Page 72 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 72
TEST Daytona
Virtus 125
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
ZONTES
HONDA
βάτη, ενώ πρίζα 12V (αναπτήρας) υπάρχει στα αριστε- Το σταμάτημα του σκούτερ αναλαμβάνουν ένας δί-
ρά της οθόνης. σκος 240mm με τριπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας
Το Virtus 125 εφοδιάζεται με Keyless σύστημα εκκί- δίσκος 220mm με διπίστονη δαγκάνα πίσω, παρου-
νησης, ενώ κάτω από τον κυκλικό διακόπτη βρίσκονται σία CBS. Έχουν ωραίο αρχικό δάγκωμα, το οποίο γε-
και τα κουμπιά για το άνοιγμα της τάπας της βενζίνης μίζει έναν αναβάτη (ειδικά έναν νέο) με αυτοπεποίθη-
και της σέλας. ση, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, χρειάστηκαν
Η θέση του τιμονιού (μεταβλητής διατομής, στηριζό- 31 μέτρα για να ακινητοποιηθεί το Virtus 125 από τα 80
μενο σε καβαλέτα) θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα χλμ./ώρα, νούμερο που το τοποθετεί στο πάνω μισό της
και συμβάλλει στον ευκολοτερο χειρισμό, ενώ οι διακό- κατηγορίας.
πτες που βρίσκονται πάνω του έχουν οπίσθιο φωτισμό, Οι ζάντες είναι 13” εμπρός και πίσω, με τα ελαστι-
κάτι που μας βόλεψε στη βραδινή οδήγηση. Η ζελατίνα κά που τις ντύνουν να έχουν διαστάσεις 110/70 και
μπορεί να είναι μικρή σε μέγεθος, ρυθμίζεται όμως σε 130/70 αντίστοιχα.
3 θέσεις, επιτρέποντας έτσι την «εξατομίκευση» στα μέ- Στο δρόμο
τρα του κάθε αναβάτη. Το Daytona Virtus 125 έχει μεν τον Adventure εμ-
Τέλος, το Virtus 125 εξοπλίζεται με μια LCD οθόνη φανισιακό χαρακτήρα, πρόκειται όμως κατά βάση για
5”, η οποία έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, συ- ένα σκούτερ πόλης, με αυτά τα χαρακτηριστικά όμως
νταγμένες με έναν απλό τρόπο που δεν θα δυσκολέψει να το βοηθάνε στον καθημερινό του ρόλο. Όπως προ-
κανέναν, ενώ ο χειρισμός της γίνεται μέσω δύο κου- αναφέρθηκε η «σωματοδομή» του βοηθάει και τους
μπιών (set και adjust) που βρίσκονται στο κάτω μέρος ψηλότερους αναβάτες να έχουν μια άνετη καθημερι-
της. νή μετακίνηση, χωρίς να στερεί όμως κάτι από τους
Κινητήρας – Περιφερειακά πιο «βραχύσωμους», καθώς το ύψος σέλας είναι μεν
To Virtus 125 έχει στην καρδιά του έναν υγρόψυκτο, στα 800mm, αλλά η διάταξή της επιτρέπει το άνετο
μονοκύλινδρο κινητήρα 125cc που αποδίδει 11,5 ίπ- πάτημα στο έδαφος. Το πλάτος του Virtus 125 είναι
πους στις 8.750 σ.α.λ. και 10,5 Nm ροπής στις 7.250 μόλις 780mm, κάτι που του επιτρέπει - σε συνδυασμό
σ.α.λ. Η εύρυθμη λειτουργία εμφανίζεται κυρίως στη με το χαμηλό του βάρος (156 κιλά με γεμάτο το ντεπό-
χαμηλομεσαία περιοχή , ενώ γίνεται πιο ζωηρός στις ζιτο των 13,5 λίτρων) - να ελίσσεται άνετα μέσα στην
ψηλές στροφές με την κατανάλωση υπό πίεση να υπερ- κίνηση, υποβοηθούμενο και από τον μοχλό που του
βαίνει τα 3 λίτρα. Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από δίνει το κόψιμο του τιμονιού του, που όπως προανα-
τη χρήση του συστήματος Start Stop με το οποίο είναι φέρθηκε θυμίζει αρκετά μοτοσυκλέτας.
εφοδιασμένο το Virtus 125, καθώς από τη μια μειώνει Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και η άνετη σέλα επιτρέ-
την κατανάλωση αλλά από την άλλη, η αργή επαναφο- πουν στον αναβάτη να γράψει αρκετά ακούραστα χι-
ρά του σε κάθε άναψε-σβήσε του κινητήρα με το ταυτό- λιόμετρα στους δρόμους της πόλης, ενώ οι αναρτή-
χρονο κλείσιμο του φωτισμού πορείας (παραμένουν τα σεις είναι πάνω από το επίπεδο των σκούτερ 125cc,
φώτα θέσεως), δημιουργούν προβληματισμό. με την πίσω να είναι η ευχάριστη έκπληξη της δοκι-
μής. Ακόμα και με δεύτερο άτομο στη σέλα, η ρύθμι-
Στον τομέα του πλαισίου, έχει γίνει καλή δουλειά ση της προφόρτισης εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις,
ώστε να επιτευχθεί μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην σημειώνοντας υψηλή βαθμολογία– κρίνοντας με γνώ-
ακαμψία και την ελαστικότητα, ενώ και οι αναρτήσεις μονα την κατηγορία.
(πιρούνι 30mm με διαδρομή 90mm μπροστά και δύο Η ύπαρξη χειρόφρενου κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκο-
αμορτισέρ πίσω με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρ- λη μέσα στην πόλη και σε μια μέρα που το Virtus χρη-
τισης) λειτουργούν ευχάριστα καλά για τα δεδομένα της σιμοποιήθηκε για ρόλο «φορτωτή» με πολλές στάσεις
κατηγορίας. σε ανηφοροκατηφόρες, αυτή η μικρή λεπτομέρεια
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 72