Page 73 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2023
P. 73
TEST Yamaha
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MT-03
10.750 σ.α.λ. και 3 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις που επιτρέπει στα πόδια να πατούν γερά στο έδα-
9.000 σ.α.λ. Πρόκειται για έναν από τους πιο εξε- φος κάνει παιχνιδάκι τις μανούβρες και αν ήταν λί-
λιγμένους κινητήρες της κατηγορίας, αφού διαθέ- γο μεγαλύτερο το κόψιμο του τιμονιού, θα μιλούσα-
τει θερμοανθεκτικά, σφυρήλατα έμβολα με χαμη- με για ευελιξία παπιού.
λό βάρος για βελτιωμένη απόκριση στο άνοιγμα του Ο κινητήρας είναι ένα μικρό διαμάντι, καθώς δεν
γκαζιού και ελαχιστοποίηση των κραδασμών. Οι κύ- έχει καθόλου κραδασμούς, ενώ η γεμάτη απόδο-
λινδροι είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο με σή του, σου επιτρέπει να καλύπτεις σβέλτα αποστά-
επίστρωση DiASil για καλύτερη απαγωγή της θερ- σεις, έχοντας ένα όμορφο soundtrack από το τελικό
μότητας και μειωμένες απώλειες ισχύος. Η τροφο- της εξάτμισης. Αρέσκεται στο να δουλεύει σε υψη-
δοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και συ- λές στροφές, αλλά εκμεταλλευόμενος τη ροπή και
νεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Κατά το σαφές κιβώτιο με τον ελαφρύ συμπλέκτη θα δεις
τη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση ήταν 4 λί- ότι μπορείς να μετακινηθείς οικονομικά χωρίς να εί-
τρα ανά 100 χιλιόμετρα, οπότε οι απαιτήσεις του σε σαι στα «κόκκινα». Η αίσθηση που δίνει στην πρά-
καύσιμο κρίνονται απολύτως λογικές για τα δεδο- ξη, αντικατοπτρίζεται και στις μετρήσεις με τα 100
μένα της κατηγορίας. χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 5,7 δευτερό-
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα λεπτα, ενώ η τελική ξεπερνά τα 170 χιλιόμετρα την
Στο MT-03 ο κινητήρας αποτελεί φέρον τμήμα ώρα.
του χαλύβδινου πλαισίου, μια λύση που εξασφαλί- Η ελαφρώς σκυφτή θέση οδήγησης σε αποζημι-
ζει χαμηλό βάρος και υψηλή ακαμψία, δημιουργώ- ώνει όταν αποφασίσεις να ανακαλύψεις τις αρετές
ντας ένα ιδιαίτερα ευέλικτο σύνολο. Στον τομέα των του σε κάποια επαρχιακή διαδρομή. Το ΜΤ-03 αλ-
αναρτήσεων παραμένει το ανεστραμμένο πιρούνι λάξει κατεύθυνση με τη σκέψη και χάρη στο στιβα-
των 37 χιλιοστών με τη μαύρη ανοδίωση, ενώ στο ρό του πλαίσιο παραμένει σταθερό χωρίς κουνήμα-
πίσω μέρος έχουμε μονό αμορτισέρ με δυνατότη- τα και ασάφειες, επιτρέποντας σου να απολαύσεις
τα ρύθμισης της προφόρτισης ελατηρίου που εδρά- τη διαδρομή. Τα φρένα χαρακτηρίζονται από προ-
ζεται στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό. Στα φρένα έχουμε οδευτικότητα, αλλά έχουν την απαραίτητη δύναμη,
δοκιμασμένες λύσεις με πλευστό δίσκο 298 χιλιο- καθώς χρειάζονται 42,5 μέτρα για την ακινητοποί-
στών εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 220 ηση από τα 100 χλμ./ώρα, όπως έδειξαν οι μετρή-
χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το δι- σεις μας.
κάναλο ABS δεν θα μπορούσε φυσικά να απουσι-
άζει. Κάθε χρωματική επιλογή έχει και διαφορετι-
κού χρώματος αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών
που φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70-17 και
140/70-14 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Στο δρόμο
Ένα από τα στοιχεία που μας είχαν εντυπωσιάσει
στις προηγούμενες γενιές του MT-03 ήταν η ανάλα-
φρη αίσθηση και η ευκολία με την οποία χειρίζεσαι
τη μοτοσυκλέτα. Αυτό έχει παραμείνει αναλλοίω-
το και θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους κάνουν
τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της μοτοσυκλέτας,
ενώ και οι πιο έμπειροι αναβάτες θα εκτιμήσουν Euro 5 πλέον ο κινητήρας χωρίς πτώση στην
αυτό το χαρακτηριστικό. Η χαμηλή και στενή σέλα, απόδοση.
73 Eπιστροφή στα περιεχόμενα