Page 10 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 10

Benelli



        TNT 500
        Η Benelli παρουσίασε στην EICMA του 2023 το νέο TNT, που είχαμε δει στην περσινή EICMA ως
        κόνσεπτ. Η σχεδίασή του φέρνει πιο επιθετικές γραμμές και γωνίες σε σχέση με τα προηγούμενα
        μοντέλα που άκουγαν στο ίδιο όνομα, με τον προβολέα και τα DRL σε σχήμα «Τ» να ξεχωρίζουν
        μπροστά. Στην καρδιά της μοτοσυκλέτας βρίσκεται ένας υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας
        που αποδίδει 47,6 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 46Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., ο οποίος είναι συμβατός
        με τους νέους κανονισμούς Euro5+. Ο συμπλέκτης του βρίσκεται σε μπάνιο λαδιού και συνεργάζεται
        με κιβώτιο 6 ταχυτήτων. To πλαίσιο είναι ατσάλινο τύπου Trellis και συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο
        πιρούνι 50mm μπροστά με διαδρομή 125mm και ένα ψαλίδι με κεντρικά τοποθετημένο μονοσόκ
        αμορτιοσέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά, διαδρομής 41mm. To ύψος
        της σέλας φτάνει στα 784 χιλιοστά. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 320mm μπροστά με
        τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω βρίσκουμε έναν δίσκο 260mm με μονοπίστονη δαγκάνα, με
        ABS. Oι τροχοί είναι 17” και τους ντύνουν ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60 εμπρός και πίσω
        αντίστοιχα. Τα χαρακτηριστικά του TNT συμπληρώνουν μια TFT οθόνη 5” με συνδεσιμότητα Bluetooth
        για διαχείριση κλήσεων και φουλ LED φωτισμός.


        BMW



        M 1000 XR
        Ο πόλεμος των ίππων συνεχίζεται στην Crossover κατηγορία Sport/Touring, με την BMW
        να σηκώνει το γάντι και να δίνει ακόμα μεγαλύτερα νούμερα στην M 1000 XR. H BMW
        M 1000 XR φτάνει πλέον τους 201 ίππους στις 12.750 σ.α.λ. και τα 113 Nm ροπής στις
        11.000 σ.α.λ. Η καρδιά της M χρησιμοποιεί μια πιο σύνθετη εκδοχή του τετρακύλινδρου εν
        σειρά κινητήρα των 1000cc της BMW, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, υψηλότερη σχέση
        συμπίεσης (13.3:1 αντί για 12.5:1) και 16 βαλβίδες τιτανίου. Επίσημα φτάνει τα 278 χλμ./
        ώρα και η BMW εφοδιάζει την M 1000 XR με αεροδυναμικά φτερά ώστε να αυξήσει την
        αρνητική άντωση (downforce) και να αποτρέψει - όσο γίνεται – τις σούζες. Μάλιστα, στα
        220 χλμ./ώρα τα αεροδυναμικά φτερά “φορτώνουν” το μπροστινό κατά 12 κιλά, βοηθώντας
        το να μείνει στο έδαφος, ενώ η νέα αλουμένια μπάρα τιμονιού φέρνει τον αναβάτη, και
        όλο το κέντρο βάρους, λίγο προς τα εμπρός. Φεύγοντας από τον κινητήρα πηγαίνουμε
        στο πλαίσιο, το οποίο δεν είναι πανομοιότυπο με αυτό της S 1000 XR, αλλά είναι αρκετά
        παρεμφερές. Στον τομέα των αναρτήσεων υπάρχει μπροστά ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό
        πιρούνι 45mm με διαδρομή 138mm, ενώ την ίδια διαδρομή έχει και η πίσω ανάρτηση, που
        συνεργάζεται με το αλουμινένιο ψαλίδι. Το Dynamic Damping Control (DDC) για τις δύο
        αναρτήσεις βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και περιλαμβάνει την δυνατότητα ρύθμισης
        της βάσης των ελατηρίων. Οι M ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της M 1000 XR έρχονται από τη Nissin και “δαγκώνουν” δύο δίσκους 320mm μπροστά. Οι
        σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου που υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό μπορούν να αλλαχθούν με carbon (διαθέσιμες στο πακέτο M Competition), μειώνοντας
        το βάρος. Μιας και αναφερθήκαμε εκεί, σύμφωνα με την BMW το βάρος της νέας M 1000 XR είναι 223 κιλά με το 90% του ντεπόζιτου γεμάτο. Στο κομμάτι του
        εξοπλισμού, η M 1000 XR φέρει μια έγχρωμη TFT οθόνη 6,5” με δυνατότητα συνδεσιμότητας, Cruise Control, Traction Control, Hill Start Control Pro, σύστημα
        παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, θερμαινόμενα γκριπ, φώτα στροφής, Brake Slide Assist, Launch Control, Pit Lane Limiter, Shift Assistant Pro και 5
        Riding Modes (Rain, Road, Dynamic, Race και Race Pro τριών επιπέδων). H τιμή της M 1000 ΧR  ξεκινάει στην Ελλάδα από 27.800 ευρώ και είναι διαθέσιμοι δε
        δύο χρωματισμούς: Light White (λευκό με κόκκινες και μπλε λεπτομέρειες) και Blackstorm Metallic, διαθέσιμο με το πακέτο M Competition (Mαύρο - Κόκκινο -
        Μπλε).

                                                   R 1300 GS
                                                   Η νέα R 1300 GS ανοίγει το νέο κεφάλαιο στον τόμο των Adventure μοτοσυκλετών της BMW.
                                                   Η μεγάλη αναβάθμιση έρχεται στον boxer κινητήρα που ανεβαίνει από τα 1.254cc στα 1.300
                                                   με διάμετρο κυλίνδρων 106,5mm και διαδρομή πιστονιών 73mm. O αερο-υγρόψυκτος
                                                   δικύλινδρος αποδίδει 145,5 ίππους στις 7.750 σ.α.λ και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.,
                                                   κάτι που σημαίνει σχεδόν 10 ίππους παραπάνω από την 1250, με 6Νm ροπής και 250 σ.α.λ.
                                                   παραπάνω. Για να το καταφέρουν αυτό, οι μηχανικοί της BMW αύξησαν τη σχέση συμπίεσης
                                                   από 12,5:1 σε 13,3:1, ενώ υπάρχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που
                                                   αλλάζει την εισαγωγή ανάλογα με τις στροφές και το βάρος. Όπως συνήθως, ψυκτικό υγρό
                                                   διατρέχει τα σημεία που θερμαίνονται περισσότερο, ενώ ο κινητήρας ψύχεται και μέσω αέρα.
                                                   Το εξατάχυτο κιβώτιο πλέον είναι κάτω από τον κινητήρα και όχι πίσω του, με αποτέλεσμα τη
                                                   μείωση του μήκους και του βάρους του κινητήρα. Με αυτή τη νέα σχεδίαση, η ΒΜW έριξε
                                                   το βάρος κατά 6,5 κιλά, με την τελική ταχύτητα να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα
                                                   225 χλμ./ώρα. Συνολικά, η νέα BMW είναι ελαφρύτερη, με το 19λιτρο ντεπόζιτο (αντί για 20
                                                   λίτρα) κατά 90% γεμάτο και τον βασικό εξοπλισμό να σταματά τη ζυγαριά στα 237 κιλά. Το
                                                   ανώτατο επιτρεπτό βάρος παραμένει στα 465 κιλά, ενώ συνολικά η νέα GS “έχασε” 12 κιλά,
                                                   μέσω της αφαίρεσης κάποιων αξεσουάρ όπως το κεντρικό σταντ από τον στάνταρ εξοπλισμό,
        το μικρότερο ντεπόζιτο, τη νέα διάταξη του κινητήρα και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Το πλαίσιο είναι επίσης καινούριο, με υψηλότερη ακαμψία και νέα
        σχεδίαση που, μαζί με τον κινητήρα, διασφαλίζει ένα καλύτερο κέντρο βάρους για τη μοτοσυκλέτα. Για την περαιτέρω βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, η
        BMW έκανε βελτιώσεις και στις Telelever αναρτήσεις της, μειώνοντας τις ανεπιθύμητες κινήσεις στον άξονα εμπρός-πίσω, αλλά επιτρέποντας τη συνιθισμένη
        ευελιξία στο στρίψιμο. H Brembo αναλαμβάνει τον τομέα των φρένων, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω, με δίσκους 310mm και 285mm
        αντίστοιχα.  Οι ζάντες είναι 17”, με τα ελαστικά που τις ντύνουν να έχουν διαστάσεις 120/70 μπρστά και 170/60 πίσω. Στο κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού
        βρίσκουμε θερμαινόμενα γκριπ, χούφτες με ενσωματωμένο LED φωτισμό, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, MSR σύστημα drag torque control, DCC cruise control,
        keyless σύστημα εκκίνησης, θύρα USB 12 volt, DTC slip control, DBCυποβοήθηση φρεναρίσματος, ACC ραντάρ, FCW σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης
        και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW, LED προβολείς, 4 riding modes (Eco, Rain, Road, Enduro) και οθόνη TFT 6,5” με δυνατότητα σύνδεσης. H
        τιμή της στην Ελλάδα ξεκινάει από 20.690 ευρώ.
                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15