Page 78 - net.mototriti.gr 01 Μαρτίου 2023
P. 78
TEST Honda
ST125 Dax
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας* Eπιδόσεις
Τύπος 4T, 1K, A/Ψ, 2β 0-50 χλμ./ώρα (δλ.) 5
Κυβισμός (κ.εκ.) 124 0-80 χλμ./ώρα (δλ.) 14,3
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) 50 X 63,1 Απόσταση ακινητοποίησης
Συμπίεση (:1) 10 80-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 34,9
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 9,4 / 7.000
Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 1,1 / 5.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 3,8
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 3,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 100
κούς σωματότυπους αναβατών. Το χρωμιομένο τι- Το όμορφο ψηφιακό όργανο παρέχει όλες τις
μόνι είναι εμπνευσμένο από χωμάτινες μοτοσυκλέ- βασικές πληροφορίες, θα θέλαμε να είχε ένδειξη
τες της δεκαετίας του `70 και φέρνει τα χέρια σε επιλεγμένης σχέσης.
ξεκούραστη θέση, αν και θα το θέλαμε λίγο πιο ψη- ρη διαδρομή εμβόλου από την διάμετρό του), κάτι
λά τοποθετημένο. Το εργονομικό τρίγωνο που σχη- που μεταφράζεται σε περισσότερη ροπή στις μεσαί-
ματίζει σε συνδυασμό με τη σέλα και τα μαρσπιέ ες στροφές και συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων
δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μοτοσυκλέτες «κα- 4 σχέσεων τύπου μύλος μέσω αυτόματου φυγο-
νονικού» μεγέθους και μπορεί με ευκολία να βολέ- κεντρικού συμπλέκτη για μεγαλύτερη ευκολία κα-
ψει πιο ψηλούς αναβάτες. Η σέλα είναι άνετη χάρη τά την οδήγηση. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στη
στο πλούσιο αφρώδες και μάλιστα μπορεί να φιλο- μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα με
ξενήσει δεύτερο άτομο, το οποίο έχει στη διάθεσή στόχο τη χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη δι-
του μια όμορφη, χρωμιομένη χειρολαβή. Οι διακό- άρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 2,2 λίτρα ανά
πτες, γνωστοί από άλλα μοντέλα της Honda, καλύ- 100 χιλιόμετρα.
πτουν όλες τις βασικές λειτουργίες και είναι ποιοτι- Πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα
κοί, ενώ το μίνιμαλ, ψηφιακό, στρογγυλό όργανο με Το πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς είναι κατασκευ-
τις λευκές ενδείξεις σε μαύρο φόντο διαθέτει ταχύ- ασμένο από πρεσαριστό ατσάλι και φιλοξενεί το ρε-
μετρο, ένδειξη στάθμης καυσίμου ολικό και 2 μερι- ζερβουάρ των 3,8 λίτρων στο εσωτερικό του με την
κούς χιλιομετρητές. τάπα να βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Στον τομέα των
Κινητήρας αναρτήσεων έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι 31 χιλιο-
Ο αερόψυκτος κινητήρας των 124 κυβικών μας στών και διπλά αμορτισέρ πίσω. Στα φρένα συναντά-
είναι ήδη γνωστός από το Super Cub C125 και στην με δίσκο 220 χιλιοστών εμπρός με διπίστονη δαγκάνα
περίπτωση του Dax αποδίδει 9,4 ίππους στις 7.000 και δίσκο 190 χιλιοστών πίσω με δαγκάνα ενός εμβό-
σ.α.λ και 1,1 kgm ρο- λου. Το ABS είναι μονοκάναλο, δηλαδή επενεργεί μό-
πής στις 5.000 νο στον εμπρός τροχό και συνεργάζεται με μονάδα
σ.α.λ. με την μέτρησης της αδράνειας (IMU) για τον περιορισμό της
τροφοδοσία ανύψωσης του πίσω τροχού σε έντονο φρενάρισμα.
του να γί- Οι αλουμινένιοι τροχοί του Dax είναι 12 ιντσών με
νεται μέσω ελαστικά της IRC διαστάσεων 120/70-12 και 130/70-
ηλεκτρονι- 12 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
κού ψεκα- Οδηγώντας
σμού. Είναι Οι άνθρωποι της Honda δεν είχαν κατά νου μό-
PHOTO GALLERY υποτετράγω- νο την οικονομική μετακίνηση μέσα στην πόλη, όταν
νος (μεγαλύτε- σχεδίαζαν το Dax. Στόχος τους ήταν να δημιουργή-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα 78