Page 36 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 36

ROYAL ENFIELD



                                                                           HIMALAYAN 452
                                                                           Η Royal Enfield παρουσίασε στην EICMA την νέα Hima-
                                                                           layan 452, με τον καινούριο, δυνατότερο κινητήρα, η
                                                                           οποία θα αντικαταστήσει την προϋπάρχουσα Himalayan
                                                                           411. Ξεκινώντας από τον ολοκαίνουριο κινητήρα, είναι η
                                                                           πρώτη φορά που η Royal Enfield χρησιμοποιεί υγρόψυξη
                                                                           σε οποιοδήποτε μοντέλο της καθώς και η πρώτη φορά
                                                                           που ένας μονοκύλινδρος κινητήρας της Royal Enfield
                                                                           συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο. Από τα 411cc πάμε
                                                                           στα 452cc με τον μονοκύλινδρο τετραβάλβιδο DOHC
                                                                           κινητήρα, που αποδίδει 39,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και
                                                                           40 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Ο λόγος συμπίεσης είναι
                                                                           11,5:1. Τo ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο διπλών δοκών
                                                                           είναι επίσης νέο και συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο
                                                                           πιρούνι 43mm της Showa μπροστά και ένα μονοσόκ
                                                                           αμορτισέρ πίσω. Η διαδρομή και στα 2 άκρα είναι
                                                                           200mm. Oι ζάντες έχουν διάμετρο 21” μπροστά και 17”
                                                                           πίσω, με τα ελαστικά που τις ντύνουν να προέρχονται
                                                                           από την CEAT, με διαστάσεις 90/90 και 140/80 μπροστά
                                                                           και πίσω αντίστοιχα. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας
                                                                           δίσκος 320mm μπροστά, με διπίστονη δαγκάνα και ένας
                                                                           δίσκος 270mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα, με ένα
                                                                           δικάναλο ABS που είναι ρυθμιζόμενο να συντονίζει την
                                                                           προσπάθεια πέδησης. Όσον αφορά τις διαστάσεις, η Roy-
                                                                           al Enfield Himalayan 452 έχει μήκος 2.245mm, πλάτος
                                                                           852mm, ύψος 1.316mm και το μεταξόνιο αγγίζει τα
                                                                           1.456mm. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί σε
                                                                           σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κατά 10mm (πλέον
                                                                           στα 230mm), ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στο
                                                                           αδυνάτισμα της μοτοσυκλέτας, καθώς με γεμάτο το
                                                                           ντεπόζιτο των 17 λίτρων, η νέα Himalayan ζυγίζει 198
                                                                           κιλά (πιο ελαφριά από το 411). Το ύψος της σέλας είναι
                                                                           ρυθμιζόμενο, ανάμεσα στα 805mm και στα 825mm. Ο
                                                                           εξοπλισμός περιλαμβάνει φουλ LED φωτιστικά σώματα,
                                                                           Riding Modes, USB θύρα φόρτισης και τη νέα στρογγυλή
                                                                           TFT οθόνη 4” με δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό και
                                                                           λειτουργία Google Maps (πρώτη φορά για Enfield).


                        HIMALAYAN
                        E-CONCEPT
            Πριν λίγο καιρό είχαμε γράψει για τα
            πλάνα της Royal Enfield να μπει στο
          πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ταυτόχρονα
            με τις καινούριες τους κυκλοφορίες
           στους θερμικούς κινητήρες. Στην EIC-
             MA, η Royal Enfield παρουσίασε το
              νέο της κόνσεπτ με τη μορφή μιας
             ηλεκτρικής μορφής του Himalayan,
             το HIM-E! Οι βασικές σχεδιαστικές
            γραμμές του επιτυχημένου μοντέλου
         της Ινδικής εταιρείας ακολουθούνται και
           εδώ, όμως το όλο σύνολο αποκτά μια
         φουτουριστική όψη. Ο ηλεκτροκινητήρας
          και η μπαταρία συστεγάζονται εκεί που
            βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας στις
          άλλες εκδόσεις, με την τελική μετάδοση
            να γίνεται με αλυσίδα. Η μούρη είναι
          αρκετά αλλαγμένη, όμως οι διαστάσεις
            των τροχών παραμένουν ίδιες με την
              κανονική έκδοση, δηλαδή έχουμε
              έναν τροχό 21” μπροστά και έναν
            τροχό 18” πίσω με ακτινωτές ζάντες.
           Το HIM-E είναι ακόμα Concept, οπότε
            δεν γνωρίζουμε ακόμα περισσότερες
            λεπτομέρειες, όπως τι ισχύ θα έχει ο
        ηλεκτροκινητήρας ή πότε ακριβώς θα βγει
          το μοντέλο στην παραγωγή. Πάντως με
         βάση προηγούμενες δηλώσεις στελεχών
           της Royal Enfield, το πρώτο ηλεκτρικό
           μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει
                          μέσα στο 2025.

                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41