Ελαστικό Ε 110/70-13”
140/70-14”
Ελαστικό Π
δωμα της ανάρτησης επιτρέπει άμεση στάθμευση
χωρίς την χρήση του κεντρικού σταντ. Το πεντάλ
φρένων ενεργοποιεί και τους 3 δίσκους μαζί, δια- χός, προσθέτοντας κράτημα και πληροφόρηση, σε
μοιράζοντας κατάλληλα την ισχύ μεταξύ τους, ενώ τυχόν γλιστρήματα. Η παραπανίσια αίσθηση ασφα-
το ABS είναι στον βασικό εξοπλισμό του MP3 500 λείας είναι κάτι που διατηρείται στο ακέραιο και
Sport Advanced. στο MP3 500, αποτελώντας χαρακτηριστικό-κλει-
Οδηγώντας δί όλης της οικογένειας.
Ανεβαίνεις στο αρχοντικό MP3 500 και ξεκινάς Ειδοποιός διαφορά του MP3 500, ωστόσο, εί-
την βόλτα σου, καταλαβαίνοντας άμεσα την δια- ναι ο κινητήρας. Ο μονοκύλινδρος των 500 κυβι-
φορά στην αίσθηση κύλισης. Οι 3 τροχοί «εξομα- κών λειτουργεί με μια χαρακτηριστική «thumper»
λύνουν» την πληροφόρηση στο τιμόνι, προσφέρο- αίσθηση και υπόσχεται πλούσια ροπή και ελαστι-
ντας παράλληλα μια έντονη αίσθηση σταθερότητας. κότητα. Πράγματι, το MP3 επιταχύνει ομαλά και
Ο τρόπος χειρισμού του MP3 είναι όμοιος με αυτόν γραμμικά σε συνθήκες πόλης, αν και η σχέση με-
ενός συμβατικού δικύκλου, όσον αφορά τις εντο- τάδοσης του CVT μέχρι τα 80 χλμ/ώρα είναι περισ-
λές του τιμονιού και τις κλίσεις στις στροφές. Συ- σότερο μακριά από όσο χρειάζεται και στοιχίζει σε
νεπώς, δεν ξενίζει τον αναβάτη, αν και (φυσιολο- «σπιρτάδα» στο άνοιγμα του γκαζιού (κάτι που φά-
γικά) αυτός θα καταβάλλει περισσότερη δύναμη νηκε και στις μετρήσεις μας). Ωστόσο, από τα 80 και
στους ελιγμούς αφού το πολύπλοκο εμπρός σύ- πάνω, κινητήρας και μετάδοση χαρίζουν μια ευχάρι-
στημα έχει πιο «βαριά» ανταπόκριση. Οι κλίσεις στη έκπληξη στον αναβάτη: Το σύνολο λειτουργεί με
που το MP3 μπορεί να πάρει είναι αρκετά μεγάλες περισσότερη διαθέσιμη δύναμη, χωρίς κραδασμούς
και εκεί φαίνεται η διαφορά που κάνει ο 3ος τρο- και χωρίς θόρυβο.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα