Page 55 - net.mototriti.gr 01 Νοεμβρίου 2023
P. 55
TEST BMW M1000R
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ & M1000RR
πλα στο Μ προσθέσεις τη λέξη competition κατα- ρινγκ που προέκυψε μετά από πολλές δοκιμές δί-
λαβαίνεις ότι αυτές οι μοτοσυκλέτες μπορούν να νοντας μεγαλύτερο βάρος από ποτέ στον τομέα της
γίνουν ακόμη πιο εξωτικές όπως οι Μ1000R και αεροδυναμικής. Μπορεί λοιπόν τα ανθρακονήμα-
Μ1000RR competition που μας περίμεναν για μια τα -τα συναντάς κυριολεκτικά παντού- να είναι αυ-
πρώτη επαφή μαζί τους στην πίστα των Σερρών. τά που σε εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά, πε-
Θησαυρός ο άνθρακας! ρισσότερο όμως εντυπωσιάζεσαι από τα νούμερα
Η M1000RR συνεχίζει να κουβαλά πάνω της την που πετυχαίνει η σχεδίασή τους, με τα νέα φτερά
τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με την BMW να να προσφέρουν μέχρι και 22,6 κιλά κάθετης δύ-
είναι από τους κατασκευαστές που επιμένουν στην ναμης στα 300χλμ/ώρα (+6.3 από την προηγού-
εν σειρά διάταξη όπως και οι Ιάπωνες ανταγωνι- μενη γενιά) χωρίς όμως να λειτουργούν εις βάρος
στές της. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με το γνω- της τελικής ταχύτητας, καθώς το κοντέρ σταματά
στό πλέον σύστημα ShiftCam βασίζεται φυσικά σε πλέον στα 314χλμ/ώρα. Και δεν είναι τόσο εύκολο
αυτόν του S1000RR όμως έχει εξελιχθεί σύμφωνα να φτάσεις από τα 306χλμ/ώρα της προηγούμενης
με τα πρότυπα των WSBK διαθέτοντας μεταξύ άλ- γενιάς στα 314. Σύμφωνα με την BMW θα χρεια-
λων μπιέλες και βαλβίδες τιτανίου με αποτέλεσμα ζόσουν 10 επιπλέον ίππους, αυτό όμως είναι πε-
η απόδοση να αγγίζει τους 212 ίππους στις 14.500 ριττό όταν η αεροδυναμική σχεδίαση φροντίζει για
σ.α.λ με το μέγιστο όριο περιστροφής να σταματά τη μειωμένη αντίσταση από τον αέρα και ταυτόχρο-
στις 15.100 σ.α.λ! Για τη νέα γενιά παρέμεινε χω- να για την καλύτερη προστασία του αναβάτη. Έτσι,
ρίς αλλαγές όπως και το αλουμινένιο πλαίσιο, δεν παρότι ο όγκος που αντικρίζεις όταν ανέβεις στη
ισχύει όμως το ίδιο και για τη σχεδίαση των φέ- σέλα της είναι σχετικά μεγάλος, γρήγορα καταλα-
55 Eπιστροφή στα περιεχόμενα