Page 49 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 49

YAMAHA

                                                                               XSR 900GP
                                                               Το ρετρό δεν σημαίνει απαραίτητα και παλιό. Κάπως έτσι σκέφτηκε η Ya-
                                                               maha και γεννήθηκε η XSR900, η οποία τώρα απέκτησε και την έκδοση
                                                               GP. Η έκδοση GP χρησιμοποιεί την XSR 900 για βάση, καθώς μοιράζονται
                                                               το πλαίσιο, τον κινητήρα και το σετ πλήρως ρυθμιζόμενων αναρτήσεων
                                                               της ΚΥΒ. Αυτό σημαίνει ότι η XSR 900 GP παράγει 119 ίππους και 93 Nm
                                                               ροπής, ενώ η ζυγαριά σταματά στα 200 κιλά, 7 κιλά πάνω από την XSR.
                                                               Εμφανισιακά όμως η έκδοση GP κάνει τη διαφορά. Αντλεί έμπνευση από τις
                                                               αγωνιστικές Yamaha τις δεκαετίες του `80 και του `90, με ένα μισό φέρινγκ
                                                               σε στυλ αρχών δεκαετίας `90 να περικλείει έναν τετράγωνο LED προβολέα
                                                               και αφήνει ακάλυπτο τον κινητήρα, δίνοντάς του μια χαρακτηριστική,
                                                               μοναδική όψη. Θυμίζοντας λοιπόν τα θρυλικά YZR και TZR με τα οποία η
                                                               Yamaha γνώρισε επιτυχία στη δίχρονη εποχή των Grand Prix, η XSR 900
                                                               GP βάφεται στα «χρώματα του πολέμου», με το εικονικό κόκκινο – λευκό
                                                               της Marlboro, η οποία ήταν ο κύριος χορηγός της εργοστασιακής Yamaha
                                                               με την οποία ο Wayne Rainey έφτασε στην κορυφή του κόσμου τις χρονιές
                                                               1990-1992. Όμως δεν είναι μόνο η εμφάνιση αυτή καθαυτή που ανανεώνει
                                                               η Yamaha για την έκδοση GP. Oι διακόπτες στο τιμόνι είναι ανανεωμένοι,
        υπάρχει μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT 5”, με δυνατότητα λειτουργίας πλοήγησης Turn-by-Turn και πολύ βασικό είναι και η ύπαρξη Quickshifter Up/Down τρίτης
        γενιάς. Τα νέα κλιπ-ον, τα οποία αλλάζουν στο πιο σπορ τη θέση οδήγησης, ενώ προς εκείνη την κατεύθυνση «σπρώχνει» και η νέα του IMU, 6 αξόνων, που
        έρχεται κατευθείαν από την R1. Στο σύνολο λοιπόν, έχουμε μια πιο επιθετική, σπορ μοτοσυκλέτα, με έντονες ενέσεις ρετρό σε όλα τα επίπεδα, αλλά ταυτόχρονα
        η Yamaha XSR 900 GP βρίσκεται στο παρόν, χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά της και τον σύγχρονο κινητήρα της.
        ZONTES



                                       501G & 501T
             Στην κατηγορία διπλωμάτων Α2, η Zontes έκανε ένα μεγάλο
          βήμα, παρουσιάζοντας έναν νέο μονοκύλινδρο κινητήρα 491cc,
           ο οποίος αποδίδει 47,6 ίππους (35Kw), φτάνοντας στο ανώτατο
         επιτρεπτό άκρο της κατηγορίας. Ο συγκεκριμένος θα τοποθετηθεί
              σε μια σειρά σκούτερ, με το επίκεντρο του ενδιαφέροντος
            εδώ να είναι το 501G, ένα Adventure scooter, το οποίο φέρει
          κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από τον
             ανταγωνισμό. Δεν είναι όμως αυτό το μόνο νέο. Ένας ακόμα
         κινητήρας 498cc τοποθετείται στην γνωστή οικογένεια των Adven-
          ture μοτοσυκλετών της Zontes, την T, η οποία μεγαλώνει με τον
          νέο της εκπρόσωπο, το 501T. Εκτός Ευρώπης αυτός ο κινητήρας
            φτάνει τους 51,6 ίππους, όμως ερχόμενος εδώ, για χάρη της
         κατηγορίας Α2, θα αποδίδει και αυτός 35Kw, το ανώτατο όριο της
          κατηγορίας. Τα τελευταία χρόνια τα «Adventure Scooter» έχουν
         κάνει δυναμική εμφάνιση και οι ταξινομήσεις δείχνουν ότι η αγορά
           βλέπει θετικά αυτό το βήμα. Έτσι και η Zontes παρουσίασε την
           δική της πρόταση στην κατηγορία, με την ονομασία 501G. Πέρα
           από την, χαρακτηριστική για την κατηγορία πλέον εμφάνιση, το
         501G φέρει και πλούσιο εξοπλισμό, στοχοπροσηλωμένο στις Off-
            Road δυνατότητες, προσπαθώντας να κάνει το Adventure ένα
         πραγματικό χαρακτηριστικό και όχι μόνο ένα μαρκετίστικο όνομα.
         Το 501G έχει αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές και στα δύο άκρα,
           με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και τα δύο αμορτισέρ
            με εξωτερικά δοχεία αερίου να είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. Ο
             μπροστινός τροχός είναι 17”, με ακτινωτές ζάντες και Tube-
          less ελαστικά, ενώ εξοπλίζεται με δύο δισκόφρενα, για καλύτερη
          απόδοση στο φρενάρισμα. Άλλο ένα στοιχείο που τονίζει τον Ad-
              venture χαρακτήρα είναι ότι το Traction Control και το ABS
            μπορούνε και τα δύο να απενεργοποιηθούν στον πίσω τροχό
            (το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και πλήρως), θυμίζοντας
           έτσι δυνατότητες μεγαλύτερων Adventure μοτοσυκλετών. Αυτά
             πραγματοποιούνται χωρίς το 501G να χάνει τα στοιχεία που
        χαρακτηρίζουν την κατηγορία των scooter, όπως τον άφθονο χώρο
         κάτω από τη σέλα (2 full-face κράνη), Keyless σύστημα εκκίνησης,
          μεγάλη και άνετη σέλα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Μια
          νέα TFT οθόνη  με δυνατότητα συνδεσιμότητας αναλαμβάνει την
         πληροφόρηση του αναβάτη, ενώ στον εξοπλισμό περιαλμβάνονται
          και προστατευτικά κάγκελα και κάμερες, το οποίο είναι το πρώτο
             βήμα για εγκατάσταση ακόμα πιο προηγμένων συστημάτων
           ασφαλείας. Άλλη μια κατηγορία που κερδίζει συνεχώς έδαφος
           στην Ελλάδα είναι αυτή των Α2 Adventure μοτοσυκλετών. Εκεί
          η Zontes έχει ήδη τον εκπρόσωπό της, στο πρόσωπο του 350T2,
          όμως φυσικά αυτή η βάση ήταν ένα εύφορο πεδίο για την χρήση
         του νέου κινητήρα. Το 501Τ ακολουθεί τις στιλιστικές γραμμές του
        μικρότερου αδερφού του, με τροχούς 19” και 17” εμπρός και πίσω
          αντίστοιχα, δύο δισκόφρενα μπροστά και ανεστραμμένο πιρούνι.
          Μάλιστα αυτό το τελευταίο είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Κάγκελα
         προστασίας, οθόνη TFT και πλούσιος εξοπλισμός αναμένονται στο
               νέο μοντέλο, όπως είναι η στάνταρ πρακτική της Zontes.

                                               49   Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54