Page 359 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 359

ROYAL ALLOY TIGARA GRANDE TG300


        την  κατακόρυφο,  για  πιο  ομαλή  ανταπόκριση  στις     ΤΕΧΝΙΚΑ
        οδικές ανωμαλίες. Φυσικά, το anti-dive χαρακτηρι-        ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
        στικό της ανάρτησης, δηλαδή ο περιορισμός της βύ-
        θισης του εμπρός μέρους στα φρένα, παραμένει. Στο        Τύπος                         4Τ 1Κ, Υ/Ψ 4Β
                                                                 Κυβισμός (κ.εκ.)
                                                                                                         278
        πίσω μέρος, χρησιμοποιούνται επίσης 2 αμορτισέρ.        Κινητήρας  Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)   Δ/Α
                                                                                                           11
        Στα φρένα, δύο δίσκοι των 220 χιλιοστών συνεργά-         Συμπίεση (:1)                    22,6/7.250
                                                                 Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)
        ζονται, με 2 διπίστονες δαγκάνες, η πίσω με τα έμ-       Ροπή (kg-m/σ.α.λ.)                 2,3/6,000
        βολα της αντικριστά, ενώ υπάρχει και δικάναλο ABS.       Τροφοδοσία                         Ψεκασμός
                                                                                                           11
                                                                 Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
          Στο δρόμο                                              Κατανάλωση (λτ./100 χλμ)                 3,6
          Βάζεις μπροστά το Tigara Grande και ο 300άρης          Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα)               130
        κινητήρας κρατάει ρελαντί πολύ ήσυχα, με ένα επί-        Τύπος          Ατσάλινο μονής ραχοκοκαλιάς
        πεδο κραδασμών που σου θυμίζει παλιότερα μονο-           Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις     Δύο αμορτισέρ/
                                                                                               βραχίονες, ΠΕ

        κύλινδρα δίκυκλα. Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι        Αναρτήσεις - Φρένα   Διαδρομή (χλστ.)    Δ/Α
        προσθέτει σε χαρακτήρα. Ωστόσο, ξεκινώντας τις δι-       Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις   Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
                                                                 Διαδρομή (χλστ.)
                                                                                                         Δ/Α
        αδρομές σου, γρήγορα διαπιστώνεις ότι το scooter         Φρένα Ε (χλστ.)              Δ/220, 2Ε, ABS
        προσφέρει… μοντέρνα ποιότητα κύλισης και ομαλό-          Φρένα Π (χλστ.)              Δ/220, 2Ε, ABS
        τητα λειτουργίας, καθώς οι κραδασμοί σχεδόν εξα-        Ελαστικά    Ελαστικό Ε            110/70-12”
                                                                                                  120/70-12”
                                                                 Ελαστικό Π
        λείφονται. Στους δρόμους της πόλης, η εμπρόσθια
        ανάρτηση με τα δύο αμορτισέρ και τους υστερούντες
        βραχίονες συμβάλλει στην υψηλή ποιότητα κύλισης,      των ανωμαλιών του δρόμου σε τυπική αστική χρήση,
        μιας και περιορίζει τις δυνάμεις που γίνονται αισθη-  ικανοποιεί, κυρίως όσο οι κακοτεχνίες δεν είναι πολ-
        τές από τον αναβάτη. Ο χειρισμός του Tigara Grande    λές διαδοχικά και σφοδρές. Οι αλλαγές που έγιναν
        στις μανούβρες είναι πολύ  εύκολος με το scooter      στην εμπρόσθια ανάρτηση σε σχέση με αυτή των GP
        να ελίσσεται σβέλτα, ενώ οι μικρές του διαστάσεις     μοντέλων της Royal Alloy, φαίνεται ότι έπιασαν τόπο.

        το κάνουν να «χώνεται» και στα πιο δύσκολα σημεία      Η  συγκυρία  των  ημερών  που  είχαμε  το  Tigara
        της καθημερινής κίνησης.                              Grande στην διάθεση μας, μας επέτρεψε και να το
          Οι 23,8 ίπποι του 300άρη κινητήρα είναι υπεραρ-     ταξιδέψουμε σε μια μονοήμερη στην Λαμία ανακα-
        κετοί για το Tigara Grande και το καθιστούν πρόθυ-    λύπτοντας μια ακόμη πλευρά του. Χάρη στο 300άρι
        μο και ιδιαίτερα ζωηρό, στο άνοιγμα του γκαζιού. Οι   μοτέρ, το Tigara δεν προβληματίζεται επ ουδενί στην
        επιταχύνσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, εί-  Εθνική  κρατώντας  σταθερή  ταχύτητα  στα  110-120
        ναι πανεύκολες και σε ξαφνιάζουν, καθώς αντιλαμ-      χλμ/ώρα, ενώ χάρη στην μορφολογία του προστα-

        βάνεσαι ότι ένα ρετρό scooter μπορεί «να πηγαίνει»    τεύει αρκετά και από τον αέρα. Κάπου εκεί είναι που
        έτσι. Οι δύο δίσκοι φρένων μπορούν να επιβραδύ-       και το scooter σε «προειδοποιεί» με ελαφρές ταλα-
        νουν  εξίσου  αποτελεσματικά  το  Tigara  χάρη  στην   ντώσεις ότι βρίσκεται στα όρια της ζώνης άνεσης και,
        επαρκέστατη ισχύ τους. Το επίπεδο αίσθησης στην       αν θέλεις να κυνηγήσεις τελικές, πρέπει να κάνεις
        μανέτα  είναι  μέτριο,  όμως  η  προοδευτικότητα  της   ομαλές κινήσεις στο τιμόνι και να έχεις τον νου σου.
        πέδησης το αντισταθμίζει. Παράλληλα, η εμπρόσθια      Παρόμοια προσέγγιση χρειάζεσαι και στον επαρχια-
        ανάρτηση με τα anti-dive χαρακτηριστικά της μετρι-    κό, στον οποίο το Tigara Grande θα κινηθεί ευχάρι-
        άζει την βύθιση του μπροστινού, ακόμα και σε πολύ     στα όσο φυσικά θυμάσαι ότι δεν έχεις… σπορ μοτο-
        δυνατό πάτημα των φρένων και αυξάνει την αίσθηση      συκλέτα ανάμεσα στα πόδια σου, αλλά ένα όχημα με
        «σιγουριάς» του αναβάτη όταν κόβει ταχύτητα. Μι-      το οποίο η μετακίνηση δεν γίνεται απαραίτητα αστρα-

        λώντας για τις αναρτήσεις, το επίπεδο απορρόφησης     πιαία, αλλά απολαυστική και μοδάτη.
                                                    Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364