Page 6 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 6
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Χάος στις μεταφορές από Ασία
συνεχιζόμενη κρίση στη Μέση Ανατολή (και ρει μέχρι και σχεδόν ένα μήνα παραπάνω!
τα προβλήματα που αυτή φέρνει και που Μάλιστα όταν φτάσουν στις Ηράκλειες Στήλες
Η μπορεί να φέρει στο μέλλον), έχουν ανα- (στο Γιβραλτάρ) επιλέγουν να μην μπουν στη Με-
γκάσει τα καράβια να αποφεύγουν τη διώρυγα του σόγειο, δίνοντας προτεραιότητα στις πολύ μεγαλύ-
Σουέζ που – από όταν διανοίχθηκε το 1859 – αποτέ- τερες αγορές της Βόρειας Ευρώπης και κυρίως στη
λεσε «επανάσταση» στη ναυτιλία, καθώς έκανε τις Γερμανία και στην Αγγλία. Έτσι «πιάνουν» στο Ρό-
μεταφορές από την Ασία στην Ευρώπη πολύ ταχύ- τερνταμ ή σε άλλα κεντρικά λιμάνια και μπαίνουν
τερες. Συγκεκριμένα, μετά από επιθέσεις μαχητών να παραδώσουν στη Μεσόγειο στο κατέβα, αυξάνο-
σε πλοία που περνούσαν την Ερυθρά θάλασσα στα ντας ακόμα περισσότερο την καθυστέρηση στην πα-
τέλη Δεκεμβρίου όλο και περισσότεροι προμηθευ- ράδοση στην Ελλάδα.
τές επιλέγουν τη μεγαλύτερη – αλλά ασφαλέστερη Σε επικοινωνία μας με εισαγωγική εταιρεία μοτο-
αυτή τη στιγμή – διαδρομή γύρω από την Αφρική. συκλετών, πληροφορηθήκαμε ότι η καθυστέρηση
Όπως βιώσαμε και σχετικά πρόσφατα, όταν ένα μπορεί να φτάσει και τους 2 μήνες για την παράδο-
καράβι της EverGiven φράκαρε τη διώρυγα το ση μοντέλου. Μπορεί σε πρώτη φάση το πρόβλημα
2021. Τότε υπήρχαν καθυστερήσεις στην παράδο- να αφορά κυρίως όσους φέρνουν ολόκληρες μοτο-
ση προϊόντων και αύξηση τιμών, καθώς τα πλοία συκλέτες από την Ασία, όμως σύντομα το πρόβλημα
έκαναν μεγαλύτερη διαδρομή, καταναλώνοντας θα αγγίξει και όσους προμηθεύονται ανταλλακτικά
περισσότερα καύσιμα και κάνοντας περισσότερες από την Ασία και κάνουν μόνο τη συναρμολόγηση
μέρες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, η δια- στην Ευρώπη. Επί του παρόντος έχουν ένα στοκ,
δρομή αυξάνεται κατά 10-12 μέρες, κάτι που ση- όμως σύντομα θα αντιμετωπίσουν και αυτοί το ίδιο
μαίνει ότι το πήγαινε έλα ενός πλοίου μπορεί να πά- πρόβλημα καθυστερήσεων.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 6