Page 81 - net.mototriti.gr 01 Σεπτεμβρίου 2024
P. 81

TEXNIKO


        Sturtevant του 1905 και φυσικά τότε το σύστημα  τηρίων για το κλείσιμο των βαλβίδων και, μαζί
                                   HONDA
        ήταν χειροκίνητο. Ο οδηγός τραβούσε ένα λε- με κάποιες άλλες αλλαγές ανέβασε το διάστημα
        βιέ που έκλεινε τις βαλβίδες εισαγωγής σε κά- service στα 60.000 χλμ. Προφανώς αυτά είναι
        ποιους από τους κυλίνδρους, αποτρέποντας τη  τεράστια νέα, οπότε το γεγονός ότι αυτός ο κινη-
        λειτουργία τους. Πλέον όλα αυτά γίνονται ηλε- τήρας έφερνε το επόμενο βήμα στα συστήματα
        κτρονικά και στο χώρο του αυτοκινήτου όλο και  απενεργοποίησης κυλίνδρων πέρασε «στα ψιλά

        περισσότεροι  κατασκευαστές  υιοθετούν  τη  λύ- γράμματα». Πλέον, η απενεργοποίηση των πίσω
        ση,  καθώς  ένας  κινητήρας  με  πολλούς  κυλίν- κυλίνδρων δεν συνέβαινε μόνο όταν η μοτοσυ-
        δρους μπορεί άνετα να λειτουργήσει χωρίς κά- κλέτα ήταν στο ρελαντί, αλλά και στις χαμηλές
        ποιους από αυτούς σε αρκετές συνθήκες. Τώρα,  ταχύτητες - εκεί που δεν χρειαζόταν απαραίτητα
        σιγά-σιγά βλέπουμε την εφαρμογή αυτής της τε- η ισχύς και των 4 κυλινδρων - πλησιάζοντας έτσι
        χνικής και στο χώρο των μοτοσυκλετών.                 περισσότερο στην αρχική ιδέα που είχε εφαρμο-
          Το ξεκίνησε η Harley-Davidson, για                  στεί στο χώρο του αυτοκινήτου.
          να μειώσει τη ζέστη που βγάζει ο κινητήρας           H πατέντα της Honda που «αλλάζει»

          Στο χώρο των μοτοσυκλετών, το χορό έσυρε η           τον κινητήρα μεταξύ εν σειρά και V4
        Harley Davidson το 2008, όταν εισήγαγε το δι-          Η Honda είχε ήδη εμφανίσει αιτήσεις διπλώ-
        κό  της  Engine  Idle  Temperature  Management  ματος  ευρεσιτεχνίας  όπου  γινόταν  περιγραφή
        System (EITMS). Πλέον δεν υπήρχε λεβιές, αλ- ενός αντίστοιχου συστήματος, το οποίο θα κρα-
        λά ο εγκέφαλος της μοτοσυκλέτας «διάβαζε» τα  τούσε τους 2 εκ των 4 κυλίνδρων σε λειτουργία,
        δεδομένα  και  σταματούσε  να  στέλνει  καύσιμο  ενώ αυτόματα θα εκκινούσαν και οι άλλοι 2 όταν
        στον πίσω κύλινδρο όταν το γκάζι ήταν κλειστό,  η ταχύτητα ανεβαίνει. Ένα σύστημα δηλαδή σαν
        η  ταχύτητα  της  μοτοσυκλέτας  ήταν  κάτω  από  της Ducati, αλλά θεωρητικά με πιο εκτεταμένη
        2 χλμ./ώρα, οι στροφές του κινητήρα ήταν κά- χρήση της απενεργοποίησης και κεντρικό στόχο
        τω από 1.200 και η θερμοκρασία του ήταν πο- την μείωση των ρύπων. Στο νέο CBR 1000RR-

        λύ υψηλή. Ουσιαστικά λοιπόν πρόκειται για ένα  R Fireblade που είδαμε στην EICMA , βλέπουμε
        σύστημα που προσπαθεί να «δροσίσει» τον κι- για πρώτη φορά σε Honda το σύστημα Throttle
        νητήρα (και τον αναβάτη καθώς πάνω του σκά- by Wire (TBW) να αποτελείται από δύο σερβο-
        ει  όλη  αυτή  η  ζέστη),  με  γνώμονα  ότι  ο  πίσω  μηχανισμούς, όπου ο ένας ελέγχει τους κυλίν-
        κύλινδρος σε έναν V κινητήρα θερμαίνεται πε- δρους 1 και 2 και ο άλλος τους κυλίνδρους 3
        ρισσότερο  γιατί  έχει  μικρότερη  ροή  αέρα  για  και 4. Αυτό το σύστημα πρόκειται ουσιαστικά για
        ψύξη (καθώς περιορίζεται από τον μπροστά κύ- μια «γέφυρα» μεταξύ της απενεργοποίησης και
        λινδρο). Η Indian ακολούθησε το παράδειγμα το  του  μεταβλητού  χρονισμού  βαλβίδων,  καθώς

        2018, όμως ο κατασκευαστής που έκανε το επό- ελέγχει το διαφορετικό βαθμό βύθισης των βαλ-
        μενο βήμα ήταν η Ducati.                              βίδων  στις  δύο  ομάδες  κυλίνδρων  δείχνοντας
          Η Ducati έφερε το εκτεταμένο σύστημα,               τις δυνατότητες του συνδυασμού των 2 συστη-
          με απενεργοποίηση και εν κινήσει                    μάτων. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με τις εκπο-
          Στα τέλη του 2020 αποκαλύφθηκαν οι πρώτες  μπές ρύπων να μπαίνουν στο πρώτο πλάνο για
        πληροφορίες για έναν νέο κινητήρα που ετοίμα- την  επιβίωση  των  κινητήρων  εσωτερικής  καύ-
        ζε η Ducati: Τον V4 Granturismo. Στις αρχές του  σης και όλο και περισσότερες εταιρείες να πει-
        2021 παρουσίαστηκε επίσημα και το πιο «επανα- ραματίζονται με τους τρόπους εισαγωγής καυ-
        στατικό» στοιχείο του ήταν ότι η Ducati επέστρε- σίμου  στους  κυλίνδρους,  όλο  και  περισσότερα
        ψε μετά από πολλά χρόνια στη λύση των ελα- συστήματα θα «ξεπηδήσουν» στο μέλλον.


                                               81   Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86