Page 123 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 123

Triumph Tiger 1200 Rally Explorer



          Πλαίσιο -  Αναρτήσεις – Φρένα                          ΤΕΧΝΙΚΑ
          Η νέα Tiger 1200 έπρεπε να είναι καλύτερη από την      ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
        προηγούμενη σε όλους τους τομείς. Έτσι η Triumph
        σχεδίασε το ατσάλινο πλαίσιο (διαθέτει πλάκες αλου-      Τύπος                            3Κ, 4T, Υ/Ψ
                                                                                                        1160
                                                                 Κυβισμός (κ.εκ.)
        μινίου στο σημείο έδρασης του ψαλιδιού) από λευ-        Κινητήρας  Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)   90x60,7
                                                                                                         13,2
        κό χαρτί, έχοντας σκοπό την καλύτερη συγκέντρωση         Συμπίεση (:1)                      150/9000
                                                                 Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.)
        των μαζών αλλά και το μικρότερο βάρος, με αποτέλε-       Ροπή (kg-m/σ.α.λ.)                13,2/7000
        σμα το νέο μοντέλο να είναι κατά 25 κιλά ελαφρύτε-       Τροφοδοσία                         Ψεκασμός
                                                                 Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα)
                                                                                                          30
        ρο στη βασική έκδοση. Όσον αφορά την έκδοση Rally        Κατανάλωση (λτ./100χλμ)                  7,2
        Explorer που είχαμε στη διάθεσή μας,  το βάρος της με
        πλήρη υγρά δεν ξεπερνά τα 261 κιλά, παρότι το αλου-      Τύπος         Ατσάλινο με πλάκες αλουμινίου
                                                                 Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις  Ανεστραμμένο 49χιλ
        μινένιο ρεζερβουάρ έχει πλέον χωρητικότητα 30 λί-        Διαδρομή (χλστ.)                        220
        τρων. Το πλαίσιο είναι κατά 5,4 κιλά ελαφρύτερο και     Αναρτήσεις - Φρένα   Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις    Μονό αμορτισέρ,
                                                                                                    ΑΣ,ΑΕ,ΠΕ

        συνδυάζεται με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαί-          Διαδρομή (χλστ.)                        220
        σιο , ενώ ελαφρύτερο κατά 1,5 κιλά είναι και το νέο      Φρένα Ε (χλστ.)    2Δ, 320χλστ., δαγκάνες 4Ε
                                                                 Φρένα Π (χλστ.)
                                                                                     Δ, 282 χλστ., δαγκάνα 1Ε
        ψαλίδι το οποίο χάρη στη διάταξη τριπλού συνδέσμου       Ελαστικό Ε                        90/90-21’’
        είναι παράλληλα και πιο στιβαρό από το μονόμπρα-        Ελαστικά    Ελαστικό Π            150/70-18’’
        τσο της προηγούμενης γενιάς. Μικρότερος αλλά και
        ελαφρύτερος είναι και ο άξονας κίνησης, συμβάλλο-        Μήκος (χλστ.)                          2296
        ντας με τον τρόπο του στη δίαιτα της μοτοσυκλέτας,      Διαστάσεις  Πλάτος (χλστ.)               849
                                                                                                        1560
        όχι όμως και το μεταξόνιο που αυξήθηκε κατά 40χιλ        Μεταξόνιο (χλστ.)                   875-895
                                                                 ΄Ύψος σέλας (χλστ.)
        φτάνοντας τα 1560.                                       Βάρος (κιλά πλήρες)                     261
          Η Triumph ποτέ δεν έκανε εκπτώσεις στα περιφερει-
        ακά, κάτι που προφανώς ισχύει και στην κορυφαία της    Όταν ανέβεις για πρώτη φορά στη σέλα της νέας

        adventure. Η νέα Tiger εφοδιάζεται με ημιερνεργητι- Tiger 1200 θα ξαφνιαστείς. Αρχικά από τον τεράστιο
        κές αναρτήσεις της Showa που αποτελούνται από ένα  όγκο της μοτοσυκλέτας και έπειτα από τον τρόπο που
        ανεστραμμένο πιρούνι 49 χιλ και από ένα μονό αμορ- αυτός εξαφανίζεται όταν την οδηγείς στο δρόμο. Κι-
        τισέρ, αμφότερα με διαδρομή 220χιλ, ώστε να έχεις  νείται με χάρη, κρύβοντας με περίτεχνο τρόπο τα κι-
        πάντα τις ιδανικές ρυθμίσεις ανάλογα τον τρόπο και  λά της χάρη στο σωστό ζύγισμα, οπότε το μέγεθός της
        το περιβάλλον που οδηγείς. Από το ¨πάνω ράφι¨ είναι  απλώς σταματά να σε απασχολεί από τα πρώτα μέτρα
        και τα φρένα καθώς προέρχονται από την πασίγνωστη  που διανύεις μαζί της. Ο τρικύλινδρος κινητήρας δου-

        στο είδος της Brembo. Στο μπροστινό μέρος συναντά- λεύει γλυκά σε όλο το φάσμα των στροφών και πα-
        με τετραπίστονες δαγκάνες stylema,  δίσκους 320 χιλ  ρότι ο στρόφαλος t-plane δίνει δικύλινδρο χαρακτήρα
        και ακτινική τρόμπα της Magura, ενώ πίσω μονοπίστο- και  ήχο  στις  χαμηλές  στροφές,  δεν  συναντάς  ενο-
        νη δαγκάνα και δίσκο 282 χιλ. με το cornering ABS  χλητικούς κραδασμούς και σκορτσαρίσματα. Αν κάτι
        να αναλαμβάνει το ασφαλές φρενάρισμα σε όλες τις  χρειάζεται συνήθεια είναι η μικρή υστέρηση στο αρ-
        συνθήκες. Οι τροχοί της έκδοσης Rally Explorer είναι  χικό άνοιγμα του γκαζιού λόγω ρύθμισης ride by wire
        ακτινωτοί αλλά διαθέτουν τα tubeless ελαστικά μικτής  και το ευαίσθητο traction control το οποίο μπορεί να
        χρήσης Metzeler Karoo Street σε διαστάσεις 90/90- σε ¨κόψει¨ περισσότερο από όσο θα ήθελες όταν ξε-
        21 και 150/70-18 μιας και η Tiger προορίζεται για πε- κινάς λίγο πιο γρήγορα σε γυαλιστερή άσφαλτο. Αυ-
        ριπέτειες σε κάθε έδαφος.                             τό δεν σημαίνει ότι η λειτουργία του τελευταίου είναι
          Οδηγώντας                                           απότομη.

                                                    Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128