Page 70 - net.mototriti.gr 01 Mαϊου 2024
P. 70
TEST ΕΛΑΣΤΙΚΑ
εν είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιού- ου Δημήτρη Λιγνού, το οποίο πραγματοποιούσε επί
με συγκριτικές δοκιμές ελαστικών. Άλλω- τόπου τις αλλαγές των ελαστικών σε ρυθμούς … Pit
Δστε το Μototriti είναι το μοναδικό μέσο που Stop και μας βοήθησε να ολοκληρώσουμε επιτυχώς
κάνει κάτι τέτοιο, έχοντας ως μοναδικό σκοπό να τη διαδικασία. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρό-
αναδείξει την αποτελεσματικότητα του κάθε ελαστι- νο που μας διέθεσε καθώς και την πολύτιμη εμπει-
κού όχι μόνο σε στεγνό αλλά και σε βρεγμένο οδό- ρία του στον τομέα των ελαστικών. Τα ελαστικά που
στρωμα. Επιλέξαμε τα 5 πιο δημοφιλή σπορ ελαστι- επιλέξαμε είναι διάστασης 120/70-17 εμπρός και
κά για μοτοσυκλέτα και τα πιέσαμε, για να δούμε 180/55-17 πίσω, η κατεξοχήν sport διάσταση που
πως ακριβώς συμπεριφέρονται όταν η κατάσταση ταιριάζει σε αρκετούς τύπους μοτοσυκλετών. Είναι
τείνει να γίνει οριακή. όλα κατάλληλα για γρήγορη οδήγηση στο δρόμο,
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στην πίστα των Με- ενώ δεν θα πουν όχι σε ενδεχόμενη χρήση πίστας.
γάρων την οποία «κλείσαμε» αποκλειστικά για αυτό Βέβαια το ζητούμενο εδώ είναι τι κάνουν όταν κλη-
το σκοπό, ώστε να ανακαλύψουμε πόσο αποδοτικό θούν να επιβραδύνουν απότομα τη μοτοσυκλέτα και
είναι το κάθε ελαστικό σε διαδικασία απότομης επι- η αλήθεια είναι ότι τα χαρακτηριστικά τους δημιουρ-
βράδυνσης, το λεγόμενο φρενάρισμα πανικού. γούν a priori υψηλές προσδοκίες.
Φυσικά δεν χρειάζεται να τονίσουμε την σπουδαιό- Έτσι στο τεστ συμμετείχαν αλφαβητικά τα
τητα του συγκεκριμένου τεστ, καθώς ο καθένας από Bridgestone Batllax S23
μας αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικό είναι ένα ελα- Dunlop Sportsmart MK3
στικό να φρενάρει σωστά και γρήγορα, αφού λίγα Michelin Power 6
μέτρα παραπάνω μπορεί να μας σώσουν ή να μας Mitas Sport Force+
σκοτώσουν! Pirelli Diablo Rosso III
Το επόμενο βήμα ήταν να εξασφαλίσουμε ίδιες
συνθήκες για όλα τα ελαστικά. Επομένως όλα τα Ο σπορ χαρακτήρας των
φρεναρίσματα έγιναν με την ίδια μοτοσυκλέτα, μια ελαστικών δεν τα μπόδισε από
το να «γράψουν» πολύ καλές
επιδόσεις και στο βρεγμένο.
Yamaha Tracer 9 GT best seller της κατηγορίας και
φυσικά στο ίδιο σημείο το οποίο είχαμε οριοθετήσει
με κορίνες, μια δυνατότητα που μας δίνει η εξάλλου
η χρήση της πίστας.
Μετρήσαμε λοιπόν φρενάρισμα τόσο σε στεγνό
αλλά και σε βρεγμένο, αφού με τη χρήση υδροφό-
ρας δημιουργούσαμε συνεχώς συνθήκες βρεγμέ-
νου οδοστρώματος. Και επειδή τα νούμερα είναι
αυτά που καθορίζουν το τελικό αποτέλεσμα, οι με-
τρήσεις έγιναν με τα ειδικά δορυφορικά όργανα του
Moto Τρίτη, με αυτά που μετράμε με ακρίβεια τις επι-
δόσεις σε όλα τα μοντέλα που δοκιμάζουμε. Το φρε-
νάρισμα πανικού έγινε από τα 100 χιλιόμετρα στο
στεγνό και από τα 80 χιλιόμετρα στο βρεγμένο, ώστε
να βρούμε πόσα μέτρα χρειάζεται το κάθε ελαστικό
μέχρι να ακινητοποιηθεί πλήρως.
Για τις αλλαγές των ελαστικών είχαμε μαζί μας για Επειδή τα νούμερα είναι αυτά που καθορίζουν το τελικό αποτέλεσμα, οι μετρήσεις
ακόμα μια φορά το κατάστημα Wheel City του κυρί- έγιναν με τα ειδικά δορυφορικά όργανα του Moto Τρίτη, με αυτά που μετράμε με
ακρίβεια τις επιδόσεις σε όλα τα μοντέλα που δοκιμάζουμε.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 70