Page 50 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2023
P. 50
TEST Piaggio MP3 530
Exclusive
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
Όταν λέμε «τα πάντα όλα», το εννοούμε.
Κινητήρας
Το μοτέρ των 530 κ.εκ. είναι ελαφρώς μεγαλύ-
τερο σε κυβισμό από το απερχόμενο 500, με άμε-
σο όφελος στην ροπή: Από 4,8 kgm φτάνουμε
στα 5,1, που αποδίδονται στις 5.250 σ.α.λ., ενώ η
μέγιστη ισχύς παραμένει στους 44,2 ίππους στις
7.250 στροφές. Πλέον, το μοτέρ έχει αλουμινένιο
πιστόνι και νέα κεφαλή με μεγαλύτερες βαλβίδες,
καθώς και επανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης. Ο
έλεγχος του γκαζιού γίνεται με σύστημα ride by
wire, μέσα από 3 riding modes (Eco, Comfort και
Το σύστημα… κατατεθέν των Piaggio MP3 στο Sport), που διαφοροποιούνται ως προς την από-
μπροστινό έχει αλλαγές ώστε να μειωθεί το κριση, ενώ επηρεάζουν την παρεμβατικότητα του
βάρος του.
ASR (η επιλογή ECO περιορίζει και την μέγιστη
ισχύ). Στις μετρήσεις επιδόσεων, το MP3 530
αποδεικνύεται σαφώς γρηγορότερο από το απερ-
χόμενο 500, αφού «έγραψε» 0-50 σε 3,2 δλ. και
0-80 σε 6,5 δλ. , ενώ στην ρεπρίζ 50-100 χλμ/
ώρα πέτυχε 7,1 δλ. Και στην κατανάλωση, ο νέος
κινητήρας πετυχαίνει λίγο καλύτερη επίδοση, με
μετρήσεις της τάξης των 4,6 λίτρων/100 χιλιόμε-
τρα, σε μέσο κύκλο.
Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα
Το εμπρός σύστημα «αρθρωτού τετραπλεύρου»
Ο κινητήρας έχει πλέον 530 κυβικά, είναι αισθητά παραμένει μια αποκλειστική πατέντα της Piaggio
πιο ζωηρός στις επιδόσεις από τον 500άρη ενώ που κάνει το MP3 να ξεχωρίζει από όλα τα ανά-
πετυχαίνει και ένα «τσακ» καλύτερη κατανάλωση.
λογα μοντέλα. Στη νέα γενιά όμως έχουν γίνει
scooter. επεμβάσεις για μείωση βάρους: έχουν χρησιμο-
Το MP3 530 Exclusive είναι το πρώτο scooter ποιηθεί ελαφρύτερα κράματα και εξαρτήματα,
στον κόσμο, με πομποδέκτη ραντάρ και συστή- ενώ το υποπλαίσιο που στηρίζει τον μηχανισμό
ματα υποβοήθησης BLIS και LCDAS. Αυτά, ανι- κλειδώματος δεν είναι πλέον κατασκευασμένο
χνεύουν παρουσία οχήματος στις τυφλές γωνίες από ατσάλινους σωλήνες, αλλά από ένα ειδικό
του scooter και οχήματα που κινούνται επικίνδυ- χυτό πλαστικό. Το ψυγείο βρίσκεται χαμηλότερα,
να κατά την αλλαγή λωρίδας, αντίστοιχα. Τα συ- μεταξύ των εμπρός τροχών και του πατώματος,
στήματα προειδοποιούν τον αναβάτη με μεγάλα για βελτιωμένο κέντρο βάρους. Στο πίσω μέρος,
κίτρινα βέλη στην οθόνη, αν ανιχνεύσουν δυνη- την ανάρτηση αποτελούν δύο αμορτισέρ, ρυθμι-
τικά επικίνδυνη κατάσταση. Οι ευκολίες δεν στα- ζόμενα στην προφόρτιση ελατηρίου.
ματάνε εκεί, αφού το MP3 φέρει ηλεκτρική όπι- Το σύστημα πέδησης έχει νέες τρόμπες στις μα-
σθεν με κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, νέτες, ενώ το ποδόφρενο που ενεργοποιεί και
ενώ το σύστημα εκκίνησης είναι πλέον keyless. τους 3 δίσκους μαζί, παραμένει. Οι δίσκοι είναι
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 50