Page 66 - net.mototriti.gr 01 August 2024
P. 66
TEST Morbidelli
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SC300
βρίσκεται και το αντίστοιχο κουμπί που αποκαλύ- διού με έναν ή και δύο ταξιδιώτες στην σέλα του, με
πτει την τάπα του ρεζερβουάρ για τον ανεφοδιασμό, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του να ανακοινώνεται
στο τούνελ ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη. Η στα 160 κιλά, αν και στην πραγματικότητα το νούμε-
έγχρωμη TFTοθόνη 5 ιντσών παρέχει όλες τις απα- ρο αυτό είναι λίγο υψηλότερο.
ραίτητες για το scooter ενδείξεις με μεγάλη φωτει- Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
νότητα. Παράλληλα, η πλοήγηση στο μενού μέσω Το ατσάλινο πλαίσιο του SC 300 τύπου centerbone,
των κουμπιών στο αριστερό τμήμα του τιμονιού γί- είναι αρκετά ελαφρύ συμβάλλοντας στο χαμηλό
νεται πολύ εύκολα πατώντας παρατεταμένα το κου- σχετικά συνολικό βάρος του scooter για την κατη-
μπί “set”. Ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει την άνε- γορία του, στα μόλις 156 κιλά κενό και προσφέρει
ση σε μεγάλο βαθμό κατά τους χειμερινούς μήνες αρκετά καλή πληροφόρηση στην οδήγηση. Ακόμα
και αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού είναι τα και σε πιο σπορ ρυθμούς θα νιώσεις πως το SC 300
θερμαινόμενα γκριπ. Παρά το γεγονός ότι η δοκιμή στοχεύει εκεί που του υποδεικνύεις. Στις αναρτή-
έγινε μέσα στους καύσωνες του Ιουλίου, δοκιμάσα- σεις του συναντάμε την επώνυμη KYB που το έχει
με πόσο καλά ζεσταίνουν τα χέρια τα θερμαινόμενα εξοπλίσει με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός δια-
γκριπ που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλι- δρομής 90 χλστ και διπλά αμορτισέρ πίσω με ρυθ-
σμό και στην τρίτη και πιο δυνατή σκάλα σε αναγκά- μιζόμενη ως προς 7 θέσεις προφόρτιση και διαδρο-
ζουν να τα κλείσεις, κάτι που σημαίνει ότι είναι απο- μή 65 χλστ. Στα φρένα υπάρχει δικάναλη μονάδα
τελεσματικά ακόμα και με γάντια. ABS, η οποία φροντίζει να μην μπλοκάρουν οι τρο-
Κινητήρας χοί στις επιβραδύνσεις, ενώ αυτά αποτελούνται από
Στην καρδιά του SC 300 «χτυπά» ένας μονοκύλιν- έναν δίσκο 240 χλστ εμπρός και έναν δίσκο 220
δρος, υδρόψυκτος κινητήρας 278cc με τέσσερεις χλστ πίσω. Οι δαγκάνες που «μαγκώνουν» τους δί-
βαλβίδες επικεφαλής, που αποδίδει 25,8 ίππους σκους, είναι της γνωστής J.Juan, θυγατρικής εται-
στις 8.250 σαλ και 2,49kg-mροπής στις 7.000. Η ρείας της Brembo και οι τροχοί του SC 300 είναι 13
σχέση συμπίεσής είναι 11.0:1 και ο ψεκασμός ελέγ- ιντσών και αποκτούν ελαστικά διαστάσεων 110/70
χεται ηλεκτρονικά. Η ισχύς του κινητήρα προσφέ- εμπρός και 130/70 πίσω.
ρει σβέλτες εκκινήσεις από τα φανάρια και «τραβά- Στο δρόμο
ει» αρκετά καλά μέχρι τα 80χλμ/ω. Η επιτάχυνση Στην οδήγηση εντός του αστικού κλοιού, το SC
μετά από αυτά τα χιλιόμετρα μειώνεται σταδιακά, 300 αριστεύει και χωράει πραγματικά παντού. Οι δι-
ενώ η τελική του ξεπερνάει τα 120χλμ/ω αν και αστάσεις του δεν ξεπερνούν κατά πολύ αυτές των
θα χρειαστεί λίγο χρόνο για να τα φτάσει. Μπορεί scooter στα 125 και 200cc, ενώ μαζί με το μεγάλο
άνετα να κρατήσει αυτή την ταχύτητα στην εθνική, κόψιμο του τιμονιού προσδίδουν στον αναβάτη την
ενώ το πεδίο όπου αρίστευσε ήταν η κατανάλωση. δυνατότητα να κάνει στενούς ελιγμούς και να ξε-
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ο κινητήρας έκαψε φεύγει αποτελεσματικά από την κίνηση με υποδειγ-
σε πραγματικές συνθήκες ήπιας οδήγησης μόλις ματική ευκολία. Παράλληλα η ικανότητά του να τα-
3,3λ/100χλμ, μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, ξιδεύει και στον ανοιχτό δρόμο, το καθιστούν ένα
που τοποθετεί το SC 300 ανάμεσα στα κορυφαία ευέλικτο πολυεργαλείο που όχι μόνο εξοικονομεί
όσον αφορά την οικονομία καυσίμου, scootersτης χρόνο από την καθημερινότητά σου αφήνοντας πί-
κατηγορίας του. Το ρεζερβουάρ του χωράει 11,5 σω σου κάθε τετράτροχο, αλλά μπορεί να αποτελέ-
λίτρα, που σημαίνει ότι η αυτονομία του μπορεί να σει και εναλλακτικό μέσο μετακίνησης για κοντινές
φτάσει και τα 340 χιλιόμετρα, αντίστοιχη δηλαδή με- αποδράσεις. Εξοπλισμός αναβάτη
Μπουφάν: Oxford Dakar
γάλων adventureμοτοσυκλετών. Το SC 300 μπορεί Το SC 300 εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τα Dry2Dry Air MS (Inter Cars Greece)
εύκολα να ανταποκριθεί στην πρόκληση ενός ταξι- 25,8 άλογά του, αφού όπως έδειξαν οι μετρήσεις Γάντια: FurygunJET KID D30 (Motoway)
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 66