Page 8 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 8
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Η Yamaha εξερευνά την χρήση πιο οικολογικών καυσίμων
Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες δυτικές χώρες αγώνα». Οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετω-
σκοπεύουν όλα τα οχήματα που θα πωλού- πίσουν οι εταιρείες με το υδρογόνο, αφορούν κυρί-
Η νται από το 2035 και μετά να ανήκουν στην ως την έλλειψη χώρου, αφού απαιτείται ο τριπλά-
κατηγορία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τι σημαί- σιος όγκος σε σχέση με ένα συμβατικό ρεζερβουάρ
νει αυτό; Ηλεκτρικά, υβριδικά και υδρογονοκίνητα ώστε να έχει μία μοτοσυκλέτα υδρογόνου ικανοποι-
οχήματα. Για αυτό τον λόγο οι εταιρείες έχουν στρα- ητική αυτονομία. Παράλληλα, αν σκοπός ήταν να
φεί στα καύσιμα του μέλλοντος. χρησιμοποιηθεί στην υγρή μορφή του, θα δημιουρ-
Την θέση της Yamaha αναφορικά με το πλάνο γούνταν προβλήματα με το βάρος της μοτοσυκλέτας
αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξη ο Πρόεδρος της αφού θα έπρεπε να αποθηκευτεί με χρήση κρυογο-
εταιρείας για την Ευρώπη, Eric De Seynes. Από τον νικής τεχνολογίας διότι το σημείο βρασμού του βρί-
Μάιο η εταιρεία είχε ανακοινώσει την κοινοπραξία σκεται στους -252,9°C.
της με την Suzuki, την Honda και την Kawasaki με “Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που σχημα-
στόχο την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύ- τίστηκε αυτή η κοινοπραξία (για την υδρογονοκίνη-
σης υδρογόνου, με επιπλέον υποστήριξη από την ση), είναι αρκετά προχωρημένη τεχνολογία και είναι
Toyota και την Kawasaki Heavy Industries (KHI). καλύτερο να μοιραζόμαστε τις γνώσεις που απο-
Στις αρχές του Δεκεμβρίου ανακοίνωσε επίσης κτούμε αναφορικά με αυτήν. Είναι η λογική κίνηση
ότι θα παρουσιάσει έναν πρωτότυπο V8 κινητήρα να συνεργαζόμαστε μέχρι να είναι έτοιμη η αγορά να
υδρογόνου στο International Boat Show του Miami δεχθεί τις μοτοσυκλέτες υδρογόνου. Βραχυπρόθε-
στις 15 με 18 Φεβρουαρίου. Ο De Seynes αναφέ- σμα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούν την
ρει: «Το υδρογόνο είναι προφανώς η τεχνολογία πιο ανεπτυγμένη τεχνολογία για τον καταναλωτή, και
της επόμενης γενιάς αλλά προϋποθέτει την παρα- αυτό είναι γεγονός.» προσθέτει ο κύριος De Seynes.
γωγή περισσότερης πράσινης ενέργειας, πιο καθα- O Πρόεδρος πιστεύει πως η χρήση συνθετικών
ρής ενέργειας. Γνωρίζουμε πώς να κατασκευάσου- καυσίμων θα συνέβαλλε σημαντικά στην συνολι-
με ένα scooter υδρογόνου αλλά το να μετατραπεί κή μείωση των εκπομπών ρύπων (με την διατήρηση
σε βιώσιμη λύση για τους πελάτες μας είναι μία άλ- των ίδιων κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά την
λη ιστορία. Δεν είμαστε όμως μόνοι μας σε αυτό τον μείωση της ρύπανσης που δημιουργείται κατά την
παραγωγή και την επεξεργασία
της βενζίνης). Η Ιαπωνική Ένω-
ση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
έκανε μία έρευνα αξιολόγησης
των οφελών της χρήσης συνθε-
τικών καυσίμων σε σύγκριση με
τα ορυκτά, η οποία αποκάλυψε
ότι το αποτύπωμα διοξειδίου του
άνθρακα μπορεί να μειωθεί κατά
50% χωρίς μάλιστα να συνυπο-
λογίζεται και η μείωση των εκπο-
μπών ρύπων από την χρήση των
καυσίμων.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 8