Page 50 - net.mototriti.gr 01 Ιουλίου 2024
P. 50
TEST Honda
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ CBR 500R
θα αρκεστούμε στις ενδείξεις Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι σε σχήμα διαμαντιού, φέροντας ξε-
των καθημερινών πληροφοριών χωριστό τμήμα υποπλαισίου, επί-
στην οθόνη, την οποία χειριζό- Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό, ξεχωριστό σης στρόγγυλης διατομής. Η δια-
μαστε μέσω ενός φωτιζόμενου Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Ανεστραμμένο χείριση του βάρους της γίνεται με
υποπλαίσιο
πιρούνι Showa SFF-BP 41 χιλ
Joystick που βρίσκεται στα αρι- Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α ευκολία, καθώς τα 191 κιλά που
στερά του τιμονιού. Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Μονό έχει πλήρης υγρών την καθιστούν
αμορτισέρ με μοχλικό, ΠΕ
Κινητήρας Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α μια μοτοσικλέτα που δε θα δυσκο-
Όλα ξεκινάνε από τη διαμα- Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/296, 4Ε Nissin, λέψει σε επιτόπιες μανούβρες,
ABS
ντένια καρδιά που βρίσκεται Φρένα Π (χλστ.) Δ/240, 1Ε Nissin, ABS ελιγμούς και διηθήσεις ανάμεσα
στη CBR - την ψυχή της κομψής + TCS σε άλλα οχήματα. Στον τομέα των
νεανίδας! Εδώ λοιπόν συναντάμε τον πλέον απο- αναρτήσεων, συναντάμε ένα μπροστινό ανεστραμ-
δεδειγμένο, τίμιο υγρόψυκτο, 8-βάλβιδο, εν σει- μένο πιρούνι 41 χιλιοστών της Showa, με την τε-
ρά, δικύλινδρο κινητήρα προδιαγραφών Euro5 με χνολογία Separate Function Fork Big Piston (SFF-
ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου PGM-FI, ο οποί- BP), ενώ στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί, ένα
ος λειτουργεί χωρίς σκαμπανεβάσματα και απότο- αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση
μες καμπύλες ισχύος. Η απόδοση των 471 κυβικών ελατηρίου με μοχλικό. Ως ελαστικά πρώτης τοποθέ-
εκατοστών, ανέρχεται στους 47,6 ίππους στις 8.600 τησης επιλέχθηκαν τα Michelin Road 6, με διαστά-
στροφές ανά λεπτό και 43Nm ροπής στις 6.500 σεις 120/70 εμπρός και 160/60 πίσω, σε 17 ιντσών
στροφές ανά λεπτό. Οι 6 σχέσεις που διαθέτει το τροχούς με πεντάδιπλες ακτίνες από χυτό αλουμί-
κιβώτιο ταχυτήτων, θα συνεργαστούν σε καλά επί- νιο. Τα φρένα της CBR 500R, απαρτίζονται από 2
πεδα, με το μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης, για δίσκους σε σχήμα μαργαρίτας των 296 χιλιοστών
πιο μαλακές αλλαγές και εξάλειψη των φρεναρι- με τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin μπροστά,
σμάτων του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσμα- ενώ πίσω είναι υπεύθυνη μία δισκόπλακα των
τα των ταχυτήτων. Η δύναμη που περνάει όλη κά- 240 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα, επίσης
τω στον δρόμο μέσω της βελτιωμένης ECU, θα του της Nissin. Η ρυθμιζόμενη σε 6 θέσεις μανέτα
επιτρέψει να αποφύγει οποιαδήποτε απώλεια ισχύ- του μπροστινού φρένου συντελεί στην ωραία αί-
ος, προσφέροντας σημαντικό προβάδισμα στην κα- σθηση και στην έγκαιρη ακινητοποίηση της CBR
τανάλωση εκτός πόλης, που κυμαίνεται στα 3.8 λί- 500R. Καθώς πατάμε μίζα και παίρνει ζωή η μο-
τρα ανά 100 χιλιόμετρα και σε μεικτό κύκλο στα 4,5 τοσικλέτα, η προειδοποιητική ένδειξη καλής λει-
λίτρα. Ο ήχος της εξάτμισης είναι «Ζεν» και ήσυ- τουργίας του δικάναλου συστήματος αντιμπλο-
χος στο άκουσμα του, καθώς η διάταξη εξαγωγής καρίσματος των τροχών ABS, μένει αναμμένη
των σωλήνων είναι 2-1-1. Το Traction Control μπο- μέχρι να πιάσουμε τα πρώτα 10 χιλιόμετρα στο
ρεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί άμε- ταχύμετρο, χωρίς να μπορεί να απενεργοποιηθεί
σα, μέσω του κουμπιού που βρίσκεται στα αριστερά ή να ρυθμιστεί το σύστημα του ABS. Οι μετρή-
χειριστήρια. Τέλος, στις μετρήσεις επιδόσεων είδα- σεις μας έδειξαν ότι απαιτούνται 44,8 μέτρα για
με ότι τα 0-50 χιλιόμετρα τα διανύει σε 2,0 δευτερό- να ακινητοποιηθεί η CBR 500R από τα 100 χιλιό-
λεπτα, τα 0-100 σε 6,0 δευτερόλεπτα, τα 0-150 σε μετρα στα 0, ενώ σε απότομο φρενάρισμα το σύ-
15,8 δευτερόλεπτα και τα 60-120 με 4η σχέση στο στημα προειδοποίησης έκτακτου φρεναρίσματος
κιβώτιο ταχυτήτων σε 7,2 δευτερόλεπτα. ESS (Emergency Stop Signal) θα αρχίσει να ανα-
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα βοσβήνει έντονα τα πίσω φωτιστικά σώματα, εφι-
Η λυγερή κορμοστασιά της αποτελείται από ένα στώντας την δέουσα προσοχή των οχημάτων που
εύκαμπτο, ατσάλινο πλαίσιο, στρoγγυλής διατομής ακολουθούν.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 50