Page 76 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 76

TEST        ΚΤΜ 1290 Super
                                                          Adventure S
                                              l  ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
        τερες αλλαγές και λιγότερη φθορά. Στην πράξη εί-
        ναι λίγο πιο σφιχτό από το επιθυμητό χωρίς ωστό-
        σο να δημιουργεί πρόβλημα, ενώ το quickshifter+
        διπλής κατεύθυνσης εξοικονομεί πολύτιμα δέκατα
        στις αλλαγές ταχυτήτων. Η 6η σχέση του κιβωτίου
        είναι  overdrive,  που  σημαίνει  χαμηλότερες  στρο-
        φές του κινητήρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου

        και μικρότερη κατανάλωση, με τη μέση τιμή της να
        κυμαίνεται  κοντά  στα  6,5  λ./100χλμ.  Τα  5  διαθέ-
        σιμα Riding modes (Street, Sport, Rally, Offroad,
        Rain) μεταβάλλουν ανάλογα την απόδοση και την  Η TFT οθόνη των 7 ιντσών έρχεται με ρυθμιζόμενη
        απόκριση του κινητήρα, με την IMU 6 αξόνων της        γωνία θέασης και σύστημα συνδεσιμότητας Blue-
        Bosch να ελέγχει τα ηλεκτρονικά συστήματα υπο-        tooth μέσω της εφαρμογής KTM Connect. Για το
                                                              2023, το σύστημα πλοήγησης στροφή – στροφή
        βοήθησης, βλέπε Traction Control, Stability Control  έχει αναβαθμιστεί δίνοντας στον αναβάτη
        και Cornering ABS. Τεχνολογικό highlight αποτελεί     τη δυνατότητα να αλλάξει τη διαδρομή ή να
        η χρήση πομποδέκτη ραντάρ στο εμπρός μέρος, ο         προσθέσει waypoints χωρίς μάλιστα να σταματήσει
                                                              ή να «πειράξει» τη διαδρομή στο κινητό του.
        οποίος συνεργάζεται με το σύστημα Cruise Control.
        Μπορείς να επιλέξεις τη διατήρηση σταθερής από- πρόσθετα, η επιλογή Suspension PRO δίνει δυνα-
        στασης σε 5 επίπεδα, ενώ η μοτοσυκλέτα έχει λει- τότητα  για  ξεχωριστή  ρύθμιση  του  πιρουνιού  και
        τουργία  υποβοήθησης  προσπέρασης  Overtake  του  αμορτισέρ,  καθώς  και  ηλεκτρονική  ρύθμιση
        Assist που προσφέρει μια σύντομη αύξηση ισχύος  προφόρτισης έως 50% στο πίσω μέρος. Τα φρένα
        τη στιγμή που χρειάζεται.                             είναι της Brembo, με δύο δίσκους 320 χιλιοστών
          Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα                        και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και έναν δίσκο
          Το  τύπου  trellis  πλαίσιο  είναι  κατασκευασμένο  267 με διπίστονη δαγκάνα πίσω, ενώ το Cornering
        από ατσάλι ChroMo και ζυγίζει μόλις 10 κιλά, κάνο- ABS 9M+ της Bosch διαθέτει και Off-Road λειτουρ-

        ντας χρήση και σφυρήλατων τμημάτων. Με το λαιμό  γία. Οι αλουμινένιοι τροχοί 19 ιντσών μπροστά και
        του τιμονιού να έχει μετακινηθεί 15 χιλιοστά προς  17 ιντσών πίσω, τυλίγονται με ελαστικά Mitas Terra
        τα πίσω, έχει πλέον μικρότερο μήκος κάτι που συ- Force-R με διάμετρο 120/70 και 170/60 αντίστοιχα,
        νεπάγεται βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές,  ενώ το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας (στεγνή)
        ενώ η εμπρόσθια βάση κινητήρα έχει περιστραφεί  ανέρχεται στα 220 κιλά.
        2 μοίρες προς τα εμπρός βοηθώντας το μπροστι-          Στο δρόμο
        νό μέρος να παραμείνει στο έδαφος κατά τη διάρ-        Σε  μια  ήδη  καταξιωμένη  μοτοσυκλέτα  στην  κα-
        κεια των βίαιων επιταχύνσεων. Παράλληλα, το ψα- τηγορία  των  adventure  σαν  το  KTM  1290  Super

        λίδι έχει μακρύνει κατά 15 χιλιοστά, προσφέροντας  Adventure S αρκούν μικρές βελτιώσεις για να συ-
        σταθερότητα και καλύτερο έλεγχο σε κάθε συνθή- νεχίσει να πρωταγωνιστεί. Η θέση οδήγησης σε το-
        κη. Το ανεστραμμένο πιρούνι 48 χιλιοστών και το  ποθετεί «μέσα» στη μοτοσυκλέτα με τον κορμό σε
        πίσω αμορτισέρ προέρχονται από την WP, προσφέ- όρθια θέση και κοντά στο φαρδύ  τιμόνι,  αναμει-
        ρουν διαδρομές 200 χιλιοστών και διαθέτουν ημι- γνύοντας αριστοτεχνικά σπορ και τουριστικά στοι-
        ενεργητική  λειτουργία  με  ηλεκτρονικά  ελεγχόμε- χεία. Τα πόδια δεν σχηματίζουν άβολες γωνίες και
        νες μαγνητικές βαλβίδες απόσβεσης. Είναι πλήρως  θα πατήσουν σχετικά άνετα στο έδαφος, παρά τα
        ρυθμιζόμενα και οι αλλαγές στην απόδοση τους γί- 849 χιλιοστά ύψους της σέλας. Αυτό σημαίνει εύ-
        νεται εύκολα μέσω εντολών στην TFT οθόνη. Επι- κολες  μετακινήσεις  όταν  η  μοτοσυκλέτα  κινείται

                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81