Page 454 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 454
ESF X-1
ναγερμό, αλλά μπορεί να ενεργοποιήσει το μοντέ- περιορίζουν την τελική του scooter από 20 χλμ/ώρα
λο εξ αποστάσεως. Τέλος, ο πίνακας οργάνων είναι (χάρτης 1), μέχρι τα 45 χλμ/ώρα (χάρτης 3).
μια LCD οθόνη, η οποία απεικονίζει την ταχύτητα Αν αναρωτιέστε τι χρησιμότητα μπορεί να έχει ο «αρ-
του μοντέλου, την στάθμη μπαταρίας, την επιλεγμέ- γός» χάρτης 1 στους ελληνικούς δρόμους, σκεφτείτε
νη χαρτογράφηση ισχύος και την θερμοκρασία πε- ότι η ηλεκτροκίνητη φύση του επιτρέπει την χρήση του
ριβάλλοντος. σε μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα με πυκνή δόμηση,
Κινητήρας όπως ξενοδοχεία ή εμπορικά χωριά.
Μιλώντας για κινητήρα, εννοούμε φυσικά το ηλε- Η «αποθήκη» της ενέργειας του X-1 βρίσκεται κάτω
κτρικό μοτέρ το οποίο προέρχεται από τον γίγαντα από την σέλα φυσικά και είναι… αποσπώμενη. Το μο-
των ηλεκτρονικών Bosch. Το μοτέρ βρίσκεται τοπο- ντέλο μπορεί να μεταφέρει 2 αποσπώμενες μπαταρί-
θετημένο απευθείας πάνω στον πίσω τροχό, ως ανα- ες τύπου λιθίου, των 60 Volt και 23,4 Ah (ήτοι, χωρητι-
πόσπαστο τμήμα του και η ισχύς του φτάνει τα 2.020 κότητας 1,4 kWh) η καθεμία. Η φόρτιση της μπαταρίας
W ή τους 2,7 ίππους. Αυτό καθιστά το scooter κατάλ- μπορεί να γίνει είτε οπουδήποτε υπάρχει οικιακή πρί-
ληλο για οδήγηση ακόμη και αν έχετε μόνο το δίπλω- ζα (αφαιρώντας την μπαταρία εύκολα και γρήγορα),
μα ΑΜ, δηλαδή το γνωστό «για 50άρι» στην ελληνική είτε στο γκαράζ σας με την χρήση του βύσματος που
καθομιλουμένη. Βασικά πλεονεκτήματα της τοποθέ- το scooter έχει στην ποδιά, κάτω από την σέλα (χωρίς
τησης του μοτέρ απευθείας στον τροχό, είναι η πρα- να βγει η μπαταρία).
κτικά εντελώς αθόρυβη λειτουργία του και η αμεσότη- Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα
τα της απόδοσης ροπής στον τροχό, που πραγματικά Το X-1 «χτίζεται» πάνω σε ένα ατσάλινο σωληνω-
ξαφνιάζει, ευχάριστα! Το μοτέρ ελέγχεται από ECU με τό πλαίσιο, επιμελώς καλυμμένο κάτω από το σπορ
3 διαφορετικές «χαρτογραφήσεις», που ουσιαστικά κοστούμι του. Η χρήσης ατσάλινων σωλήνων είναι
Eπιστροφή στα περιεχόμενα