Page 50 - net.mototriti.gr 01 Σεπτεμβρίου 2024
P. 50
TEST Honda CB 650R
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ E-Clutch
χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι απενεργοποιήσεις εντελώς το σύ-
Δανείζεται στοιχεία από την λει- στημα μέσω μιας επιλογής στην
τουργία των Quickshifter και Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό οθόνη, δίνοντάς σου πραγματικά
του DCT για να παράξει αυτό το Αν. Ε / Ρυθμίσεις Ανεστραμμένο ό,τι θες, όποτε το θες.
νέο σύνολο που επιτρέπει στον πιρούνι Showa 41mm Στον τομέα των επιδόσεων, οι με-
SFF-BP
αναβάτη να μην χρησιμοποιεί Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α. τρήσεις μας έδειξαν ότι το Honda
καθόλου τη μανέτα του συμπλέ- Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Μονό CB 650R E-Clutch χρειάζεται 3,9”
αμορτισέρ, ΠΕ
κτη, ακόμα και όταν είναι στα- Διαδρομή (χλστ.) 142 για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα και
ματημένος με πρώτη στο κιβώ- Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/298, 4Ε, ABS 5,6” για να επιταχύνει από τα 60
Φρένα Π (χλστ.)
Δ/245, 1Ε, ABS
τιο. Μπακαλίστικα, η λειτουργία στα 120 χλμ. (με 4η στο κιβώτιο).
του θυμίζει την αντίστοιχη των μοτέρ των παπιών. Η μέση κατανάλωση κινήθηκε στα 5,6 λτρ./100
Ένα σύνολο αισθητήρων στέλνουν σήματα στην χλμ., ενώ σε συνθήκες ταξιδιού κατέβηκε στα 5 λί-
κεντρική IMU που αφορούν ένα πλήθος πληροφο- τρα.
ριών, όπως το άνοιγμα του γκαζιού, τις στροφές Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
και την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, την πίεση που To ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο προέρχεται αυ-
ασκεί το πόδι του αναβάτη στο λεβιέ κ.α. Δύο ηλε- τούσιο από την προηγούμενη γενιά, έχοντας υπο-
κτρικά μοτεράκια αναλαμβάνουν τη σύμπλεξη και στεί και αυτό την τελευταία του ανανέωση το 2022,
την αποσύμπλεξη με βάση αυτές τις πληροφορί- όταν αυξήθηκε η στιβαρότητα και κατέβηκε το βά-
ες και συνδέονται με ένα σετ μειωτήρων στροφών ρος. Συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι
που με τη σειρά τους συνδέονται με «μισογράνα- Showa Separate Function front Fork Big Piston
ζα» τα οποία δουλεύουν στον ίδιο άξονα με αυτόν (SFF-BP) USD 41mm χωρίς δυνατότητα ρύθμισης
της μανέτας του συμπλέκτη. και ένα μονοσόκ αμορτισέρ πίσω με δυνατότητα
Όταν ο αναβάτης πατήσει τη μανέτα, το ηλεκτρο- ρύθμισης της προφόρτισης σε 10 στάδια και δια-
νικό σύστημα παρακάμπτεται, δηλαδή τα «μισο- δρομή 43,5mm.
γράναζα» του E-Clutch γυρνάνε στη θέση που δεν Τα φρένα αναλαμβάνει η Nissin, με τετραπίστο-
έχουν δόντια, απεμπλέκοντας εντελώς το ηλεκτρο- νες ακτινικές δαγκάνες που πιάνουν σε δίσκους
νικό σύστημα και αφήνοντας τον αναβάτη (μέσω 310mm μπροστά και μια μονοπίστονη δαγκάνα με
της χρήσης της μανέτας) να κάνει τη δουλειά, αν το δίσκο 220mm πίσω. Η απόδοσή τους είναι αρκε-
επιθυμεί. Η εκ νέου ενεργοποίηση του E-Clutch γί- τά καλή για την κατηγορία, με τις μετρήσεις μας να
νεται αυτόματα μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα, δείχνουν ότι χρειάζονται 43,6 μέτρα για να ακινη-
χωρίς να χρειαστεί να κάνεις εσύ κάποια κίνηση. τοποιηθεί η CB 650R από τα 100 χλμ./ώρα.
Πέρα από την εκκίνηση και την ακινητοποίηση,
η λειτουργία του E-Clutch ομοιάζει με αυτή του
Quickshifter διπλής κατεύθυνσης στις υπόλοιπες
αλλαγές ταχυτήτων, με τη διαφορά ότι έχεις ελα-
φρώς «ξερή» συμπεριφορά στα κατεβάσματα.
Το κομβικό πλεονέκτημα του E-Clutch είναι το
πολύ μικρό του βάρος (προσθέτει μόλις 2 κιλά στη
μοτοσυκλέτα) και η δυνατότητα να προσαρμοστεί
σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, χωρίς να χρειάζε-
ται να γίνουν «μαγκαϊβεριές» για να λειτουργήσει. Η οθόνη αναβαθμίζεται σε TFT 5” με πλούσιες και
Ακόμα, βασικό πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να σωστά δομημένες πληροφορίες.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 50