Page 85 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2022
P. 85
ΚΤΜ
σου. Παρότι λοιπόν ο ψεκασμός στους δίχρονους
κινητήρες μπορεί να κλέβει τις εντυπώσεις στο
άκουσμά του, εξίσου μεγάλη είναι η εξέλιξη στα τε-
τράχρονα 250, 350 και 450 SX-F που έχουν φτά-
σει πιο κοντά από ποτέ στις εργοστασιακές αγωνι-
στικές. Δεν είναι μόνο το quickshifter (λειτουργεί
από τη 2η ταχύτητα και πάνω), οι χάρτες απόδοσης,
το traction και το Launch control με τα οποία εξο-
πλίζονται. Ξεκινώντας από τον κινητήρα του 250SX-
F παρατηρούμε ότι τίποτα δεν έμεινε ίδιο. Πάρτε
ανάσα! Ο νέος κινητήρας έχει μειωμένο ύψος κα-
τά 8χιλ για καλύτερη συγκέντρωση των μαζών, νέα
διάμετρο-διαδρομή (81Χ48,5 αντί για 78Χ52,3) για
αύξηση των στροφών, συμπίεση 14,5:1 από 14,4:1,
ελαφρύτερο έμβολο (150γρ), βελτιωμένο θάλαμο
καύσης και μικρότερο αυλό εισαγωγής για καλύτε-
ρη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, νέα μπιέλα
και στρόφαλο με κουζινέτο στο κομβίο για μεγαλύ-
τερη αντοχή, όπως και νέο κουζινέτο στον αντικρα-
δασμικό. Εντελώς νέα είναι και η κυλινδροκεφαλή
με πιο άκαμπτη γέφυρα για τους ανασχεδιασμένους
εκκεντροφόρους και μεγαλύτερες βαλβίδες τιτανί-
ου, καθώς και τσιμούχες χωρίς λοβούς για το ψευ-
τοκάπακο το οποίο πλέον κουμπώνει με δύο βίδες.
Το 5ταχυτο κιβώτιο της Pankl είναι επίσης ανασχε- των 14.000 σ.α.λ για να αποδώσει τα μέγιστα, με τη
διασμένο με μειωμένη απόσταση μεταξύ των αξό- συνοδεία του ουρλιαχτού του να σου φτιάχνει τη δι-
νων, νέες σχέσεις και επιλογέα που χρειάζεται μι- άθεση χωρίς όμως να χρειάζεται να είσαι πρωτα-
κρότερη δύναμη. θλητής για να νιώσεις αυτό το συναίσθημα.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ο κινη- 450SX-F
τήρας να ζυγίζει μόλις 26,1 κιλά και σε συνδυασμό Αντίστοιχες βελτιώσεις δέχθηκε και ο κινητήρας
με τους 47 ίππους που αποδίδει να στέκεται και πά- του 450SX-F που πλέον είναι ελαφρύτερος κατά
λι στην κορυφή της κατηγορίας. Μπορεί το 250SX- 300γρ, ζυγίζοντας 26,8 κιλά! Από κάτω προς τα πά-
F να έλειπε από την παρουσίαση, η ΚΤΜ South East νω οι αλλαγές περιλαμβάνουν: Νέο κάρτερ με νέα
Europe όμως είχε φροντίσει ώστε να φέρει το αδελ- θέση στροφάλου 12χιλ πιο κοντά στο κέντρο μάζας
φάκι από την Husqvarna FC 250 το οποίο μας έδω- της μοτοσυκλέτας και άξονα ψαλιδιού 3χιλ πιο κο-
σε τη δυνατότητα να δούμε από πρώτο χέρι την ντά στον άξονα του κιβωτίου, έμβολο με σχεδίαση
εξαιρετική λειτουργία του συγκεκριμένου κινητήρα. εμπνευσμένη από τις μοτοσυκλέτες Rally και αυξη-
Αν μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε με μια λέ- μένη σχέση συμπίεσης από 12,8:1 στο 13,6:1, ανα-
ξη αυτή θα ήταν απολαυστικός. Η δύναμη είναι εκ- σχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή με βελτιωμένο αυλό
μεταλλεύσιμη σε όλο το φάσμα ώστε να νιώθεις ότι εισαγωγής, πιο ανθεκτική καδένα εκκεντροφόρων
το πας και όχι ότι σε πάει, ενώ στα ψηλά απλώς δεν και αυξημένο χρόνο για την βύθιση των βαλβίδων.
παίζεται. Σε ωθεί να τον δουλεύεις κοντά στο όριο Όπως και στο 250SX-F το νέο κιβώτιο έχει μικρότε-
85 Eπιστροφή στα περιεχόμενα