Page 455 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 455

ESF X-1


        μια συνηθισμένη μέθοδος κατασκευής πλαισίων για          ΤΕΧΝΙΚΑ
        scooters, απολύτως δοκιμασμένη στον χρόνο και στο        ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
        δρόμο. Δοκιμασμένη λύση είναι επίσης η χρήση τη-
        λεσκοπικού πιρουνιού για την εμπρός ανάρτηση, ενώ        Τύπος   Ηλεκτροκινητήρας Bosch, Hub-center
                                                                                                         Δ/Α
                                                                 Κυβισμός (κ.εκ.)
        πίσω χρησιμοποιούνται δύο αμορτισέρ, τα οποία ρυθ-      Κινητήρας  Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)   Δ/Α
        μίζονται στην προφόρτιση ελατηρίου(πάντα μια πινε-       Συμπίεση (:1)                           Δ/Α
                                                                                                          2,7
                                                                 Ισχύς (ίπποι)
        λιά πρακτικότητας και άνεσης στην ευχέρεια του ανα-      Ροπή (kg-m στον τροχό)                  Δ/Α
        βάτη).                                                   Μπαταρία           Δύο μπαταρίες λιθίου, 60V
                                                                                                         23,4
                                                                 Χωρητικότητα (Ah)
          Στα φρένα, το X-1 χρησιμοποιεί δύο δίσκους εμπρός      Αυτονομία (χλμ)                150 (μέγιστη)
        και πίσω, οι οποίοι κάνουν μια πολύ καλή δουλειά επι-    Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)                45
        βράδυνσης –όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, στις          Τύπος                    Ατσάλινο σωληνωτό
        οδηγικές μας εντυπώσεις. Ο έλεγχος τους γίνεται ανε-     Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις  Τηλεσκοπικό πιρούνι
        ξάρτητα από τις δύο μανέτες, μιας και η κατηγοριοποί-   Αναρτήσεις - Φρένα   Διαδρομή (χλστ.)    Δ/Α
                                                                 Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις   Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
        ηση του X-1 ως δίκυκλο AM δεν απαιτεί χρήση συστή-       Διαδρομή (χλστ.)                        Δ/Α

        ματος συνδυασμένης πέδησης.                              Φρένα Ε (χλστ.)                        Δ, 2Ε
                                                                 Φρένα Π (χλστ.)
                                                                                                        Δ, 1Ε
          Οδηγώντας
          Αρκεί το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη και η πίε-     Ελαστικό Ε                        90/90-12”
        ση του πράσινου πλήκτρου με το «P», ώστε το X-1 να      Ελαστικά    Ελαστικό Π             90/90-12”
        ενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά του και να είναι έτοιμο
        να κυκλοφορήσει στο δρόμο. Η πλούσια διαθέσιμη         Οι αναρτήσεις του X-1 είναι αρκετά σκληρές όσον
        ροπή του ηλεκτροκινητήρα της Bosch αλλά κυρίως,  αφορά τις ρυθμίσεις τους, πράγμα που συμβάλλει
        η αμεσότητα της απόδοσης της, γίνονται αισθητές με  στην στιβαρή αίσθηση του μοντέλου στο δρόμο. Αυ-
        το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού, καθώς το X-1 επιτα- τό βέβαια έχει έναν αντίκτυπο στην απορρόφηση των
        χύνει αβίαστα από στάση. Η ισχυρή ροπή εκκίνησης  κακοτεχνιών που, στην προκειμένη περίπτωση, γίνο-

        είναι διαθέσιμη σε όλους τους χάρτες ισχύος, κάτι  νται αισθητές από τον αναβάτη κυρίως αν είναι έντο-
        πολύ θετικό αφού δεν στερεί πολύτιμα αμπέρ από το  νες. Η μαλακή σέλα έρχεται εδώ να βοηθήσει την
        μοτέρ, αν είστε «δικάβαλο» ή φορτωμένοι και πάντα  κατάσταση  απορροφώντας  αρκετές  από  τις  δυνά-
        μια σβέλτη εκκίνηση από στάση είναι επιθυμητή. Στο  μεις που ασκούν οι λακούβες και τα σαμαράκια, πριν
        δρόμο, το X-1 έχει παρουσιάζει καλή ποιότητα κύ- φτάσουν στον αναβάτη. Τα φρένα του μοντέλου απο-
        λισης, καθώς οποιοσδήποτε θόρυβος ή κραδασμός  τέλεσαν ένα από τα δυνατά του σημεία κατά την δι-
        από το μοτέρ απουσιάζουν, ενώ η σταθερότητα του  άρκεια της δοκιμής μας. Οι δύο δίσκοι προσφέρουν
        στην ευθεία είναι απόλυτα ικανοποιητική. Στις αλλα- μεγάλη ισχύ ακινητοποίησης, ενώ η αίσθηση στις μα-

        γές κατεύθυνσης, η αίσθηση που αποκομίζει ο ανα- νέτες είναι παραπάνω από ικανοποιητική, για τα δε-
        βάτης κατά τους ελιγμούς είναι ελαφριά με το X-1 να  δομένα της κατηγορίας. Με λίγη μόνο προσαρμογή
        υπακούει αμέσως στο τιμόνι. Η αίσθηση πρόσφυσης  στα χαρακτηριστικά απόκρισης των δύο δαγκανών,
        του στην στροφή ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση προ- ο αναβάτης μπορεί να εξάγει μεγάλες δυνάμεις πέ-
        σφέροντας στον αναβάτη αυξημένη σιγουριά, όταν  δησης, που οδηγούν σε γρήγορες ακινητοποιήσεις
        θα  κληθεί  να  διασχίσει  τα  έντονα  μποτιλιαρίσματα  του X-1 χωρίς παρατράγουδα. Εν ολίγοις, το scooter
        των πόλεων. Σε περίπτωση, μάλιστα, που απαιτηθεί  οδηγείται με ευκολία και αίσθηση ασφάλειας, από
        έντονος χειρισμός κοντά στην τελική του μοντέλου,  αναβάτες κάθε επιπέδου χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες
        δεν θα εμφανιστούν ταλαντώσεις που θα το αποστα- γνώσεις: Στην τελική, αυτό είναι και το κύριο χαρα-

        θεροποιήσουν.                                         κτηριστικό, ενός αστικού οχήματος.
                                                    Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460