Page 507 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 507
VESPA ELETTRICA 70KM/H
βεβαιώσουμε τους ισχυρισμούς. Η μπαταρία έχει ΤΕΧΝΙΚΑ
διάρκεια ζωής 1.000 κύκλους φόρτισης, κάτι που ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚA
η Piaggio «μεταφράζει» σε 50.000-70.000 χιλιόμε-
τρα ανάλογα με την χρήση. Μάλιστα, ακόμη και με- Τύπος Ηλεκτροκινητήρας brushless, με
ανάκτηση ενέργειας
τά την παρέλευση των 1.000 κύκλων, η μπαταρία Κινητήρας Κυβισμός (κ.εκ.) Δ/Α
διατηρεί το 80% της χωρητικότητας της και συνεχί- Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
Συμπίεση (:1)
Δ/Α
ζει να λειτουργεί κανονικά. Ισχύς (ίπποι) 5,44
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθούμε και στο Ροπή (kg-m στον τροχό) 20,4
Μπαταρία
Λιθίου με ενσωμ. Φορτιστή, 48V
κόστος χρήσης της Elettrica, μιας και τα δεδομένα Χωρητικότητα (Ah) 86
εντυπωσιάζουν. Με βάση τις τρέχουσες τιμές του Αυτονομία (χλμ) 100 (Eco), 70 (Power)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
70
ηλεκτρισμού, ένα «γέμισμα» της Elettrica κοστίζει
μόλις 0,50 ευρώ. Τύπος Φύλλα ατσαλιού με ενισχύσεις
Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Ανάρτηση μονού
βραχίονα
Η Elettrica ακολουθεί την φιλοσοφία μονοκόκ: Αναρτήσεις - Φρένα Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
Το σύνολο της ατσάλινης κατασκευής της είναι και Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή (χλστ.)
Δ/Α
το ίδιο το πλαίσιο, ενώ συγκολλήσεις στα κατάλ- Φρένα Ε (χλστ.) Δ/200, 1Ε, CBS
ληλα σημεία αυξάνουν την ακαμψία και την αντο- Φρένα Π (χλστ.) T/140, CBS
χή του. Πρόκειται για έναν τρόπο κατασκευής που Ελαστικά Ελαστικό Ε 110-70/12”
Ελαστικό Π
120/70-12”
έλκει την καταγωγή του, απευθείας από τα πρώτα
χρόνια της Vespa και ήταν στοιχείο, που την έκα-
νε να ξεχωρίσει. Η εμπρός ανάρτηση είναι τύπου πώς η Vespa Elettrica μπορεί να συνδυάσει κάτι τό-
μονού βραχίονα με αμορτισέρ, ακόμη ένα πατρο- σο γνώριμο μαζί με κάτι τόσο καινούργιο. Δηλαδή,
παράδοτο Vespa στοιχείο, που αυξάνει την ποιό- την οδηγική ταυτότητα Vespa, μαζί με τον νέο τρό-
τητα κύλισης του δικύκλου. Πίσω, το επίσης μονό πο οδήγησης που προτείνει η αμιγώς ηλεκτροκί-
αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί στην προφόρτιση. νητη φύση του. Το βασικότερο χαρακτηριστικό του
Το σύστημα πέδησης, αποτελείται από έναν δίσκο είναι η ευκολία οδήγησης. Ανοίγεις τον κεντρικό δι-
200 χιλιοστών εμπρός και ένα μηχανικό ταμπού- ακόπτη, κρατάς πατημένο το πλήκτρο «Map» που
ρο, 140 χιλιοστών στον πίσω τροχό. Η Elettrica δεν βρίσκεται στην θέση της μίζας και η ένδειξη Ready
φέρει ABS, αλλά συνδυασμένη πέδηση CBS, με σε προτρέπει να ξεκινήσεις. Το άνοιγμα του γκαζιού
την οποία η μανέτα του πίσω φρένου, ενεργοποιεί επιφέρει άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και
σε ένα βαθμό και τον εμπρός δίσκο με τα αποτελέ- η πλούσια ροπή από το μηδέν είναι εμφανέστατη.
σματα να είναι άμεσα αντιληπτά, στην πραγματική Κατά την κίνηση, η Elettrica είναι εντελώς αθόρυβη,
χρήση. Τέλος, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης πέρα από τον γνωστό ελαφρύ σφύριγμα του ηλε-
προέρχονται από την Pirelli δίνοντας μια ακόμη κτρικού μοτέρ. Η μονάδα ελέγχου κάνει εξαιρετική
νότα ποιότητας και απόδοσης, στην οδηγική συμπε- δουλειά στην ανάγνωση των εντολών του γκαζιού,
ριφορά που υπόσχεται η Elettrica. προσφέροντας στιγμιαία ανταπόκριση, ακριβώς
Οδηγώντας όπως θα περιμένατε και από ένα βενζινοκίνητο
Είναι ιδιαίτερο και πραγματικά ενδιαφέρον, το μοντέλο.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα