Page 65 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 65

TEST        BMW

                                             l  ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ  R 1300 GS
        ματισμό και εξοπλισμό, που κα-      Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι           , αυτός που κάποτε ρύθμιζε το set-
        λύπτει  τις  επιθυμητές  επιλογές                                     up των αναρτήσεων. Η σκέψη γύ-
        του εκάστοτε αναβάτη.                 Τύπος   «Πλαίσιο δύο τμημάτων με τον   ρω από τις αλλαγές αυτές είναι η
          Άνεση  - Εργονομία                  κινητήραενεργό μέρος «          αμεσότερη και ευκολότερη αλλαγή
                                            Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις   Τelelever,
          Η  γνωστή  εργονομία  των  GS                         Dynamic ESA   των ρυθμίσεων από τον οδηγό, αν
        που είναι συνυφασμένη με την        Διαδρομή (χλστ.)           190    και στην πράξη απαιτεί εξοικείωση

        άνεση  είναι  και  εδώ  παρούσα     Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις   Paralever,    μέχρι  να  εγκλιματιστείς  πλήρως.
                                                                Dunamic ESA

        με το R 1300 να παρέχει μια ξε-     Διαδρομή (χλστ.)           200    Στο  πάνω  μέρος  του  ρεζερβουάρ
        κούραστη  θέση  οδήγησης  που       Φρένα Ε (χλστ.)   2Δ/310, 4Ε, ABS   και κοντά στο τιμόνι βρίσκεται ένα
                                            Φρένα Π (χλστ.)
                                                              Δ/285, 2Ε, ABS
        σε  βάζει  μέσα  στη  μοτοσυκλέ-                                      ντουλαπάκι  για  μικροαντικείμε-
        τα με όρθια τοποθέτηση του κορμού, ιδανική από- να και ψιλά για τα διόδια, το οποίο διαθέτει θύρα
        σταση των χεριών από το φαρδύ τιμόνι και σωστές  USB για φόρτιση συσκευών αλλά δεν μένει ανοιχτό
        γωνίες των ποδιών. Η σέλα -με ύψος στα 850 χι- και θα χρειαστεί να απασχολήσεις και τα δύο χέρια
        λιοστά- δίνει εύκολη πρόσβαση στο έδαφος ακόμα  όταν  το χρησιμοποιείς. Μια επιπλέον θύρα 12 volt
        και σε μέτρια αναστήματα, ενώ είναι πλουσιοπάρο- βρίσκεται δεξιά της οθόνης. Το R 1300 GS διαθέτει

        χη σε χώρους και αφρώδες υλικό μετατρέποντας  keyless σύστημα εκκίνησης, ενώ την πρακτικότητα
        την παραμονή πάνω της σε ευχάριστη διαδικασία  εκτοξεύουν οι βάσεις των βαλιτσών που διαθέτουν
        ακόμα και μετά από πολύωρη χρήση. Έχει θερμαι- μαγνητικούς συνδέσμους με ηλεκτρικές διεπαφές
        νόμενη λειτουργία με ξεχωριστό κουμπί απομόνω- για παροχή ρεύματος.
        σης για οδηγό και συνεπιβάτη και σε συνδυασμό με       Κινητήρας – Ηλεκτρονικά
        τις θερμαινόμενες χειρολαβές  προσφέρουν θαλ-          Δεν υπάρχει GS χωρίς Boxer και η BMW αποφά-
        πωρή τις κρύες μέρες του χειμώνα. Αέρας ανανέ- σισε να τον αναβαθμίσει αλλάζοντας τα πάντα εκτός
        ωσης φύσηξε και στο κομμάτι του εξοπλισμού με  από τα σώματα ψεκασμού. Έτσι έχουμε επανασχε-
        τη ζελατίνα να είναι πλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη  διασμένο σύστημα εισαγωγής, μεγαλύτερες βαλβί-
        παρέχοντας σωστή ανεμοκάλυψη, χωρίς να εμπο- δες εισαγωγής και εξαγωγής στις κυλινδροκεφα-

        δίζει την όρθια οδήγηση στο χώμα. H έγχρωμη TFT  λές με διαστάσεις 44 mm αντί 40 mm στην πλευρά
        οθόνη 6,5 ιντσών παρέχει κάθε είδους πληροφορία  εισόδου και 35,6 mm αντί 34 mm στην πλευρά εξό-
        σχετικά με την κατάσταση της μοτοσυκλέτας, ενώ  δου και νέα μπεκ ψεκασμού. Η χωρητικότητα του
        με τη συνδρομή του Motorrad Connectivity, αλλη- κινητήρα ανέβηκε από τα 1.254 στα 1.300κ.εκ. με
        λοεπιδρά μέσω Bluetooth με το κινητό για διαχείρι- διάμετρο κυλίνδρων 106,5mm και διαδρομή πιστο-
        ση μουσικής, κλήσεων και πλοήγησης. Για τις ανά- νιών 73mm. Η απόδοση φτάνει τους 145 ίππους
        γκες του νέου R 1300 GS δανείζεται και το προφίλ  στις 7.750σαλ με τη ροπή των 15,2 kg-m να κορυ-

        απεικόνισης  με  τη  γωνία  κλίσης,  το  ποσοστό  πα- φώνεται στις 6.500σαλ, κάτι που σημαίνει σχεδόν
        ρέμβασης του traction και τις δυνάμεις επιτάχυν- 10 ίππους παραπάνω από το 1250. Για να το κατα-
        σης και επιβράδυνσης που συναντάμε στο S 1000  φέρουν αυτό, οι μηχανικοί της BMW αύξησαν τη
        XR και στα S 1000 R –RR.  Η BMW αποφάσισε να  σχέση συμπίεσης από 12,5:1 σε 13,3:1, ενώ υπάρ-
        αλλάξει τον τρόπο πρόσβασης στο μενού ρυθμίσε- χει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων
        ων της. Έτσι μπορεί να διατηρείται το περιστροφικό  που αλλάζει την εισαγωγή ανάλογα με τις στροφές
        δαχτυλίδι, αλλά η εισαγωγή σε αυτό  γίνεται πλέον  και το βάρος. Η σημαντικότερη όμως αλλαγή αφο-
        από ένα κουμπί στο αριστερό μέρος του τιμονιού,  ρά το εξατάχυτο κιβώτιο το οποίο είναι πλέον τοπο-
        ενώ  υπεύθυνος  για  τις  επιθυμητές  αλλαγές    στα  θετημένο κάτω από τον στρόφαλο και όχι πίσω του,
        εκάστοτε υπομενού είναι ο διακόπτης πάνω-κάτω  με αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους και του βά-


                                               65   Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70