Page 433 - mototriti testbook 01 Σεπτεμβρίου 2023
P. 433
EFUN TIGER
Εμφάνιση-ποιότητα
Αντικρίζοντας για πρώτη φορά το Tiger, νομίζεις
ότι δεν έχεις να κάνεις με ηλεκτρικό δίκυκλο, αλ-
λά με βενζινοκίνητο GT scooter. Το μοντέλο έχει
γενναίες διαστάσεις, με τα σχεδιαστικά του στοι-
χεία να εμπνέονται από τα μεσαία GT/sport μοντέ-
λα. Εμπρός, οι δύο προβολείς, η σχετικά στενή και
ψηλή ζελατίνα και τα τεθλασμένα πλαστικά δημιουρ-
γούν ένα μυώδες, αλλά σε καμία περίπτωση υπερβο-
λικό παρουσιαστικό. Κοιτώντας «προφίλ», η γωνιώδης Το εμπρός φρένο φέρει τριπίστονη δαγκάνα, που
σχεδίαση παραμένει, ενώ η ουρά «κλείνει» με ένα ευ- συνεργάζεται με το κύκλωμα του πίσω φρένου. Το
μέγεθες, διάφανο φωτιστικό τύπου LED, μια σχεδι- πιρούνι είναι μαλακό, εστιάζοντας στην άνεση.
αστική επιλογή που δείχνει να κερδίζει έδαφος στα Απαραίτητη για τα σημερινά δεδομένα πρακτικό-
ηλεκτρικά scooters. Το Tiger δεν είναι κραυγαλέο αλ- τητας είναι τουλάχιστον μία θήκη αντικειμένων στην
λά εισχωρεί σε «γνώριμα νερά», επιλέγοντας μια πιο ποδιά και το Tiger φέρει μια βαθιά «τσέπη», με θύρα
«ασφαλή» οδό σχεδιαστικής έκφρασης. Μάλιστα, τα παροχής ρεύματος USB, για ένα κινητό τηλέφωνο ή
πλευρικά καπάκια του ψαλιδιού στην πίσω ανάρτηση άλλα μικροαντικείμενα. Κάτω από την σέλα υπάρχει
θυμίζουν έντονα κινητήρα-μετάδοση, προσφέροντας ο βασικός χώρος αποθήκευσης: Ο όγκος του δεν
ένα ακόμη «καμουφλάζ» της ηλεκτρικής καρδιάς του. είναι αρκετός για κράνος (λόγω της μεγάλης μπα-
Σε κάθε περίπτωση η εμφάνιση είναι αρκούντως σύγ- ταρίας), όμως το Tiger έχει στον βασικό εξοπλισμό
χρονη και ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της κα- του, αφαιρούμενο Top Box που φιλοξενεί εύκολα
τηγορίας του. ένα κράνος κλειστού τύπου και όχι μόνο.
Ανεση-εργονομία Κινητήρας-περιφερειακά
Από ένα GT Scooter, περιμένεις ανάλογη... περιποί- Ο ηλεκτρικός «πυρήνας» του Tiger αποτελεί το
ηση στους τομείς της εργονομίας και της άνεσης. Αρ- δυνατότερο σημείο του, προσφέροντας δυνατότη-
χής γενομένης από την θέση οδήγησης, το Tiger εμ- τες και χαρακτήρα που ξεφεύγουν από το δίκυκλο
φανίζεται διαβασμένο. Ο αναβάτης κάθεται σχετικά πόλης και φλερτάρουν με δυνατότητες βενζινοκί-
προς τα πίσω, έχοντας δύο διαφορετικές θέσεις για τα νητων οχημάτων. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται
πόδια του στο πάτωμα. Το τιμόνι βρίσκεται σε φυσιο- στον πίσω τροχό και έχει ισχύ 9,5 ίππων. Η λειτουρ-
λογικό ύψος και σε συνδυασμό με το πλάτος του, κρα- γία του ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα, με την ρύθμιση 1
τά ξεκούραστα τα χέρια κατά την οδήγηση. Η σέλα εί- να περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 48 χλμ/ώρα,
ναι αρκετά σκληρή στο γέμισμα, αλλά προσφέρει καλή για περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας. Στις 2 και
στήριξη για την οδήγηση στην πόλη. Θετικό στοιχείο, 3 το μοντέλο αποδίδει την πλήρη ισχύ του η οποία
το «μαξιλαράκι» μέσης που σχηματίζεται στον διαχω- του εξασφαλίζει τελική της τάξης των 100 χλμ/ώρα,
ρισμό των επιπέδων αναβάτη-συνεπιβάτη. Θα πρέπει όπως επιβεβαιώσαμε στις μετρήσεις μας (στο κο-
να οδηγήσετε πάνω από μια ώρα, πριν το αφρώδες γί- ντέρ, θα δεις μέχρι και 106). Η μέγιστη ροπή του
νει περισσότερο αισθητό, σε γενικές γραμμές όμως η ηλεκτροκινητήρα δεν ανακοινώνεται, αλλά είναι
προσέγγιση της «απλωτής» GT θέσης οδήγησης είναι αρκετή για ικανές επιδόσεις και, όπως θα διαβάσετε
επιτυχημένη. Ο δε συνεπιβάτης, θα ακολουθήσει χω- και παρακάτω, κορυφώνεται στις μεσαιες ταχύτητες
ρίς προβλήματα καθώς το πίσω τμήμα της σέλας είναι προσφέροντας θαυμάσιες ρεπρίζ. Στο χρονόμετρο,
παρόμοια άνετο. το Tiger πέτυχε επιτάχυνση 0-50 σε 6 δευτερόλε-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα