Page 65 - net.mototriti.gr 01 Aπριλίου 2024
P. 65
TEST KTM 890
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Adventure
με προσοχή και αρμονικά «δε- Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι μπιέλες να αποκτούν ένα V σχήμα
μένο», ενώ όπως θα δούμε και στην κορυφή, μειώνοντας το βάρος
παρακάτω, τα περιφερειακά του Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό με και έχοντας επίστρωση μπρούτζου
είναι από το πάνω ράφι. χρωμομολυβδαίνιο, βιδωτόατσάλινο αντί για DLC.
υποπλαίσιο
Άνεση – Εργονομία Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Πιρούνι WP Ο υψηλός λόγος συμπίεσης,
APEX 43χιλ, ΑΕ, ΠΕ
Η θέση του τιμονιού σε σχέση Διαδρομή (χλστ.) 200 (13.5:1), σε συνδυασμό με την μο-
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις WP APEX
με τα μαρσπιέ και την σέλα δημι- Διαδρομή (χλστ.) Mονοσόκ, ΑΕ, ΠΕ νάδα ψεκασμού της Dellorto, κρα-
200
ουργούν μια άνετη, όρθια, αρκε- Φρένα Ε (χλστ.) Cornering ABS τάνε χαμηλά την κατανάλωση (στις
2Δ/320, 4Ε,
τά Touring θέση οδήγησης, ενώ Φρένα Π (χλστ.) Cornering ABS δοκιμές μας η μέση κατανάλωση
Δ/260, 2Ε,
η ζελατίνα, αν και δεν ρυθμίζε- ήταν 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
ται, θα καλύψει τους αναβάτες των περισσότερων και έπεφτε στα 4,9 λίτρα σε συνθήκες ταξιδιού) και
αναστημάτων. Η τρύπα που υπάρχει στη μέση της επιτρέπουν στον κινητήρα του 890 Adventure να
αποτρέπει την δημιουργία στροβιλισμών στο γείσο ανταπεξέρχεται και με κατώτερης ποιότητας καύσι-
του αναβάτη, προσθέτοντας έτσι στην άνεση του τα- μο, κάτι που βγαίνοντας σε «ξεχασμένα μονοπάτια»
ξιδιού. Το αφρώδες της σέλας τόσο για τον οδηγό μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο.
όσο και για τον συνεπιβάτη είναι ικανοποιητικό σε Το Ride by Wire (ηλεκτρόγκαζο) δίνει στο 890
ποσότητα, αλλά σχετικά σκληρό χωρίς να σε ζορί- Adventure τρία διαφορετικά Riding Modes - Street,
ζει όμως στην πολύωρη χρήση. Μια TFT οθόνη 5” Rain και Off Road – με το τελευταίο να έχει αυτόμα-
με ενισχυμένο τζάμι για μεγαλύτερη αντοχή ενημε- τη απενεργοποίηση του ABS, ενώ δυνατότητα απε-
ρώνει τον αναβάτη, με τη διάταξη των πληροφορι- νεργοποίησης υπάρχει και για το Traction Control.
ών να επιτρέπει τις γρήγορες, κλεφτές ματιές χω- Η απόδοσή του είναι στρωτή και ομαλή, ενώ έχεις
ρίς να αποσπάται η προσοχή σου. Ο χειρισμός της, στη διάθεσή σου ένα σεβαστό ποσοστό της ροπής
καθώς και όλες οι ρυθμίσεις ελέγχονται από τους από χαμηλά. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι το 890
διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού, ενώ υπάρχει Adventure χρειάζεται 3,9” για να πιάσει τα 100
δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής χλμ./ώρα, ενώ σημαντικό είναι και το ρεπρίζ, κα-
KTMConnect. Στα αριστερά της οθόνης υπάρχει θώς σε 3,73” θα δεις την ταχύτητα να ανεβαίνει από
θύρα φόρτισης USB καθώς και υποδοχή παροχής τα 60 στα 120 χλμ./ώρα (με 4η στο κιβώτιο).
ρεύματος 12V. Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
Κινητήρας Ο βασικός στόχος για μια Adventure μοτοσυκλέ-
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 890cc που τα είναι το πλαίσιο να καταφέρει να ισορροπήσει σε
βρίσκεται στην καρδιά του 890 Adventure, πρόκει- μια πολύ λεπτή γραμμή ανάμεσα στην ακαμψία και
ται ουσιαστικά για μια υπερκυβισμένη εκδοχή του στην ευελιξία, καθώς πρέπει να μπορεί να ανταπο-
παλαιότερου 790, ο οποίος ανέβηκε κατά 90cc μέ- κριθεί στο διττό της ρόλο χωρίς να χάνει κάπου. Η
σω της αύξησης της διαμέτρου του κυλίνδρου και KTM επέλεξε για το πλαίσιο του 890 Adventure τη
της διαδρομής του εμβόλου (κατά 2 και 3 χιλιοστά), λύση ενός κράματος ατσαλιού με χρωμομολυβδαί-
φτάνοντας πλέον τα 90,7mm και 68,8mm αντίστοι- νιο (ένα μέταλλο σχετικά υψηλής σκληρότητας), με
χα. Η απόδοσή του ανέβηκε και αυτή στους 105 ίπ- τον κινητήρα να είναι ενεργό τμήμα του, το οποίο
πους και στα 100 Nm ροπής. O βαρύτερος στρόφα- συνεργάζεται με ένα βιδωτό ατσάλινο υποπλαίσιο
λος αυξάνει την περιστρεφόμενη μάζα κατά 20%, τύπου Trellis.
ενώ τα σφυρήλατα πιστόνια μεγάλωσαν μεν από Τις αναρτήσεις αναλαμβάνει η θυγατρική της
αυτά του 790, όμως μείωσαν το βάρος τους κατά KTM, WP, και εφοδιάζει το 890 Adventure με ένα
10 γραμμάρια, χάρη σε έναν κοντύτερο πύρο, με τις πιρούνι της σειράς APEX 43mm μπροστά, με δια-
65 Eπιστροφή στα περιεχόμενα