Page 415 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 415
Yamaha Xmax125
sport συμπεριφοράς, χωρίς να χάνει την ανάλαφρη ΤΕΧΝΙΚΑ
αίσθηση του. Μάλιστα στην περίπτωση του Χmax ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
125, το βάρος μειώθηκε κατά 9 κιλά (από 175 πήγε
στα 166 πλήρες υγρών), κάνοντας το χειρισμό του Τύπος 1Κ, 4T, Υ/Ψ
124,66
Κυβισμός (κ.εκ.)
ακόμα πιο εύκολο, ενώ την ίδια στιγμή το μεγαλύτε- Κινητήρας Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 52 x 58,7
ρο μεταξόνιο αυξάνει την σταθερότητα. Στον τομέα Συμπίεση (:1) 11,2
των αναρτήσεων, μπροστά συναντάμε ένα τηλεσκο- Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 12,2/8.000
πικό πιρούνι με διαδρομή 110 χιλιοστών και πίσω Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 1,1/6.250
δύο αμορτισέρ με διαδρομή 90 χιλιοστών. Στα φρέ- Τροφοδοσία Ψεκασμός
13
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
να, μια διπίστονη δαγκάνα με μονό δίσκο 267 χιλι-
οστών μπροστά και μια απλή δαγκάνα με δίσκο 245 Τύπος Aτσάλινο σωληνωτό πλαίσιο
χιλιοστών πίσω συνεργάζονται με ένα δικάναλο σύ- Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.)
110
στημα ABS. Ευμεγέθεις είναι και οι ζάντες του μο- Αναρτήσεις - Φρένα Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Δύο αμορτισέρ
90
ντέλου με τη μπροστινή να είναι 15 ιντσών και τη πί- Διαδρομή (χλστ.) Δ/267, 2Ε, ABS
Φρένα Ε (χλστ.)
σω 14, ενώ η διάσταση των ελαστικών που φοράνε Φρένα Π (χλστ.) Δ/245, 1E, ABS
είναι 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.
Δρόμος Ελαστικά Ελαστικό Ε 120/70-15’’
140/70-14’’
Ελαστικό Π
Με το που ανεβαίνεις στη σέλα του Χmax 125
νιώθεις μια αίγλη μεγαλύτερων κατηγοριών. Πα-
τάς το κουμπί της εκκίνησης και τσεκάρεις τη βελόνα στενά σημεία, περνώντας από κομμάτια που με την
του στροφόμετρου να δεις αν πήρε μπροστά μιας και πρώτη ματιά δεν πίστευες ότι θα χώραγε. Οι αναρ-
είναι εξαιρετικά αθόρυβο, εξαιτίας του συστήματος τήσεις κάνουν εκπληκτική δουλειά και σε συνδυα-
start-stop. O όγκος του είναι αντιστρόφως ανάλογος σμό με τη μαλακή σέλα δεν αφήνουν να περάσουν
των επιδόσεων που προσφέρει ο κινητήρας, αλλά ο περίεργοι και ισχυροί κραδασμοί στον αναβάτη.
κύριος σκοπός του scooter είναι η ευέλικτη μετακί- Αρκετά καλή είναι κι η συμπεριφορά τους στις αλ-
νηση εντός αστικού ιστού με όσο το δυνατόν χαμη- λαγές κατεύθυνσης, με το Χmax να παραμένει στα-
λότερη κατανάλωση, κάτι που το καταφέρνει εξαιρε- θερό και να προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
τικά καλά. Παρόλο αυτά δεν θα διστάσει να πεταχτεί Το μεγάλο κουστούμι κι ο ανεμοθώρακας προσφέ-
επιθετικά μπροστά στο φανάρι και να επιταχύνει όσο ρουν πολύ καλή προστασία από τον άνεμο ακόμα
δυναμικά του επιτρέπουν οι 12,2 ίπποι όταν το ζητή- και σε πιο ψηλούς οδηγούς, κάτι που εκτιμήσαμε
σεις. Συγκεκριμένα για να φτάσει τα πρώτα 50χλμ/ ιδιαίτερα τις μέρες που η θερμοκρασία φλέρταρε
ώρα από στάση θέλει μόλις 5,4 δλ, ενώ για πιάσει με τους 0 βαθμούς Κελσίου. Ακόμα και με βροχή
τα 80χλμ/ώρα χρειάζεται συνολικά 16,9δλ. Μάλιστα μείναμε πολύ καλά προστατευμένοι, με το σύστη-
δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα να κινηθούμε μα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) να δουλεύει άψο-
σε αυτοκινητόδρομους με πάνω από 110χλμ/ώρα,έ- γα προσφέροντας ακόμα ένα μαξιλάρακι ασφαλεί-
χοντας εξαιρετική ευστάθεια. Όπως αναφέραμε λό- ας. Το σύστημα πέδησης είναι για σεμινάριο, με το
γω της κλιμάκωσης του CVT οι στροφές παραμένουν υψηλό επίπεδο αίσθησης της μανέτας να είναι αντί-
ψηλά στη μεγαλύτερη διάρκεια της διαδρομής και θα στοιχο με το δάγκωμα και την αποτελεσματικότητα
πέσουν κάτω από τις 5.000 μόνο σε χαλαρό ρολά- των φρένων, ενώ το ABS μπήκε σε λειτουργία μό-
ρισμα, με το θόρυβο της εξάτμισης-μοτέρ όμως να νο όταν ήταν πραγματικά αναγκαίο. Στην μετρήσεις
μην κουράζει με την ένταση του. Το τιμόνι παίρνει μας το Χmax 125 στάθηκε εξαιρετικά και σταμάτησε
μεγάλες γωνίες που βοηθάνε στην κίνηση μέσα από από τα 80χλμ/ώρα μέσα σε 29,2 μέτρα.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα