Page 48 - net.mototriti.gr 01 Δεκεμβρίου 2023
P. 48

YAMAHA



                                                  MT-09
        10 χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης MT-09, η Yamaha αποκάλυψε
           την τρίτη γενιά, δίνοντας στο δημοφιλές γυμνό της ένα νέο πρόσωπο,
              αλλαγμένη θέση οδήγησης και ανανεωμένα ηλεκτρονικά, ενώ ο
             κινητήρας παραμένει ο ίδιος με το μοντέλο του 2021. Υπάρχει νέο
          ντεπόζιτο, νέο LED φωτιστικό σώμα, με δύο προβολείς που εδράζονται
        σε μια ανανεωμένη «μάσκα». Επίσης νέο είναι και το πίσω LED φωτιστικό
            σώμα, με ξεχωριστό βασικό προβολέα και φώτα φρένων, ενώ η νέα
          σέλα ολοκληρώνει το μινιμαλιστικό look του νέου MT-09. H μπάρα του
        τιμονιού βρίσκεται χαμηλότερα, αναγκάζοντας τον αναβάτη να υιοθετήσει
            μια πιο σκυφτή, σπορ θέση οδήγησης, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε 2
        θέσεις. Τα μαρσπιέ του αναβάτη έχουν μετακινηθεί κατά 30.6mm πιο πίσω
           και 9,5mm πιο ψηλά, ενώ επανασχεδιασμένα είναι και τα μαρσπιέ του
          συνεπιβάτη, για μεγαλύτερη άνεση. Πέρα από τις στιλιστικές, υπάρχουν
        και πιο «πρακτικές» αλλαγές, με τη μεγαλύτερη να είναι η νέα TFT οθόνη
         5”, η οποία όντας βασισμένη στην αντίστοιχη του Tracer 9GT+ του 2023
            έχει τέσσερις διαφορετικές δυνατότητες εμφάνισης  και δυνατότητα
         συνδεσιμότητας με το Yamaha MyRide app και το Garmin’s Street Cross
          σύστημα πλοήγησης. Πέρα από τα 3 στάνταρ Riding Modes, υπάρχουν
        και δύο εξτρά, τα οποία μπορεί να διαμορφώσει ο αναβάτης, πειράζοντας
          μεταξύ άλλων το Traction Control και το Slide Control. Νέες «αφίξεις»
           είναι και το Cruise Control, το Back Slip Control (το οποίο επεμβαίνει
        όταν ο πίσω τροχός μπλοκάρει λόγω φρένου κινητήρα), οι νέες δαγκάνες
          Brembo για καλύτερο φρενάρισμα μπροστά και τα ελαστικά Battlax Hy-
          persport S23 από την Bridgestone. Η Yamaha MT-09 του 2024 θα είναι
           διαθέσιμη σε τρία χρώματα: Midnight Cyan, Icon Blue και Tech Black.

                                                                RAY ZR 125
                                                                Το νέο Ray ZR είναι η φρέσκια πρόταση της Yamaha στα 125 κυβικά.
                                                                Καμπύλες και αιχμηρές γωνίες συνθέτουν ένα άκρως μοντέρνο και νεανικό
                                                                σύνολο που τραβάει τα βλέμματα. Ο LED προβολέας κυριαρχεί στο εμπρός
                                                                μέρος, ενώ το μίνιμαλ πίσω φωτιστικό σώμα σχηματίζει ένα «Υ» που το
                                                                κάνει να ξεχωρίζει. Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 21
                                                                λίτρων που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του χρήστη. Εφοδιάζεται
                                                                με αερόψυκτο κινητήρα που αποδίδει 8,2 ίππους στις 6.500 σ.α.λ με την
                                                                τροφοδοσία να γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Διαθέτει σύστημα
                                                                start – stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το scooter ακινητοποιηθεί,
                                                                ενώ χάρη στο Smart Motor Generator (SMG) επανεκκινεί άμεσα και
                                                                αθόρυβα με το άνοιγμα του γκαζιού χωρίς τη χρήση παραδοσιακής μίζας.
                                                                Οι απαραίτητες πληροφορίες φτάνουν στον αναβάτη μέσω μιας ψηφιακής
                                                                οθόνης, η οποία συνδέεται με κινητό και μέσω της εφαρμογής Υ-Connect
                                                                μπορείς να λαμβάνεις ειδοποιήσεις για κλήσεις και μηνύματα, καθώς και
                                                                ενημερώσεις σχετικά με τη συντήρηση, ενώ καταγράφει την κατανάλωση
                                                                καυσίμου σε ημερήσια και μηνιαία βάση και μπορείς να τη συγκρίνεις
                                                                με άλλους χρήστες. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει σχεδιαστεί με
                                                                γνώμονα το χαμηλό βάρος και πράγματι το Ray ZR 125 ζυγίζει μόλις 99
                                                                κιλά γεμάτο. Στον τομέα των φρένων έχουμε δίσκο εμπρός και ταμπούρο
                                                                πίσω, αμφότερα με 190 χιλιοστά διάμετρο και σύστημα συνδυασμένης
                                                                πέδησης. Οι τροχοί του είναι 12 και 10 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα
                                                                για μέγιστη ευελιξία.

                                 TENERE 700 EXPLORE
            H Yamaha Ténéré 700 Explore είναι η έκδοση του Ténéré που είναι
              στοχοπροσηλωμένη στην άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο
          κινητήρας παραμένει ο ίδιος με τις υπόλοιπες εκδόσεις, μιλάμε λοιπόν
            για τον δικύλινδρο εν σειρά CP2 των 689cc με το χαλύβδινο πλαίσιο
         διπλού σωλήνα, όμως η έκδοση Explore υιοθετεί κάποια χαρακτηριστικά
          όπως χαμηλότερη σέλα (860mm), ψηλότερη, ζελατινα quickshifter και
         βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες. Την επόμενη χρονιά το Ténéré 700 Explore
        θα κυκλοφορήσει σε έναν νέο χρωματικό συνδυασμό, που θα ονομάζεται
          “Tech Kamo”, έναν γκρίζο χρωματισμό που κάνει αντίθεση με το χρυσό
         πιρούνι της KYB και με τις επίσης χρυσές ζάντες, που έρχονται και αυτές
        ως νέο στοιχείο στην έκδοση του 2024. Για το 2024 η Yamaha δεν αλλάζει
        την τεχνική βάση του Ténéré 700 Explore, οπότε όλα τα προαναφερθέντα
        χαρακτηριστικά παραμένουν ίδια, όπως και το πιρούνι 43mm της KYB και
        το μονοσόκ αμορτισέρ με την δυνατότητα απομακρυσμένης ρύθμισης. Μια
         οθόνη TFT 5” αναλαμβάνει την πληροφόρηση του αναβάτη, ενώ το ABS
          έχει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις και δυνατότητα απενεργοποίησης. Το
         Ténéré 700 Explore με τον ανανεωμένο χρωματισμό και τα νέα γραφικά
             θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2024, ενώ η τιμή του δεν έχει
                                  ανακοινωθεί ακόμα στην Ελλάδα.



                                                  Eπιστροφή στα περιεχόμενα     48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53