Page 73 - net.mototriti.gr 01 Μαρτίου 2023
P. 73
TEST Bajaj
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Dominar 400 Tour
με γνώμονα την εκρηκτική απόδοση όπως το πορτο- Ανοίγοντας το γκάζι θα διαπιστώσεις ότι ο κινητή-
καλί ξαδελφάκι του (αντί των δύο εκκεντροφόρων ρας έχει ελαστική λειτουργίαχωρίς να σκορτσάρει,
στα ΚΤΜ, υπάρχει ένας εκκεντροφόρος). Από τα με τη δύναμη να κορυφώνεται στη μεσαία περιοχή
373 κυβικά του, αποδίδει 41 ίππους στις 8.800σαλ στροφών, κάτι που αποδεικνύεται ευεργετικό στο
διαθέτοντας 3 μπουζί για βελτιστοποιημένη καύση αστικό πεδίο.
και χαμηλή κατανάλωση (κατά τη διάρκεια της δο- Τα 373 κυβικά δεν θέτουν περιορισμούς και έτσι
κιμής ανήλθε στα 3,9 λτ/100 χλμ), κάτι που σε συν- το Dominar μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς και στον
δυασμό με το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων κάνει την αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κοντά στα 120χλμ/
αυτονομία να ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα. Η μετά- ώρα, έχοντας μάλιστα και αρκετά αποθέματα δύνα-
δοση γίνεται μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ ο μης για να προσπεράσεις με ασφάλεια όταν χρεια-
συμπλέκτης ολίσθησης προσφέρει ομαλή μεταφο- στεί. Πάνω από τις 7.000 σ.α.λ κάποιοι κραδασμοί
ρά της δύναμης στον πίσω τροχό και αποτρέπει το θα κάνουν την εμφάνισή τους και θα παραμείνουν
μπλοκάρισμα στα απότομα κατεβάσματα. εκεί, χωρίς όμως να σε αποτρέπουν να δεις στο κο-
Πλαίσιο – Άναρτήσεις – Φρένα ντέρ την τελική των 170 χλμ/ώρα (σε κατωφέρεια
Το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο εντυπωσιάζει σε είδαμε μέχρι και 180χλμ/ώρα). Κινούμενος με τα-
όψη, έχοντας δύο μεγάλες κεντρικές δοκούς για χύτητες ταξιδίου εκτιμάς την ψηλότερη ζελατίνα της
την απαραίτητη ακαμψία, με το συνολικό βάρος της έκδοσης Tour που κάνει τη δουλειά της προστατεύ-
μοτοσυκλέτας να ανέρχεται στα 193 κιλά. Στην τε- οντας αρκετά καλά τον κορμό του αναβάτη για τα
λευταία γενιά του, το Dominar εξοπλίζεται με ανε- δεδομένα των γυμνών μοτοσυκλετών, όπως και τις
στραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών και μονό αμορτι- χούφτες οι οποίες αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσι-
σέρ με ξεχωριστό δοχείο αερίου, το οποίο εδράζεται μες στις κρύες ημέρες του χειμώνα. Το σχετικά μα-
χωρίς μοχλικό και ρυθμίζεται ως προς την προφόρ- λακό setup των αναρτήσεων ταιριάζει με τον χα-
τιση του ελατηρίου. ρακτήρα του μοντέλου συμβάλλοντας στην άνεση
Το σύστημα πέδησης έχει την υπογραφή της όταν διανύεις μεγάλες ευθείες, αυτό όμως δεν ση-
BYBREκαι απαρτίζεται από δίσκο 320 χιλιοστών μαίνει ότι το Dominar θα πει όχι σε δρόμο με στρο-
εμπρός με πλευστή δαγκάνα και δίσκο 230 χιλιο- φές. Οκ, μπορεί να μην είναι ¨κοφτερό¨ και άμεσο
στών πίσω, με το δικάναλο ABS να αναλαμβάνει
το ασφαλές φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες. Οι
όμορφοι αλουμινένιοι τροχοί με τις 5 διπλές ακτί-
νες φορούν ελαστικά της Ινδικής MRF η οποία κα-
τασκευάζει ελαστικά μοτοσυκλέτας από το 1985.
Οδηγώντας
Η μετακίνηση με το Dominar 400 στην πόλη είναι
μια ευχάριστη διαδικασία, καθώς μαζί του όλα μοιά-
ζουν εύκολα. Τα 193 κιλά δεν δυσκολεύουν στους
ελιγμούς, ενώ το τιμόνι κόβει αρκετά και είναι όσο
φαρδύ χρειάζεται για να έχεις τον κατάλληλο μο-
χλό αλλά και για να ¨χώνεσαι¨ χωρίς δεύτερες σκέ-
ψεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ο συμπλέκτης είναι Οι 41 ίπποι θα επιτρέψουν να κινηθείς με άνεση
ελαφρύς, το σασμάν θετικότατο στις αλλαγές και οι εκτός των αστικών τειχών. Στην έκδοση Tour η
αναρτήσεις αρκετά ενδοτικές για να περνάς πάνω καρίνα είναι μεγαλύτερη και δεν συμβάλλει μόνο
στην αισθητική, αλλά και στην προστασία του
από τις λακκούβες χωρίς ενοχλητικά κοπανήματα. κινητήρα
73 Eπιστροφή στα περιεχόμενα