Page 65 - net.mototriti.gr 01 Νοεμβρίου 2022
P. 65
TEST ΚΤΜ 890
DUKE GP
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
της μοτοσυκλέτας, μιας και το 890 εφοδιάζεται με νο στο supermoto mode. Η τρόμπα φρένου στο
μονάδα IMU 6 αξόνων. Προαιρετικά (+354,77ευ- εμπρός μέρος είναι ακτινική όπως και οι τετραπί-
ρώ) διατίθεται το πακέτο track mode το οποίο πα- στονες δαγκάνες που σταματούν τους δίσκους των
ρέχει ρυθμιζόμενο traction control σε 9 επίπεδα εν 300χιλ, ενώ πίσω συναντάμε μονοπίστονη δαγκάνα
κινήσει, ρυθμιζόμενη απόκριση γκαζιού, Launch με δίσκο 240χιλ. Το 890 εφοδιάζεται με τα ελαστικά
control και ξεχωριστό wheelie control με δυνατότη- Conti Road της Continental σε διαστάσεις 120/70-
τα απενεργοποίησης, ενώ στον προαιρετικό εξοπλι- 17 εμπρός και 180/55-17 πίσω.
σμό ανήκει επίσης το quickshifter δύο κατευθύνσε- Οδηγώντας
ων όπως και το MSR (motor slip regulation) που σε Η αίσθηση που λαμβάνεις κάνοντας τα πρώτα χι-
συνδυασμό με τον συμπλέκτη ολίσθησης περιορί- λιόμετρα στη σέλα του 890 Duke είναι γνώριμη από
ζουν τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στα από- το 790 και θυμίζει μικρότερες κατηγορίες, αφού αν
τομα κατεβάσματα. δεν ανοίξεις το γκάζι δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι
Πλαίσιο- Άναρτήσεις-Φρένα οδηγείς μοτοσυκλέτα 889 κυβικών. (Δεν ήταν λίγες
Ήδη από το 790 το μεσαίο Duke έχει αφήσει πίσω οι φορές που συνομιλήσαμε με περαστικούς για τον
το πλαίσιο χωροδικτύωμα. Τη θέση του πήρε ένα παραπάνω λόγο). Φυσικά δεν είναι μόνο οι διαστά-
ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο το οποίο χρησιμοποι- σεις που δημιουργούν αυτή την ψευδαίσθηση. Εξί-
εί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του με αποτέλε- σου εντυπωσιάζει και το μικρό βάρος που κάνει το
σμα να είναι ελαφρύ (το συνολικό βάρος της μο- 890 Duke ευχάριστο στην καθημερινή μετακίνηση,
τοσυκλέτας είναι 169 κιλά χωρίς υγρά), αλλά και παρότι το σύνολο αναρτήσεων-σέλας είναι σχετι-
όσο άκαμπτο χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στις κά σφικτό (καμία σπορ μοτοσυκλέτα δεν προορίζε-
αυξημένες απαιτήσεις. Όσον αφορά στο υποπλαί- ται για να σιδερώνει τις κακοτεχνίες της ελληνικής
σιο, αυτό είναι κατασκευασμένο από δύο κομμάτια ασφάλτου). Το τιμόνι κόβει ικανοποιητικά για τα δε-
αλουμινίου με το φιλτροκούτι να βρίσκεται ανάμε- δομένα της κατηγορίας, ο συμπλέκτης είναι μαλα-
σά τους και να προμηθεύεται με φρέσκο αέρα μέ- κός και το σύνολο ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, τόσο
σω των πλαϊνών εσοχών. Η τριγωνική σχεδίαση του για αρχάριους αναβάτες που ανεβαίνουν κατηγο-
υποπλαισίου συμβάλλει και στην εικόνα του πίσω ρία, όσο και για τους έμπειρους που θα έχουν στα
μέρους που δείχνει αρκετά minimal, χωρίς περιτ- χέρια τους ένα παιχνίδι, πρόθυμο να αντεπεξέλθει
τά πλαστικά κλπ. σε οποιονδήποτε κανιβαλισμό.
Όπως μας έχει συνηθίσει η KTM, εντυπωσιακή εί- Ο κινητήρας θα εμφανίσει σκορτσαρίσματα μόνο
ναι και η εμφάνιση του χυτού ψαλιδιού με τα εμ- αν εσύ θέλεις, ενώ όταν ανοίξεις το γκάζι θα κα-
φανή νεύρα, το οποίο φιλοξενεί χωρίς μοχλικό το ταλάβεις γιατί οι 115 ίπποι είναι υπεραρκετοί. Αυ-
αμορτισέρ. Το 890 είναι αναβαθμισμένο στον τομέα τό δεν μεταφράζεται μόνο με αριθμούς (χρειάζεται
των αναρτήσεων σε σχέση με το 790, καθώς τόσο μόλις 3,4΄΄ για το 0-100χλμ/ώρα) αλλά και με την αί-
το αμορτισέρ όσο και το μη ρυθμιζόμενο ανεστραμ- σθηση της επιτάχυνσης από το μεσαίο φάσμα στρο-
μένο πιρούνι 43χιλ (προέρχονται από τη σειρά φών και μέχρι οι ενδείξεις του στροφόμετρου να
APEX της WP) έχουν νέα ελατήρια και ρυθμίσεις, κοκκινίσουν. Το κοντέρ θα σταματήσει λίγο πριν τα
ενώ το πακέτο συμπληρώνεται από το σταμπιλιζα- 250χλμ/ώρα και όποιος έχει οδηγήσει γυμνή μοτο-
τέρ της ίδιας εταιρίας. Γνώριμες λύσεις συναντά- συκλέτα σε αυτές τις ταχύτητες καταλαβαίνει πως
με και στα φρένα, εκεί όπου ξεχωρίζει το κορυ- οτιδήποτε παραπάνω είναι απλώς υπερβολή. Ού-
φαίο cornering ABS MP 9.1 της Bosch, το οποίο τως ή άλλως, (αν δεν θέλεις μια μοτοσυκλέτα μό-
μπορεί να επεμβαίνει μόνο στον εμπρός τροχό (χω- νο για κόντρες), αυτό που μετράει περισσότερο δεν
ρίς τη λειτουργία cornering) όταν είναι ρυθμισμέ- είναι η απόλυτη δύναμη αλλά ο τρόπος που αυτή
65 Eπιστροφή στα περιεχόμενα