Page 559 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 559
BMW S 1000R
βασίζεται σε αυτόν της νέας S1000RR (ελαφρύτερος ΤΕΧΝΙΚΑ
κατά 5 κιλά σε σχέση με τον προηγούμενο αλλά χω- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
ρίς το σύστημα shift cam) η απόδοση παρέμεινε στα
ίδια επίπεδα με πριν, κάτι που μεταφράζεται σε 165 Τύπος 4T, 4K Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
ίππους και 11,6χλγμ ροπής. Νούμερα που μόνο μι- Κινητήρας Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 80X49,7
12.1
κρά δεν είναι για γυμνή μοτοσυκλέτα, ειδικά αν συ- Συμπίεση (:1) 165/11.000
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)
νυπολογίσεις πως από τις 2.500σαλ έως τις 9000σαλ Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 11,6/9.250
έχεις περισσότερη διαθέσιμη ροπή από την S1000RR Τροφοδοσία Ηλ.Ψεκασμός
16.5
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
(τα 8χλγμ ροπής είναι διαθέσιμα από τις 3000 σ.α.λ.). Κατανάλωση δοκιμής (λτ./100χλμ.) 7.5
Διαφορετική σε σχέση με την S1000RR είναι και η Τύπος Αλουμινένιο
κλιμάκωση του κιβωτίου, αφού η 4η, 5η και 6η σχέ- Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Πλήρως ρυθμ.
Ανεστραμ. πιρούνι 45 χιλ.
120
ση είναι μακρύτερες κατά 2%, 4% και 8% αντίστοι- Αναρτήσεις - Φρένα Διαδρομή (χλστ.) Πλήρως
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις
χα συμβάλλοντας ώστε να ταξιδεύεις με λιγότερες ρυθμ. μονό αμορτισέρ
117
στροφές, χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και μειωμέ- Διαδρομή (χλστ.) 2Δ/320, 4E, ABS
Φρένα Ε (χλστ.)
νο θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο. Φρένα Π (χλστ.) Δ/220, 1E, ABS
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα Ελαστικό Ε 120/70-17’’
Ένα ακόμη κοινό στοιχείο με την S1000RR είναι το Ελαστικά Ελαστικό Π 190/55-17’’
νέο αλουμινένιο πλαίσιο το οποίο χρησιμοποιεί πε-
ρισσότερο τον κινητήρα ως ενεργό μέλος του και πα- Μήκος (χλστ.) 2090
ράλληλα είναι στενότερο αλλά και ελαφρύτερο κατά Διαστάσεις Πλάτος (χλστ.) 812
9% από την προηγούμενη γενιά. Μαζί με τον ελα- Μεταξόνιο (χλστ.) 1450
φρύτερο κινητήρα και τους επίσης ελαφρύτερους ΄Ύψος σέλας (χλστ.) 830
Βάρος Πλήρης (κιλά)
199
τροχούς κατά 1,8 κιλά, η νέα S1000R ζυγίζει μό-
λις 199 κιλά με πλήρη υγρά (6,5 κιλά λιγότερα από λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα είναι ο βα-
την προηγούμενη γενιά) ενώ το προαιρετικό πακέ- σικότερος λόγος για αυτό, καθώς σου επιτρέπει να
το Μ ρίχνει ακόμη περισσότερο τη ζυγαριά κατά 4.8 κινείσαι με ταχύτητες παπιού χωρίς ίχνος κραδα-
κιλά. Από την S1000RR προέρχεται και το υποπλαί- σμών ή σκορτσαρίσματος, κάτι που σε συνδυασμό με
σιο όπως και το νέο ψαλίδι που με τη σειρά του είναι τη θέση οδήγησης σε κρατά ξεκούραστο ακόμη και
αρκετά διαφορετικό από το προηγούμενο μιας και η αν είσαι όλη μέρα στη σέλα της. Ο συμπλέκτης είναι
ενίσχυση βρίσκεται πλέον στην κάτω πλευρά. Χρη- ελαφρύτερος από πριν, οι αναρτήσεις στη λειτουργία
σιμοποιεί το μοχλικό Full Floater Pro με μια σχεδία- road αποσβένουν τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς
ση που επιτρέπει στο πίσω αμορτισέρ να τοποθετηθεί να σε ταλαιπωρούν και το τιμόνι κόβει ανέλπιστα πο-
πιο πίσω, μακριά από τη ζέστη του κινητήρα για κα- λύ για την κατηγορία (33 μοίρες σε σχέση με τις 27
λύτερη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες. της προηγούμενης γενιάς). Έτσι, παρότι το σταμπιλι-
Οδηγώντας ζατέρ είναι σχετικά σφικτό μπορείς να κάνεις με ευ-
Ξεκινώντας την οδήγηση της S1000R από το αστι- κολία κάθε μανούβρα απεγκλωβισμού ανάμεσα στα
κό περιβάλλον εκπλήσσεσαι ευχάριστα. Η γλυκιά αυτοκίνητα.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα