Page 16 - net.mototriti.gr 01 Νοεμβρίου 2023
P. 16
NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Honda: Αυτόματο σύστημα για να στρίβεις καλύτερα
ιτήσεις διπλώματος ευρεσιτεχνίας που απο- (ο οποίος κινείται αντίθετα από τη φορά του ρολο-
καλύφθηκαν από τη Honda δείχνουν ότι η γιού), δημιουργώντας έτσι μια δύναμη που βοηθάει
ΑΙαπωνική εταιρεία δουλεύει πάνω σε ένα τη μοτοσυκλέτα να ξανασηκωθεί.
σύστημα τριών ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι όχι μό- Μια δεύτερη πατέντα μιλάει για την ύπαρξη ενός
νο θα κινούν τη μοτοσυκλέτα, αλλά θα συμμετέ- τρίτου κινητήρα, ο οποίος θα βρίσκεται στον μπρο-
χουν ενεργά στις στροφές και στον περιορισμό της στινό τροχό. Η αρχή αξιοποίησής του είναι παρό-
σούζας, σε μια συνεχόμενη προσπάθεια της Honda μοια με τα «αδέρφια» του στον πίσω τροχό. Δηλαδή
να εξαλείψει όσο περισσότερο μπορεί τα θανατη- η Honda θέλει να χρησιμοποιήσει την ροπή και την
φόρα ατυχήματα λόγω ανθρώπινου λάθους. περιστροφή του για να κρατάει τον μπροστινό τρο-
Στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δύο χό στο έδαφος, ένα είδος Wheelie Control, το οποίο
κινητήρες, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι κατά μή- όμως δεν κόβει την ισχύ από τον πίσω τροχό.
κος. Η περιστροφή τους γίνεται προς αντίθετες κα- Ουσιαστικά το σύστημα θα αναγνωρίζει το πότε
τευθύνσεις, ενώ ο καθένας τους είναι άμεσα συνδε- σηκώνεται ο μπροστινός τροχός από το έδαφος και
δεμένος με έναν εκκεντροφόρο άξονα που περνάει θα αρχίζει να μειώνει την κίνηση του κινητήρα ή και
από το ψαλίδι και φτάνει στον πίσω τροχό. την αντιστρέφει αν χρειάζεται, δημιουργώντας μια
Η ιδέα πίσω από αυτή τη σχεδίαση είναι ότι η μο- δύναμη που κατεβάζει τον τροχό. Πριν ακουμπή-
τοσυκλέτα θα χρησιμοποιεί την ροπή των κινητή- σει στο έδαφος, ο κινητήρας είτε κόβει την παρο-
ρων ώστε είτε να μπαίνει στη στροφή καλύτερα είτε χή στον μπροστινό τροχό, είτε τον επιστρέφει στην
να βγαίνει καλύτερα από αυτήν. πρότερη λειτουργία του, ώστε να μην ακουμπήσει
Για παράδειγμα, αν η μοτοσυκλέτα προσπαθεί να στο έδαφος ένας τροχός που κινείται προς τα πίσω.
μπει σε μια αριστερή στροφή, τότε θα δοθεί περισ- Η Honda εξετάζει πολλά συστήματα υποβοήθη-
σότερη δύναμη στον αριστερό κινητήρα (ο οποίος σης του αναβάτη, με αυτό το τελευταίο σύστημα
κινείται με τη φορά του ρολογιού αν βλέπουμε τη που πατενταρίστηκε να μπορεί να βρει εφαρμογή
μοτοσυκλέτα από πίσω). Στη μέση της στροφής, η σε έναν μελλοντικό κόσμο που πλέον η ηλεκτρο-
ισχύς και η ροπή θα διαμοιράζονται ώστε να επι- κίνηση είναι η νόρμα και ακόμα και οι αγωνιστικές
τυγχάνεται σταθερότητα. Στην έξοδο της στροφής, μοτοσυκλέτες ή οι πιο δυνατές μοτοσυκλέτες δρό-
η προτεραιότητα θα δίνεται στον δεξιό κινητήρα μου είναι ηλεκτρικές.
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 16