Page 463 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 463
ESF S5 SAMSUNG
μας και διαπιστώσαμε ότι η πραγματική τιμή δεν ΤΕΧΝΙΚΑ
ήταν μακριά από την θεωρητική. Κάνοντας πολλα- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
πλές μετρήσεις αυτονομίας, πετύχαμε έως και 70
χιλιόμετρα με τον «γρήγορο» χάρτη 3, με λίγο πε- Τύπος Bosch hub-center, με ανάκτηση
ενέργειας
ρισσότερη «φειδώ» στο γκάζι χωρίς τερματίσματα. Κινητήρας Κυβισμός (κ.εκ.) Δ/Α
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)
Δ/Α
Σε πιο επιθετική οδήγηση, η ελάχιστη αυτονομία με Συμπίεση (:1) Δ/Α
τον χάρτη 3 ανήλθε στα 55 χιλιόμετρα, ωστόσο σε Ισχύς (ίπποι) 4,08
Δ/Α
Ροπή (kg-m στον τροχό)
κάθε περίπτωση ο αριθμός ικανοποιεί, αν σκεφτεί- Μπαταρία Samsung Λιθίου, αφαιρούμενη, 60V
τε ότι με τις άλλες χαρτογραφήσεις, μπορεί να αυ- Χωρητικότητα (Ah) 26
Αυτονομία μέση (χλμ)
70
ξηθεί κι άλλο. Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 45
Οδηγώντας Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Καλή η διεξοδική ανάλυση, αλλά την ολοκλη- Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Τηλεσκοπικό πιρούνι
ρωμένη ματιά σε ένα μοντέλο θα στη δώσει και η Αναρτήσεις - Φρένα Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
οδηγική εμπειρία: Ας δούμε πόσο καλά ανταποκρί- Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
νεται το ESF S5 σε αυτά που περιμένουμε από αυ- Φρένα Ε (χλστ.) Δ/2Ε
Φρένα Π (χλστ.)
Δ/2Ε
τό. Ενεργοποιώντας το μοντέλο, αρκεί να κρατή-
σεις πατημένο το πλήκτρο P, μέχρι να εμφανιστεί η Ελαστικό Ε 90/90-12”
ένδειξη Ready στην οθόνη. Στο άνοιγμα του γκα- Ελαστικά Ελαστικό Π 90/90-12”
ζιού, η απόκριση είναι άμεση και ο ηλεκτροκινητή-
ρας επιταχύνει σβέλτα το μοντέλο τόσο από στάση, scooter πόλης.
όσο και εν κινήσει. Όσο βρίσκεστε κάτω από τα 45 Ένα νέο οδηγικό στοιχείο που το S5 εισάγει –
χλμ/ώρα, οι ρεπρίζ είναι μια εύκολη υπόθεση, ενώ και χρειάζεται μια ανάλογη συνήθεια-, είναι το σύ-
στα ανωφέρειες ο ηλεκτροκινητήρας της Bosch δεν στημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυν-
«μασάει» έλκοντας αποτελεσματικά το μοντέλο. ση, το οποίο ενεργοποιείται με μια ελαφρά πίεση
Η ποιότητα της κύλισης του S5 χαρακτηρίζεται οποιασδήποτε μανέτας, μέχρι την στιγμή που ο δι-
απόλυτα ικανοποιητική στο αστικό περιβάλλον και ακόπτης στοπ κάνει το γνώριμο «κλικ». Τότε, ο κι-
το μοντέλο «αγαπά» την καλή άσφαλτο, λόγω της νητήρας παύει να δίνει ισχύ (ακόμη και αν έχετε το
σχετικά σκληρής λειτουργίας των αμορτισέρ. Πράγ- γκάζι ανοιχτό!) και ξεκινά να «φρενάρει» παρέχο-
ματι, στις έντονες κακοτεχνίες που δεν είναι σπά- ντας ρεύμα στην μπαταρία. Ο αναβάτης λοιπόν, βά-
νιες στους ελληνικούς δρόμους, ο αναβάτης θα αι- ζοντας το «τσίμπημα» των μανετών στο πρόγραμμα
σθανθεί κάτι περισσότερο από το ιδανικό, όμως κάθε που κλείνει το γκάζι, μπορεί να εκμεταλλευτεί
σε γενικότερες γραμμές η ρύθμιση πιρουνιού και πλήρως την ανάκτηση ενέργειας και με συνήθεια,
αμορτισέρ δεν προβληματίζει, τονίζοντας την ευε- μπορεί να σταματά χωρίς να βάλει καθόλου δύναμη
λιξία και τα περιθώρια πρόσφυσης του S5. Στις αλ- στα δισκόφρενα! Θα ήταν ελαφρώς καλύτερα, αν το
λαγές κατεύθυνσης, το μοντέλο υπακούει σβέλτα σύστημα ενεργοποιούταν αυτόματα με το κλείσιμο
και τα επίπεδα ευελιξίας του είναι υψηλότατα, επι- του γκαζιού απλά, όμως η ύπαρξη του και μόνο εί-
τρέποντας την γρήγορη διείσδυση σε κάθε αστι- ναι σημαντικό highlight. Κάπου εδώ αξίζει να πού-
κό κέντρο και μποτιλιαρισμένο δρόμο. Μάλιστα, σε με, ότι οι δύο δίσκοι φρένων του μοντέλου, απέδω-
πιο «ενθουσιώδη» οδήγηση, το μοντέλο παρουσία- σαν εξαιρετικά: Η αίσθηση στις μανέτες είναι πολύ
σε ουδέτερη συμπεριφορά σε γρηγορότερες στρο- καλή, ενώ η ισχύς και η προοδευτικότητα των φρέ-
φές, με προβλέψιμη αντίδραση στους χειρισμούς – νων τα έβγαλαν ασπροπρόσωπα, ακόμα και σε δο-
φυσικά μιλώντας πάντα, στα λογικά πλαίσια για ένα κιμές πέδησης πανικού.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα