Page 8 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 8

Aprilia



        RS 457
        Η RS 457 ήρθε για να παίξει στην κατηγορία Α2 και κινείται ακριβώς στα όριά της,
        καθώς ο ολοκαίνουριος υγρόψυκτος, εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας της παράγει
        48 ίππους (35 kW) που είναι το όριο της κατηγορίας. Άλλος ένας περιορισμός είναι
        το κατώτατο βάρος που θα πρέπει να είναι 175 κιλά και ακριβώς εκεί σταματάει
        τη ζυγαριά η RS 457, κάνοντάς την αυτή τη στιγμή τη μόνη μοτοσυκλέτα Α2 που
        έχει καταφέρει να έχει τον κινητήρα με τη μεγαλύτερη απόδοση και το μικρότερο
        συνολικά βάρος. Ο νέος αυτός κινητήρας περιβάλλεται από ένα αλουμινένιο πλαίσιο
        που οπτικά μοιάζει πολύ με το πλαίσιο του RS 660. Το ψαλίδι φαίνεται να είναι από
        αλουμίνιο, αλλά είναι φτιαγμένο από ατσάλι, ώστε να “πιάσει” το κατώτατο όριο
        κιλών. Στις αναρτήσεις βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm μπροστά, με
        120mm διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση, ενώ το αμορτισέρ που συνεργάζεται
        με το σιδερένιο ψαλίδι είναι επίσης ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και
        την επαναφορά, ενώ η διαδρομή του είναι 130mm. Oι αλουμινένιες ζάντες των
        17” φιλοξενούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω, ενώ το
        σταμάτημα της μοτοσυκλέτας αναλαμβάνει η Bybre, με μια τετραπίστονη δαγκάνα
        και δίσκο 320mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα με δίσκο 220mm πίσω, ενώ το
        δικάναλο ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό. Στον εξοπλισμό έχουμε μια οθόνη TFT 5”, πλήρως LED φωτισμό, 3 riding modes, traction con-
        trol και στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει quickshifter. Η RS 457 κυκλοφορεί σε 3 χρώματα, μαύρο, μαύρο με κόκκινες λεπτομέρειες και λευκό με μαύρες
        λεπτομέρειες. Δεν είναι ακόμα σαφές ποιά και πόσα από αυτά θα έρθουν στην Ελλάδα και το κυριότερο, πότε και με ποιά τιμή, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι
        η Aprilia RS 457 ήρθε για να γίνει πρωταγωνιστής στην κατηγορία της.
        Benelli



        BKX 300S &
        BKX 300 Enduro
        Το είδαμε πέρσι σαν concept με την
        ονομασία Endurin BKX και φέτος
        περνάει στην παραγωγή, έχοντας
        εξελίξει τον 250αρη κινητήρα που
        φοράνε τα Leoncino  και TRK. Το
        τμήμα σχεδιασμού της  Benel-
        li έχει προσδώσει Ιταλική φινέτσα
        στην αισθητική του νέου μοντέλου,
        με έμφαση στον δυναμισμό και τις
        ρέουσες γραμμές ενώ ξεχωριστό
        σημείο αποτελούν οι κάθετα
        τοποθετημένοι διπλοί προβολείς. Πηγή τροφοδοσίας και των δύο εκδόσεων αποτελεί
        ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 292κ.εκ. με τον διπλό εκκεντροφόρο επί κεφαλής
        και το σώμα ψεκασμού των 42 χιλιοστών. Συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Eu-
        ro5+ και η απόδοση ανέρχεται στους 29,2 ίππους στις 9.000σαλ με μέγιστη ροπή
        24,5ΝΜ στις 7.000σαλ. Η αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων επέτρεψε αντίστοιχη αύξηση στη διάμετρο της εισαγωγής και των βαλβίδων εξαγωγής
        και επανασχεδιασμό του θαλάμου καύσης. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας έχει στόχο την περαιτέρω μείωση των ανεπιθύμητων κραδασμών. Η
        μετάδοση γίνεται μέσω υγρού συμπλέκτη ολίσθησης που μειώνει τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα. Οι δύο εκδόσεις είναι
        χτισμένες πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο να συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών και μονό αμορτισέρ με
        ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Η διαδρομή των αναρτήσεων του Enduro είναι στα 200 χιλιοστά και στους δύο τροχούς ενώ η έκδοση S έχει 30
        χιλιοστά λιγότερη διαδρομή. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει πλευστό δίσκο 280mm με τετραπίστονη δαγκάνα εμπρός και δίσκο 240mm με δαγκάνα
        μονού εμβόλου πίσω. Οι δύο εκδόσεις διαφοροποιούνται στο ζεύγος των τροχών, καθώς το Enduro έρχεται με πιο χωμάτινες διαστάσεις 19-17 και
        διάμετρο ελαστικών 100/90 και 140/80. Η έκδοση S με σαφώς πιο ασφάλτινο προσανατολισμό φέρει 17 ιντσών τροχούς και διάμετρο ελαστικών 110/70
        και 150/60. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13 λίτρα και το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 165 κιλά για το Enduro και στα 160 για την έκδοση S. Στον
        εξοπλισμό των δύο μοντέλων περιλαμβάνεται οθόνη LCD με θύρα φόρτισης USB και Full LED φωτισμός, ενώ το ύψος της σέλας είναι στα 837 χιλιοστά
        στο Enduro και 800 στην περίπτωση του S.
                                                                   Tornado 500
                                                                   Ανεπτυγμένο στη βάση του γυμνού Tornado 500, με το οποίο
                                                                   μοιράζεται τον κινητήρα των 500cc και το πλαίσιο, το νέο Tornado
                                                                   500 ντύνεται με φέρινγκ και γίνεται πιο σπορ. Ο εν σειρά δικύλινδρος
                                                                   υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας των 500cc αποδίδει 47,6
                                                                   ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 46 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., ενώ
                                                                   συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο. Στον τομέα των αναρτήσεων
                                                                   βρίσκουμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41mm
                                                                   της Marzocchi με διαδρομή 115mm, ενώ πίσω το ψαλίδι συνδέεται
                                                                   με το πλαίσιο μέσω ενός μονοσόκ αμορτισέρ, που είναι ρυθμιζόμενο
                                                                   ως προς την προφόρτιση, με διαδρομή 115mm. Το φρενάρισμα
                                                                   αναλαμβάνει η Brembo, με δύο δίσκους 320mm μπροστά και
                                                                   τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες και έναν δίσκο 260mm πίσω με
                                                                   μονοπίστονη δαγκάνα, φυσικά με την παρουσία ABS. Oι τροχοί έχουν
                                                                   διαστάσεις 17” και ντύνονται με ελαστικά 120/70 μπροστά και 160/60
                                                                   πίσω. Στον τομέα του εξοπλισμού, το Tornado 500 αποκτά φουλ LED
                                                                   φωτισμό, μια οθόνη TFT 5” με συνδεσιμότητα Bluetooth, σύστημα
                                                                   ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, θύρα USB.
                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13