Page 454 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 454

ESF X-1














































        ναγερμό, αλλά μπορεί να ενεργοποιήσει το μοντέ- περιορίζουν την τελική του scooter από 20 χλμ/ώρα
        λο εξ αποστάσεως. Τέλος, ο πίνακας οργάνων είναι  (χάρτης 1), μέχρι τα 45 χλμ/ώρα (χάρτης 3).
        μια LCD οθόνη, η οποία απεικονίζει την ταχύτητα         Αν αναρωτιέστε τι χρησιμότητα μπορεί να έχει ο «αρ-

        του μοντέλου, την στάθμη μπαταρίας, την επιλεγμέ- γός» χάρτης 1 στους ελληνικούς δρόμους, σκεφτείτε
        νη χαρτογράφηση ισχύος και την θερμοκρασία πε- ότι η ηλεκτροκίνητη φύση του επιτρέπει την χρήση του
        ριβάλλοντος.                                          σε μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα με πυκνή δόμηση,
          Κινητήρας                                           όπως ξενοδοχεία ή εμπορικά χωριά.
          Μιλώντας για κινητήρα, εννοούμε φυσικά το ηλε-       Η «αποθήκη» της ενέργειας του X-1 βρίσκεται κάτω
        κτρικό μοτέρ το οποίο προέρχεται από τον γίγαντα  από την σέλα φυσικά και είναι… αποσπώμενη. Το μο-
        των ηλεκτρονικών Bosch. Το μοτέρ βρίσκεται τοπο- ντέλο μπορεί να μεταφέρει 2 αποσπώμενες μπαταρί-
        θετημένο απευθείας πάνω στον πίσω τροχό, ως ανα- ες τύπου λιθίου, των 60 Volt και 23,4 Ah (ήτοι, χωρητι-

        πόσπαστο τμήμα του  και η ισχύς του φτάνει τα 2.020  κότητας 1,4 kWh) η καθεμία. Η φόρτιση της μπαταρίας
        W ή τους 2,7 ίππους. Αυτό καθιστά το scooter κατάλ- μπορεί να γίνει είτε οπουδήποτε υπάρχει οικιακή πρί-
        ληλο για οδήγηση ακόμη και αν έχετε μόνο το δίπλω- ζα (αφαιρώντας την μπαταρία εύκολα και γρήγορα),
        μα ΑΜ, δηλαδή το γνωστό «για 50άρι» στην ελληνική  είτε στο γκαράζ σας με την χρήση του βύσματος που
        καθομιλουμένη. Βασικά πλεονεκτήματα της τοποθέ- το scooter έχει στην ποδιά, κάτω από την σέλα (χωρίς
        τησης του μοτέρ απευθείας στον τροχό, είναι η πρα- να βγει η μπαταρία).
        κτικά εντελώς αθόρυβη λειτουργία του και η αμεσότη-    Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα
        τα της απόδοσης ροπής στον τροχό, που πραγματικά       Το X-1 «χτίζεται» πάνω σε ένα ατσάλινο σωληνω-
        ξαφνιάζει, ευχάριστα! Το μοτέρ ελέγχεται από ECU με  τό πλαίσιο, επιμελώς καλυμμένο κάτω από το σπορ
        3  διαφορετικές  «χαρτογραφήσεις»,  που  ουσιαστικά  κοστούμι  του.  Η  χρήσης  ατσάλινων  σωλήνων  είναι

                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459