Page 138 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 138
Yamaha Tracer 9 / GT
νητήρα συναντάμε νέα έμβολα, μπιέλες, βαρύτερο σε κατά 30χιλ, μεταβάλλοντας έτσι και τη γεωμε-
στρόφαλο κατά 15%, κάρτερ, ανασχεδιασμένους εκ- τρία, παρότι το μεταξόνιο παρέμεινε στα 1500χιλ. Οι
κεντροφόρους αλλά και νέα περιφερειακά, όπως το αλλαγές συνεχίζονται και στο υποπλαίσιο το οποίο
νέο φιλτροκούτι καθώς και το σύστημα εξάτμισης που είναι ελαφρύτερο κατά 1,5 κιλό με αποτέλεσμα το
είναι ελαφρύτερο. Έτσι, το συνολικό βάρος κινητήρα- νέο Tracer 9 στην έκδοση GT να είναι μόλις κατά 5
εξάτμισης είναι μειωμένο κατά 1,7 κιλά σε σχέση με κιλά βαρύτερο από το προηγούμενο αγγίζοντας τα
το Tracer 900. Νέο είναι και το σύστημα τροφοδοσίας 220 κιλά (πλήρες). Εάν αναρωτιέσαι πώς γίνεται με
καυσίμου, με τα μπεκ τοποθετημένα στα σώματα ψε- ελαφρύτερο κινητήρα, πλαίσιο και τροχούς να είναι
κασμού από την πλευρά της πεταλούδας, καθώς και το βαρύτερο, η απάντηση έρχεται από τον πλου-σιότε-
ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) το οποίο συνδυάζεται πλέ- ρο εξοπλισμό αλλά και από τις αναρτήσεις οι οποίες
ον με το νέο ελαφρύτερο σύστημα APSG (Accelerator πλέον είναι ημιενεργητικές, αναβαθμίζοντας το μο-
Position Sensor Grip) που διαθέτει ελατήριο όπως και ντέλο σε ακόμη έναν σημαντικό τομέα.
στο R1, ώστε να προσομοιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό Οδηγώντας
την αίσθηση της συμβατικής γκαζιέρας. Γίνονται όμως όλα τα παραπάνω αντιληπτά και
Πλαίσιο – Αναρτήσεις - Φρένα στην πράξη; Αν και ήδη γνωρίζαμε την απάντηση
Μια ακόμη διαφορά που φαίνεται με την πρώτη από την παρουσίαση του μοντέλου στην Ιταλία, ο
ματιά είναι αυτή του πλαισίου, καθώς διαθέτει εμ- καλύτερος τρόπος για να κατανοήσεις τις διαφορές
φανώς μεγαλύτερες δοκούς, αυξημένη στρεπτι- τους είναι να έχεις μαζί σου το προηγούμενο μοντέ-
κή ακαμψία κατά 50%, αλλά και μικρότερο βάρος λο και αυτό ακριβώς κάναμε. Δίπλα στο Tracer 9 GT
κατά 800γρ χάρη στη νέα πατενταρισμένη μέθοδο στάθηκε ένα Tracer 900 GT σε εξαιρετική κατάστα-
χύτευσης της Yamaha, η οποία επιτρέπει λεπτότε- ση και με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ για μια απευθεί-
ρα τοιχώματα (μόλις 17χιλ). Οι αλλαγές βέβαια δεν ας αντιπαράθεση. Αν αλλάξεις απευθείας θέση πάνω
σταματούν εδώ, αφού ο κινητήρας ¨γύρισε¨ πιο κά- στις σέλες των δύο μοτοσυκλετών καταλαβαίνεις ακό-
θετα μέσα στο πλαίσιο κατά 5ο χρησιμοποιώντας μη πιο εύκολα ότι οι αλλαγές δεν έγιναν για λόγους
νέες βάσεις, ενώ ο λαιμός του τιμονιού χαμήλω- marketing, αλλά για να κάνουν καλύτερη τη μοτοσυ-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα