Page 50 - net.mototriti.gr 01 Aπριλίου 2024
P. 50
TEST Honda CRF1100 Africa
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Twin Adventure
Ο κινητήρας είναι αρκετά οικο- Αναρτήσεις-Φρένα-Τιμόνι και προσφέρουν τρία προγράμμα-
νομικός, αφού η μέση κατανά- τα για το δρόμο (hard-medium-
λωση φτάνει τα 5,7λ./100χλμ., Τύπος Ατσάλινο Ημίδιπλο, κλειστού soft), ένα για χώμα (off-road) και
-σε συνθήκες ταξιδιού πέφτει Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις ένα πλήρως προσαρμόσιμο (user)
τύπου με αλουμινένιο υποπλαίσιο
στα 4,9λ./100χλμ-, ενώ η αυτο- «Ανεστραμμένο 45χιλ. σύμφωνα με τις ανάγκες του οδη-
Showa ΠΕ,ΑΕ, ΑΣ»
νομία από το ρεζερβουάρ των Διαδρομή (χλστ.) 210 γού. Για την επιβράδυνση του
24,8 λίτρων ξεπερνάει σε κάθε Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Μονο Africa έχουν επιστρατευτεί δίσκοι
αμορτισέρ Showa, ΠΕ, ΑΕ, ΑΣ
περίπτωση τα 400 χιλιόμετρα. Διαδρομή (χλστ.) 200 310 χιλιοστών με τετραπίστονες
Απόσταση από έδαφος (χλστ.)
220
Τα 6 προγράμματα οδήγησης, Φρένα Ε (χλστ.) 2Δ/310, 4Ε, ABS δαγκάνες της Nissin μπροστά και
4 προεπιλεγμένα (Tour, Urban, Φρένα Π (χλστ.) Δ/256, 1Ε, ABS ένας δίσκος 256 χιλιοστών με μο-
Gravel, Off-Road) και 2 custom (User 1, User 2 ), νοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το Cornering ABS έχει
εκτός από τη ρύθμιση της ημιενεργητικής ανάρτη- βελτιστοποιηθεί ώστε να ταιριάξει στις νέες απαι-
σης διαμορφώνουν ανάλογα την απόδοση και το τήσεις του 19αρη τροχού, ενώ μπορεί να απενερ-
φρένο του κινητήρα καθώς και τη λειτουργία ABS. γοποιηθεί στον πίσω τροχό για off-road χρήση.
Η μονάδα μέτρησης αδράνειας IMU έξι αξόνων Στο δρόμο
παρέχει ακρίβεια στη διαχείριση της απόκρισης Σαφέστατα ο νέος μπροστινός 19αρης τροχός και
του γκαζιού, του cornering ABS, του αναβαθμι- η χαμηλότερη ανάρτηση δείχνουν τη μεταστροφή
σμένου (7 επιπέδων) traction control, του φρένου της Africa προς τα ασφάλτινα τερέν. Τι σημαίνουν
κινητήρα, του (3 επιπέδων) wheelie control και την όμως πρακτικά αυτές οι αλλαγές; Το νέο μοντέλο
αποτροπή ανύψωσης του πίσω τροχού, βασιζόμε- γίνεται πιο προσβάσιμο σε μεγαλύτερο εύρος ανα-
νο σε παράγοντες όπως η κλίση της μοτοσικλέτας βατών. Χωρίς ουσιαστικά να έχει αλλάξει η από-
η επιτάχυνση και η επιβράδυνση της. σταση από το έδαφος, ο αναβάτης έχει πιο εύκο-
Πλαίσιο – Άναρτήσεις- Φρένα λη πρόσβαση σε αυτό, κάτι που βοηθάει αρκετά
Το ατσάλινο πλαίσιο φέρει έξι σημεία επαφής με σε στατικές μετακινήσεις και σε επιτόπιους ελιγ-
τον κινητήρα για μεγαλύτερη ακαμψία, είναι όμως μούς Τα εργονομικά χαρακτηριστικά διατηρού-
λεπτό σε αρκετά μέρη με στόχο τον καλύτερο νται αναλλοίωτα κάτι απόλυτα θεμιτό για μια μοτο-
έλεγχο του μπροστινού στις στροφές και στο φρε- συκλέτα που είναι γνωστή για την «μαγική» θέση
νάρισμα. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο είναι απο- οδήγησης και την άμεση αίσθηση οικειότητας που
σπώμενο ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζεται προσφέρει. Ωστόσο η γεωμετρία του συνόλου έχει
και το χυτό ψαλίδι για μείωση του βάρους και κα- υποστεί αλλαγές οι οποίες προσδίδουν χαρακτήρα
λύτερη συμπεριφορά. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφο- στην Africa. Η απόσταση από το έδαφος έχει μει-
ρά τους ακτινωτούς τροχούς, καθώς ο μπροστι- ωθεί κατά 30χιλ. χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους
νός των 21 ιντσών έχει αντικατασταθεί από έναν της μοτοσυκλέτας, το ίχνος μειώθηκε επίσης από
μικρότερο 19 ιντσών με πιο ασφάλτινες περγαμη- 113 σε 106χιλ., ενώ διαφορά έχουμε και στο κο-
νές. Ο πίσω παραμένει στις 18 ίντσες, ενώ τα ελα- ντύτερο πλέον μεταξόνιο από 1574 σε 1550χιλ..
στικά Bridgestone Battlax Adventure A41 είναι Η Africa ήταν ήδη ένα πολύ καλό και ισορροπη-
tubeless. Μικρότερες κατά 20 χιλιοστά είναι και οι μένο σύνολο, αλλά τώρα μπορεί, θέλει και βουτά-
διαδρομές των ημιενεργητικών αναρτήσεων της ει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις στροφές. Ο
Showa, οι οποίες ανήκουν πλέον στον στάνταρ χειρισμός είναι εξίσου ισορροπημένος και εμπνέ-
εξοπλισμό. Ρυθμίζονται μέσω μιας IMU 6 αξό- ει εμπιστοσύνη όπως πριν, αλλά τώρα το τιμόνι εί-
νων της Bosch η οποία ελέγχει συνεχώς την συ- ναι πιο ελαφρύ και πιο κοφτερό με λιγότερες ταλα-
μπεριφορά του πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ ντώσεις στο άνοιξε-κλείσε του γκαζιού. Απόρροια
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 50