Page 42 - net.mototriti.gr 01 Ιουνίου 2024
P. 42
TEST KTM 1290 Super
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Duke GT
δύσκολο έργο, το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βο-
ηθημάτων που εξευγενίζει τα άγρια ένστικτα του τέ-
ρατος. Τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Sport,
Street και Rain) προσαρμόζουν την απόκριση του
γκαζιού και την ισχύ του κινητήρα, ενώ το προαι-
ρετικό Tech Pack προσθέτει δύο επιπλέον– Track
and Performance – με αποκλειστικές ρυθμίσεις
απόκρισης γκαζιού, launch control, traction control
πολλαπλών επιπέδων και δυνατότητα απενεργο-
ποίησης wheelie control. Το 1290 Super Duke GT
εξοπλίζεται επίσης με IMU 6-αξόνων για τον δυ-
ναμικό έλεγχο του Cornering ABS και του traction
control με προσαρμοζόμενη γωνία κλίσης. Η μέση
κατανάλωση βρίσκεται στα 7 λίτρα αλλά το μεγαλύ-
τερο ρεζερβουάρ των 23 λίτρων θα προσφέρει με-
γαλύτερη αυτονομία σε σχέση με το γυμνό Duke R.
Σε συνθήκες ταξιδιού, το νούμερο αυτό πέφτει στα
5,85 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα χρήσης.
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα
Το πλαίσιο είναι το γνωστό ατσάλινο χωροδικτύω-
μα της γυμνής έκδοσης, ζευγαρωμένο με ένα όμορ- λούνται από USD πιρούνι διαμέτρου 48 χλστ. με δι-
φο μονόμπρατσο ψαλίδι αλουμινίου. Είναι ισχυρό αδρομή 125 χλστ. και μονό αμορτισέρ με διαδρομή
και συνάμα ελαφρύ, συνδυάζοντας ακαμψία και χα- 156 χλστ. Είναι ημιενεργητικές με τρεις λειτουργί-
μηλό βάρος, το οποίο στην περίπτωση του GT είναι ες απόσβεσης (Sport, Street και Comfort) και τέσ-
223 κιλά. Γεωμετρικά δεν υπάρχουν αλλαγές, ενώ το σερις προεπιλογές για προφόρτιση πίσω ελατηρίου.
υποπλαίσιο έχει μεγαλώσει σε μήκος λόγω του του- Στο δρόμο
ριστικού χαρακτήρα του μοντέλου. Οι νέοι ελαφρύ- Πατώντας στην εξαιρετική βάση του Duke R, το
τεροι τροχοί των 17 ιντσών μειώνουν το μη αναρτη- GT αποτελεί το τουριστικό alter ego του γυμνού τέ-
μένο βάρος κατά 1 κιλό, δίνοντας στο GT ακόμα πιο ρατος, προσφέροντας περισσότερα στο πεδίο της
ελαφριά αίσθηση και τυλίγονται από τα πολύ καλά μικτής χρήσης. Εξίσου ικανό σε ανοιχτό δρόμο και
σε απόδοση ContiSportAttack 4 της Continental. Τα επαρχιακό δίκτυο με χαλαρή διάθεση ή fun-to-drive
φρένα, παραμένουν ίδια με αυτά του Super Duke διαστήματα, αποσαφηνίζει με τον δικό του ξεχωρι-
R, δηλαδή δύο δισκόφρενα διαμέτρου 320 χλστ. με στό τρόπο τον όρο Grand Touring. Παρά το 23αρι
ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Βrembo Stylema ρεζερβουάρ το νιώθεις μαζεμένο κάτι που ισχύ-
μπροστά και ένα δισκόφρενο διαμέτρου 240 χλστ. ει και στην πράξη όταν τύχει να βρεθείς σε αστικό
με διπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρείας πίσω. Το κομφούζιο ανάμεσα σε μποτιλιαρισμένα αυτοκίνη-
δικάναλο Cornering ABS της Bosch, επιδρά αποτε- τα, βεβηλώνοντας μονομιάς τα όνειρα μιας παρέ-
λεσματικά ακόμα και με τη μοτοσικλέτα υπό γωνία, ας Αυστριακών μηχανικών που ξενυχτούσε μελε-
διαθέτει λειτουργία Supermoto με απενεργοποίηση τώντας για ώρες τον τρόπο να κατασκευάσει τον πιο
στον πίσω τροχό για μπλοκαρισμένα πλασαρίσματα γρήγορο δικύλινδρο παραγωγής. Σε συνθήκες τα-
στις στροφές, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί πλή- ξιδιού, γρήγορα ανακαλύπτεις ότι φέρει δικαίως το
ρως αν του ζητηθεί. Οι αναρτήσεις της WP αποτε- αρκτικόλεξο GT στην ονομασία του. Οι εργονομικές
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 42