Page 76 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 76
TEST ΚΤΜ 1290 Super
Adventure S
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
τερες αλλαγές και λιγότερη φθορά. Στην πράξη εί-
ναι λίγο πιο σφιχτό από το επιθυμητό χωρίς ωστό-
σο να δημιουργεί πρόβλημα, ενώ το quickshifter+
διπλής κατεύθυνσης εξοικονομεί πολύτιμα δέκατα
στις αλλαγές ταχυτήτων. Η 6η σχέση του κιβωτίου
είναι overdrive, που σημαίνει χαμηλότερες στρο-
φές του κινητήρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου
και μικρότερη κατανάλωση, με τη μέση τιμή της να
κυμαίνεται κοντά στα 6,5 λ./100χλμ. Τα 5 διαθέ-
σιμα Riding modes (Street, Sport, Rally, Offroad,
Rain) μεταβάλλουν ανάλογα την απόδοση και την Η TFT οθόνη των 7 ιντσών έρχεται με ρυθμιζόμενη
απόκριση του κινητήρα, με την IMU 6 αξόνων της γωνία θέασης και σύστημα συνδεσιμότητας Blue-
Bosch να ελέγχει τα ηλεκτρονικά συστήματα υπο- tooth μέσω της εφαρμογής KTM Connect. Για το
2023, το σύστημα πλοήγησης στροφή – στροφή
βοήθησης, βλέπε Traction Control, Stability Control έχει αναβαθμιστεί δίνοντας στον αναβάτη
και Cornering ABS. Τεχνολογικό highlight αποτελεί τη δυνατότητα να αλλάξει τη διαδρομή ή να
η χρήση πομποδέκτη ραντάρ στο εμπρός μέρος, ο προσθέσει waypoints χωρίς μάλιστα να σταματήσει
ή να «πειράξει» τη διαδρομή στο κινητό του.
οποίος συνεργάζεται με το σύστημα Cruise Control.
Μπορείς να επιλέξεις τη διατήρηση σταθερής από- πρόσθετα, η επιλογή Suspension PRO δίνει δυνα-
στασης σε 5 επίπεδα, ενώ η μοτοσυκλέτα έχει λει- τότητα για ξεχωριστή ρύθμιση του πιρουνιού και
τουργία υποβοήθησης προσπέρασης Overtake του αμορτισέρ, καθώς και ηλεκτρονική ρύθμιση
Assist που προσφέρει μια σύντομη αύξηση ισχύος προφόρτισης έως 50% στο πίσω μέρος. Τα φρένα
τη στιγμή που χρειάζεται. είναι της Brembo, με δύο δίσκους 320 χιλιοστών
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και έναν δίσκο
Το τύπου trellis πλαίσιο είναι κατασκευασμένο 267 με διπίστονη δαγκάνα πίσω, ενώ το Cornering
από ατσάλι ChroMo και ζυγίζει μόλις 10 κιλά, κάνο- ABS 9M+ της Bosch διαθέτει και Off-Road λειτουρ-
ντας χρήση και σφυρήλατων τμημάτων. Με το λαιμό γία. Οι αλουμινένιοι τροχοί 19 ιντσών μπροστά και
του τιμονιού να έχει μετακινηθεί 15 χιλιοστά προς 17 ιντσών πίσω, τυλίγονται με ελαστικά Mitas Terra
τα πίσω, έχει πλέον μικρότερο μήκος κάτι που συ- Force-R με διάμετρο 120/70 και 170/60 αντίστοιχα,
νεπάγεται βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές, ενώ το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας (στεγνή)
ενώ η εμπρόσθια βάση κινητήρα έχει περιστραφεί ανέρχεται στα 220 κιλά.
2 μοίρες προς τα εμπρός βοηθώντας το μπροστι- Στο δρόμο
νό μέρος να παραμείνει στο έδαφος κατά τη διάρ- Σε μια ήδη καταξιωμένη μοτοσυκλέτα στην κα-
κεια των βίαιων επιταχύνσεων. Παράλληλα, το ψα- τηγορία των adventure σαν το KTM 1290 Super
λίδι έχει μακρύνει κατά 15 χιλιοστά, προσφέροντας Adventure S αρκούν μικρές βελτιώσεις για να συ-
σταθερότητα και καλύτερο έλεγχο σε κάθε συνθή- νεχίσει να πρωταγωνιστεί. Η θέση οδήγησης σε το-
κη. Το ανεστραμμένο πιρούνι 48 χιλιοστών και το ποθετεί «μέσα» στη μοτοσυκλέτα με τον κορμό σε
πίσω αμορτισέρ προέρχονται από την WP, προσφέ- όρθια θέση και κοντά στο φαρδύ τιμόνι, αναμει-
ρουν διαδρομές 200 χιλιοστών και διαθέτουν ημι- γνύοντας αριστοτεχνικά σπορ και τουριστικά στοι-
ενεργητική λειτουργία με ηλεκτρονικά ελεγχόμε- χεία. Τα πόδια δεν σχηματίζουν άβολες γωνίες και
νες μαγνητικές βαλβίδες απόσβεσης. Είναι πλήρως θα πατήσουν σχετικά άνετα στο έδαφος, παρά τα
ρυθμιζόμενα και οι αλλαγές στην απόδοση τους γί- 849 χιλιοστά ύψους της σέλας. Αυτό σημαίνει εύ-
νεται εύκολα μέσω εντολών στην TFT οθόνη. Επι- κολες μετακινήσεις όταν η μοτοσυκλέτα κινείται
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 76