Page 50 - net.mototriti.gr 01 August 2024
P. 50
TEST Royal Enfield
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Himalayan 450
αναρριχητές που προσπαθούν Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι αμορτισέρ ίδιας διαδρομής, με δυ-
να κατακτήσουν την κορυφή νατότητα ρύθμι-σης της προφόρ-
του Έβερεστ) να φτάνει τους 40 Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό τισης. Το φρενάρισμα αναλαμβά-
ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και τα Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις νουν ένα υδραυλικό δισκόφρενο
40 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ 200 320mm μπρο-στά, με διπίστονη
Διαδρομή (χλστ.)
Όπως προαναφέρθηκε, είναι η Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Αμορτισέρ, δαγκάνα της ByBre και ένα υδραυ-
πρώτη φορά που έχουμε υγρό- ΠΕ λικό δισκόφρενο 270mm πίσω με
200
ψυξη σε μοτοσυκλέτα της Royal Διαδρομή (χλστ.) Δ/320, 2Ε, ABS μονοπί-στονη δαγκάνα της ίδιας
Φρένα Ε (χλστ.)
Enfield, ενώ για πρώτη φορά Φρένα Π (χλστ.) Δ/270, 1Ε, ABS εταιρείας, ενώ η διαδικασία του
σε μονοκύλινδρο κινητήρα της φρεναρίσματος επιβλέπεται από
ίδιας εται-ρείας έχουμε εξατάχυτο κιβώτιο αντί πε- δικά-ναλο ABS, το οποίο μπορεί να απενεργοποιη-
ντατάχυτου. Η λειτουργία του είναι πολύ καλή και θεί στον πίσω τροχό, μέσω της επιλογής του αντί-
οι αλ-λαγές γίνονται γρήγορα και ομαλά, χάρη και στοιχου Riding Mode.
στην ύπαρξη ενός μονόδρομου συμπλέκτη υπο- Σε “φρένα πανικού”, η Himalayan 450 χρειάζεται
βο-ήθησης. Το ηλεκτρόγκαζο έφερε δύο Riding 42 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./
Modes (τα οποία η Royal Enfield αναφέρει ως τέσ- ώρα, ένα νούμερο που το φέρνει στις πρώτες θέ-
σε-ρα). To Εco και το Performance δεν φέρουν αλ- σεις της κατηγορίας όσον αφορά το φρενά-ρισμα.
λαγές στην τελική ισχύ , αλλά στον τρόπο απόδο- Στο δρόμο
σής της, με το Eco να είναι αρκετά πιο ήπιο, από το Η αναμονή ήταν μεγάλη και η ομάδα Marketing
ήδη ήπιο Performance. Και στα δύο Riding Modes της Royal Enfield είχε κινητοποιήσει όλον τον μη-
μπορεί να απενεργοποιηθεί το ABS στον πίσω τρο- χανισμό της για να προωθήσει τη νέα Himalayan,
χό και για αυτό το λόγο η Royal Enfield κάνει λόγο από τις πρώτες κατασκοπικές φωτογραφίες μέ-
για 4 προγράμματα οδήγησης. χρι την επίσημη παρουσίαση. Ο ντόρος ήταν λοι-
Η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπε- πόν μεγάλος, όμως πως ήταν η συμβίωση με την
δα στην καθημερινότητα, μόλις στα 3,8 λίτρα ανά Himalayan 450;
100 χλμ, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού θα την δεις Με τα πρώτα μέτρα παρατηρείς την εύρυθμη λει-
να ανεβαίνει στα 4,9 λίτρα, καθώς ο μονοκύλιν- τουργία του μοτέρ και την ροπή που έρχεται από
δρος κινητήρας αναγκάζεται να δουλέψει μόνιμα χαμηλά (μετά τις 2.500 σ.α.λ.), καθώς και την πο-
σε υψηλότερες στροφές. Από άποψη επιδόσεων, λύ στρωτή συμπεριφορά του εξατάχυτου κιβωτίου
οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι η νέα Himalayan χρει- ταχυτήτων.
άζεται 2,08” για να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα και 7,3” Η σέλα φαντάζει εκ πρώτης όψεως σκληρή, όμως
για να πιάσει τα 100.
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
Το πλαίσιο της Himalayan 450 είναι ατσάλινο,
σωληνωτό, με τον κινητήρα ως ενεργό μέλος του
και «κεντράρει» περισσότερο προς την ακαμψία
παρά προς την ευελιξία, συμβάλλοντας και αυτό
σε μια γενικότερη «αργή γεωμετρία» της μικρής
Adventure μοτοσυκλέτας.
Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα ανεστραμμένο
πιρούνι της Showa, 43mm με διαδρομή 200mm, Εκ πρώτης όψεως φαίνεται λίγο σκληρή, όμως
η σέλα θα υποστηρίξει εν τέλει τον αναβάτη για
ενώ πίσω έχουμε ένα κεντρικά τοποθετημένο άφθονα χιλιόμετρα.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 50