Page 42 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 42

TRIUMPH



                 SPEED 400 & SCRAMBLER 400
        Η Triumph εισήλθε στα «Α2 χωράφια» με τις νέες μοτοσυκλέτες
            400cc της, τις Triumph Speed 400 και Scrambler 400X, οι
           οποίες σύμφωνα με τις δηλώσεις τους είναι το πρώτο βήμα
         σε μια σειρά μοτοσυκλετών αυτής της κατηγορίας που θέλουν
            να παρουσιάσουν. Στη χώρα μας θα έρθουν από τις αρχές
            του 2024, ενώ στην EICMA είχαμε την πρώτη ευκαιρία να
             τις δούμε από κοντά. Ο ολοκαίνουργιος μονοκύλινδρος,
           υγρόψυκτος κινητήρας των 398cc με ψεκασμό καυσίμου και
            τέσσερις βαλβίδες, συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο και
            αποδίδει 39,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 37,5 Νm ροπής
          στις 6.500 σ.α.λ. Το  ride-by-wire της Βosch και ο συμπλέκτης
         υποβοήθησης ροπής ολοκληρώνουν την εικόνα ενός κινητήρα
         που μπορεί να είναι μικρού κυβισμού, όμως δείχνουν ότι η Tri-
            umph δεν τον «ξεπέταξε στα γρήγορα». Ένα νέο ατσάλινο
          πλαίσιο με βιδωτό υποπλαίσιο και ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο
          συνεργάζονται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43mm, το οποίο
           έχει διαδρομή 130mm στη Speed και 150mm στην Scram-
             bler και ένα μονοσόκ αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης
           της προφόρτισης και εξωτερικό δοχείο αερίου με αντίστοιχη
         διαδρομή. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος 300mm
           με τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος 230mm
            πίσω. Οι τροχοί είναι 17” στην Speed, ενώ στην Scrambler
           ο μπροστινός φτάνει τις 19”. Στον τομέα των ηλεκτρονικών,
            υπάρχει δικάναλο ABS από την Bosch και Traction Control
            το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί και στα δύο μοντέλα.
           Την πληροφόρηση του αναβάτη αναλαμβάνει ένα αναλογικό
        ταχύμετρο με ενσωματωμένη LCD οθόνη, ο χειρισμός της οποία
        γίνεται από ένα κουμπί κύλισης, ενώ παρούσα είναι και μια θύρα
         USB για τη φόρτιση των συσκευών του αναβάτη. Ο εξοπλισμός
          περιλαμβάνει φουλ LED φωτισμό και αντικλεπτικό immobiliz-
           er ως στάνταρ. Το βάρος κρατιέται χαμηλά, με την Speed να
        σταματάει τη ζυγαριά στα 170 κιλά και την Scrambler στα 179. Η
         δεύτερη έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, φαρδύ τιμόνι και
                                 πιο όρθια θέση οδήγησης.






        TIGER 900
        Μια από τις πιο επιτυχημένες
        σειρές μοντέλων της Tri-
        umph ανανεώνεται. Η Tiger
        900 απέκτησε για το 2023 μια
        ειδική, Aragon, έκδοση, αλλά
        ήδη ανακοινώθηκαν οι πρώτες
        πολύ ενδιαφέρουσες βελτιώσεις
        για το 2024. Μια πολύ βασική
        αλλαγή συντελείται στον κινητήρα,
        με τον τρικύλινδρο των 888cc
        να αποκτά πολλά νέα μέρη, που
        φέρνουν 13% αύξηση της ισχύος,
        η οποία πλέον φτάνει τους 107,4
        ίππους, ενώ «κερδίζει και στη
        ροπή από τις χαμηλές στροφές»,
        σύμφωνα με την Triumph. Αυτή
        η βελτίωση όμως δεν έρχεται εις
        βάρος της κατανάλωσης, η οποία
        αντιθέτως βελτιώνεται κατά 9%.
        Μια σειρά αλλαγών έρχεται και
        στα βοηθήματα που αφορούν την
        ασφάλεια, με τη νέα Tiger 900  να
        εξοπλίζεται με προειδοποιητικά
        φώτα που αναβοσβήνουν (τύπου
        αλάρμ) όταν ο αναβάτης φρενάρει
        δυνατά, ώστε να ειδοποιήσουν
        αυτούς που ακολουθούν. Νέα φώτα θέσεως βοηθούν στον ευκολότερο εντοπισμό του οχήματος σε συνθήκες χαμηλής φωτεινότητας, ενώ  βελτιώσεις έχουν
        δεχθεί και το Cornering ABS και το Traction Control. Η παρεμβατικότητα των δύο τελευταίων εξαρτάται από το Riding Mode (Road, Rain, Sport και Off-Road)
        βρίσκεται ο αναβάτης, ενώ η έκδοση Rally Pro έχει και το Mode Οff-Road Pro, το οποίο σβήνει εντελώς το ABS και το Traction Control. Nέο στοιχείο, το οποίο
        θα υπάρχει σε όλες τις εκδόσεις της Tiger 900 είναι η TFT οθόνη 7”, που δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό ώστε να διαχειριστεί κλήσεις,
        να ακούσει μουσική, αλλά και να έχει Turn-to-Turn Navigation. Tέλος, η ανανεωμένη σέλα μπορεί να ρυθμιστεί σε διαφορετικά ύψη, με μια «αβάντα» 20mm,
        στα GT και GT Pro από 820mm μέχρι 840mm και στο Rally Pro από 860mm έως 880mm. Οι νέες μοτοσυκλέτες υπολογίζεται να αρχίσουν να καταφθάνουν στις
        αρχές της χρονιάς, ενώ η τιμή τους στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47