Page 32 - net.mototriti.gr 01 Μαρτίου 2024
P. 32
TEST Honda
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ NX500
υγρών, την καθιστούν μια μοτοσικλέτα που δε θα
δυσκολέψει σε επιτόπιες μανούβρες, ελιγμούς και
περάσματα έκτος δρόμου. Στον τομέα των αναρτή-
σεων, συναντάμε ένα μπροστινό ανεστραμμένο πι-
ρούνι της Showa, το λεγόμενο Separate Function
Fork Big Piston (SFF-BP), των 41 χιλιοστών και δι-
αδρομή άξονα 135 χιλιοστά (150χλστ πιρουνιού),
ρυθμιζόμενο ως την προφόρτιση ελατηρίου, δι-
αθέτοντας διαχωρισμό των λειτουργιών στις δύο
μπουκάλες. Η Honda αναφέρει ότι αυτή η τεχνολο-
γία που έχει εφαρμοστεί λειτουργεί ως «σκεπτόμε-
νη», δίνοντας στον αναβάτη καλύτερη πληροφορία
στους δρόμους που κινείται. Στο πίσω μέρος έχει
τοποθετηθεί, ένα αμορτισέρ ρυθμιζόμενο με μο- Ροπάτος δικύλινδρος κινητήρας των 471κ.εκ, σε
χλικό, ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, με δια- όλο το φάσμα των στροφών, με μικρή διαδρομή
δρομή άξονα 135 χιλιοστά (60χλστ διαδρομή αμορ- γκαζιέρας.
τισέρ), διαπερνώντας κάθετα το μαύρο ατσάλινο να ξεχάσεις τι πάει να πει βενζινάδικο, μιας και η
ψαλίδι, πάχους 2 χιλιοστών, εξασφαλίζοντας νέους αυτονομία που προσφέρει μπορεί να ξεπεράσει τα
βελτιστοποιημένους συντελεστές ελατηρίων και 400 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του ψεκασμού απο-
ρυθμίσεις απόσβεσης. Ως πρώτη τοποθέτηση ελα- δίδει σε smooth διαθέσεις σε όλο το φάσμα των
στικών, επιλέχθηκαν τα Dunlop Trailmax Mixtour, στροφών, συνδράμοντας στην ήρεμη οδηγική ευ-
με διαστάσεις 110/80 εμπρός και 160/60 πίσω, σε χαρίστηση και η κοντή γκαζιέρα που διαθέτει, δί-
17 ιντσών τροχούς με πεντάδιπλες ακτίνες από χυ- νουν μια «ανήσυχη» ανέμελη νότα μέσα στο μου-
τό αλουμίνιο. Τα φρένα της νέας NX500 πρώην ντό τοπίο μιας πόλης. Η αφρώδης σέλα, οι μαλακές
CB500X, την απαρτίζουν 2 δίσκοι των 296 χιλιο- αναρτήσεις, η φιλικότητα χρήσης και τα ισχυρά
στών με διπίστονες δαγκάνες της Nissin μπροστά. φρένα της, συνθέτουν μια μοτοσικλέτα με πολλές
Ενώ πίσω, υπεύθυνος είναι ένας δίσκος των 240 χι- αρετές για όλους τους οδηγούς ανεξαρτήτου οδη-
λιοστών με μία μονοπίστονη δαγκάνα. Η ρυθμιζό- γικού επίπεδου. Ξεκινώντας λοιπόν, να διανύεις χι-
μενη των έξι θέσεων, μανέτα, του μπροστινού φρέ- λιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, βλέ-
νου συντελεί στην ωραία αίσθηση και στην έγκαιρη πεις στην οθόνη των 5 ιντσών τις στροφές να έχουν
ακινητοποίηση της NX500. Καθώς πατάμε μίζα και αγγίξει τις 6.000σ.α.λ και το ταχύμετρο να δείχνει
παίρνει ζωή η μοτοσικλέτα, η προειδοποιητική έν- κοντά στα 130χλμ/ώρα. Ταξιδεύεις άνετα με 120-
δειξη καλής λειτουργίας του δικάναλου συστήμα- 130χλμ/ώρα και με επαρκή διάθεση δύναμης για
τος αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS, μένει άνετες προσπεράσεις, μιας και τα κόκκινα αρχίζεις
αναμμένη μέχρι να πιάσουμε τα πρώτα 10 χιλιόμε- να τα βλέπεις στις 8.500 στροφές ανά λεπτό. Κα-
τρα στο ταχύμετρο. θώς βρισκόμαστε στην Εθνική οδό, μας φαγουρίζει
Οδηγώντας το χέρι να περιστρέψουμε το δεξί γκρίπ, βλέποντας
Η Honda NX500 είναι μία μοτοσικλέτα, που θα το ταχύμετρο να σκαρφαλώνει και να σταματάει στα
αποτελέσει μέρος των καθημερινών υποχρεώσε- 178 χιλιόμετρα που ανέρχεται η τελική του ταχύτη-
ων, αλλά και μεγάλων ταξιδιών με χαμηλή κατανά- τα. Η αυξημένη ροή των οχημάτων μας αναγκάζει
λωση. Το μοναδικό πράγμα που θα χρειαστεί, είναι να κόβουμε αρκετά, δημιουργώντας μας την ανά-
να έχεις γεμάτο το ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων και γκη να δούμε πόσο γρήγορα ρεπριζάρει από τα
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 32

