Page 72 - net.mototriti.gr 01 Φεβρουαρίου 2024
P. 72

TEST         Daytona
                                                         Virtus 125
                                             l  ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

                                                                                                           ZONTES
                                                                        HONDA
        βάτη, ενώ πρίζα 12V (αναπτήρας) υπάρχει στα αριστε-    Το σταμάτημα του σκούτερ αναλαμβάνουν ένας δί-
        ρά  της οθόνης.                                       σκος 240mm με τριπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας
          Το Virtus 125 εφοδιάζεται με Keyless σύστημα εκκί- δίσκος  220mm  με  διπίστονη  δαγκάνα  πίσω,  παρου-
        νησης, ενώ κάτω από τον κυκλικό διακόπτη βρίσκονται  σία CBS. Έχουν ωραίο αρχικό δάγκωμα, το οποίο γε-
        και τα κουμπιά για το άνοιγμα της τάπας της βενζίνης  μίζει έναν αναβάτη (ειδικά έναν νέο) με αυτοπεποίθη-
        και της σέλας.                                        ση, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, χρειάστηκαν
          Η θέση του τιμονιού (μεταβλητής διατομής, στηριζό- 31 μέτρα για να ακινητοποιηθεί το Virtus 125 από τα 80

        μενο σε καβαλέτα) θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα  χλμ./ώρα, νούμερο που το τοποθετεί στο πάνω μισό της
        και συμβάλλει στον ευκολοτερο χειρισμό, ενώ οι διακό- κατηγορίας.
        πτες που βρίσκονται πάνω του έχουν οπίσθιο φωτισμό,    Οι ζάντες είναι 13” εμπρός και πίσω, με τα ελαστι-
        κάτι που μας βόλεψε στη βραδινή οδήγηση. Η ζελατίνα  κά που τις ντύνουν να έχουν διαστάσεις 110/70 και
        μπορεί να είναι μικρή σε μέγεθος, ρυθμίζεται όμως σε  130/70 αντίστοιχα.
        3 θέσεις, επιτρέποντας έτσι την «εξατομίκευση» στα μέ-  Στο δρόμο
        τρα του κάθε αναβάτη.                                  Το Daytona Virtus 125 έχει μεν τον Adventure εμ-

          Τέλος, το Virtus 125 εξοπλίζεται με μια LCD  οθόνη  φανισιακό χαρακτήρα, πρόκειται όμως  κατά βάση για
        5”, η οποία έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, συ- ένα σκούτερ πόλης, με αυτά τα χαρακτηριστικά όμως
        νταγμένες με έναν απλό τρόπο που δεν θα δυσκολέψει  να το βοηθάνε στον καθημερινό του ρόλο. Όπως προ-
        κανέναν, ενώ ο χειρισμός της γίνεται μέσω δύο κου- αναφέρθηκε η «σωματοδομή» του βοηθάει και τους
        μπιών (set και adjust) που βρίσκονται στο κάτω μέρος  ψηλότερους αναβάτες να έχουν μια άνετη καθημερι-
        της.                                                  νή μετακίνηση, χωρίς να στερεί όμως κάτι από τους
          Κινητήρας – Περιφερειακά                            πιο «βραχύσωμους», καθώς το ύψος σέλας είναι μεν
          To Virtus 125 έχει στην καρδιά του έναν υγρόψυκτο,  στα 800mm, αλλά η διάταξή της επιτρέπει το άνετο
        μονοκύλινδρο κινητήρα 125cc που αποδίδει 11,5 ίπ- πάτημα στο έδαφος. Το πλάτος του Virtus 125 είναι
        πους στις 8.750 σ.α.λ. και 10,5 Nm ροπής στις 7.250  μόλις 780mm, κάτι που του επιτρέπει - σε συνδυασμό

        σ.α.λ. Η εύρυθμη λειτουργία εμφανίζεται κυρίως στη  με το χαμηλό του βάρος (156 κιλά με γεμάτο το ντεπό-
        χαμηλομεσαία περιοχή , ενώ γίνεται πιο ζωηρός στις  ζιτο των 13,5 λίτρων) - να ελίσσεται άνετα μέσα στην
        ψηλές στροφές με την κατανάλωση υπό πίεση να υπερ- κίνηση, υποβοηθούμενο και από τον μοχλό που του
        βαίνει τα 3 λίτρα. Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από  δίνει το κόψιμο του τιμονιού του, που όπως προανα-
        τη χρήση του συστήματος  Start Stop με το οποίο είναι  φέρθηκε θυμίζει αρκετά μοτοσυκλέτας.
        εφοδιασμένο το Virtus 125, καθώς από τη μια μειώνει    Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και η άνετη σέλα επιτρέ-
        την κατανάλωση αλλά από την άλλη, η αργή επαναφο- πουν στον αναβάτη να γράψει αρκετά ακούραστα χι-
        ρά του σε κάθε άναψε-σβήσε του κινητήρα με το ταυτό- λιόμετρα στους δρόμους της πόλης, ενώ  οι αναρτή-

        χρονο κλείσιμο του φωτισμού πορείας (παραμένουν τα  σεις είναι πάνω από το επίπεδο των σκούτερ 125cc,
        φώτα θέσεως), δημιουργούν προβληματισμό.              με την πίσω να είναι η ευχάριστη έκπληξη της δοκι-
                                                              μής. Ακόμα και με δεύτερο άτομο στη σέλα, η ρύθμι-
          Στον  τομέα  του  πλαισίου,  έχει  γίνει  καλή  δουλειά  ση της προφόρτισης εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις,
        ώστε να επιτευχθεί μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην  σημειώνοντας υψηλή βαθμολογία– κρίνοντας με γνώ-
        ακαμψία και την ελαστικότητα, ενώ και οι αναρτήσεις  μονα την κατηγορία.
        (πιρούνι 30mm με διαδρομή 90mm μπροστά και δύο         Η ύπαρξη χειρόφρενου κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκο-
        αμορτισέρ πίσω με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρ- λη μέσα στην πόλη και σε μια μέρα που το Virtus χρη-
        τισης) λειτουργούν ευχάριστα καλά για τα δεδομένα της  σιμοποιήθηκε για ρόλο «φορτωτή» με πολλές στάσεις
        κατηγορίας.                                           σε  ανηφοροκατηφόρες,  αυτή  η  μικρή  λεπτομέρεια

                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77