Page 16 - scooter mototriti 01 Αυγούστου 2024
P. 16
Benelli RCX 185
γαρίτα και στους δύο τροχούς (240 και 220 mm) με
διπίστονη δαγκάνα εμπρός και μονοπίστονη πίσω,
καθώς και δικάναλο ABS. Οι τροχοί των 17 ιντσών
τυλίγονται από ελαστικά διαμέτρου 70/90 μπροστά
και 110/70 πίσω.
Στο δρόμο
Παπί σημαίνει ευκολία και πρακτικότητα, με το
RCX να ανταποκρίνεται πλήρως στα δύο αυτά προ-
απαιτούμενα και να τα διανθίζει με επιδόσεις και
σπορ συμπεριφορά. Η θέση οδήγησης δεν ξενίζει
και σε τοποθετεί επάνω στο παπί, με το εργονομικό
τρίγωνο να προσφέρει σωστή στήριξη σε χέρια, πό- Το super παπί της Benelli τροφοδοτείται από
ένα μονοκύλινδρο σύνολο 174κ.εκ με σύστημα
δια και κορμό του αναβάτη. Η εξοικείωση έρχεται υδρόψυξης και εξέχων χαρακτηριστικό τη
με το καλημέρα, οι διακόπτες βρίσκονται στις γνώ- χρήση 3 μπουζί, το οποίο αποδίδει 17,8 ίππους
ριμες θέσεις, ενώ το μόνο που μαρτυράει τη διπλή στις 9.500σαλ. και μέγιστη ροπή 1,55 kg-m στις
6.000σαλ. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός κιβωτίου
προσωπικότητα του RCΧ είναι η ύπαρξη συμπλέ- 6 σχέσεων με συμπλέκτη υγρού τύπου.
κτη στα αριστερά του τιμονιού. Ο κινητήρας εκκι-
νεί με ηλεκτρική μίζα, με ανεβασμένο το πλαϊνό ράσει τα 130χλμ./ώρα. Η σωστή κλιμάκωση του κι-
σταντ. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του και η απου- βωτίου και το ελαστικό μοτέρ, διευκολύνουν αρκε-
σία κραδασμών θυμίζουν περισσότερο μοτοσυ- τά μέσα στην πόλη, γεγονός που αποκομίζεις κάθε
κλέτα παρά παπί, ενώ και από πλευράς επιδόσεων φορά που ανοίγεις το γκάζι από χαμηλές στροφές
βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Το μονο- χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις σχέση. Μονα-
κύλινδρο μοτέρ των 174 κυβικών αποδίδει γραμμι- δικό παράπονο, η απότομη απόκριση στο απότομο
κά ενώ χαρακτηρίζεται και από ελαστικότητα, αφού άνοιγμα του γκαζιού. Από στάση το RCX πετυχαί-
μπορείς να «παίζεις» άνετα και μια ταχύτητα πάνω νει 0-50 σε 3,3 δευτερόλεπτα, 0-100 σε 13,1 δευ-
στο κιβώτιο. Αυτό αποτυπώνεται και στο διάγραμ- τερόλεπτα και 40-80 με 3η σχέση σε 6 δευτερό-
μα της δυναμομέτρησης, με την ομοιόμορφη κα- λεπτα. Με αλλαγές στον κόφτη, έχουμε 41 χλμ./
μπύλη ροπής και ιπποδύναμης να μην εμφανίζουν ώρα με 1η σχέση, 71 με 2α, 93 με 3η, 112 με 4η,
σκαλοπάτια απόδοσης και τη δύναμη να αναβλύζει 127 με 5η λίγο πριν τον κόφτη, ενώ η 6η χρησιμεύ-
αμείωτη μέχρι τον κόφτη των περίπου 10.000σαλ. ει σαν overdrive για πιο άνετη και οικονομική οδή-
Με τη γλώσσα των αριθμών, το RCX αποδίδει 17,8 γηση και θα κατεβάσει έως και 130+χλμ./ώρα σε
ίππους και 1,55kg-m ροπής στο στρόφαλο, όσα κατηφόρα και με ευνοϊκές συνθήκες. Το καλοζυγι-
ακριβώς δηλώνει και η Benelli, ενώ έχει ελάχι- σμένο πλαίσιο και το μεταξόνιο των 1325 χιλιοστών
στες απώλειες αφού «κατεβάζει» 16,2 ίππους και προσφέρουν μέγιστη ευελιξία σε όλες τις συνθή-
1,38 kg-m στον τροχό. Και όλα αυτά την ώρα που κες, ενώ οι 17,8 ολοζώντανοι ίπποι κινούν σβέλτα
ο κινητήρας είναι ακόμα σφιχτός, με 650 χιλιόμε- το ελαφρύ κορμί του. Πράγματι, το RXC θα χωθεί
τρα στο οδόμετρο. Στο δρόμο και σε πραγματικές χωρίς δισταγμό σε κάθε άνοιγμα στην κίνηση. Με
συνθήκες, το RCX έχει αρκετή δύναμη για να με- το κοφτερό του τιμόνι και τις μαζεμένες διαστάσεις
ταφέρει άνετα ακόμα και 2 άτομα μεγάλου μεγέ- του θα ελιχθεί σαν γνήσιο παπί ανάμεσα στα αυτο-
θους και δε θα πει όχι όταν το δρομολόγιο περι- κίνητα και θα ξελασπώσει τον αναβάτη του ακόμα
λαμβάνει περιαστικές οδούς. Επιταχύνει δυνατά και σε πολύ σφιχτό μποτιλιάρισμα. Παράλληλα, ο
μέχρι τα 110 ενώ σε ελαφριά κατωφέρεια θα ξεπε- μαλακός συμπλέκτης και το θετικότατο κιβώτιο κά-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα