Page 304 - scooter mototriti 01 Αυγούστου 2024
P. 304

ESF S4                                                   Honda Forza 300



        τες φρένων, «αντιστρέφοντας» την ροή ρεύματος  center λύσεων αφού η ροπή φτάνει άμεσα στον τρο-
        και προσφέροντας πολύτιμη ενέργεια απευθείας πί- χό. Κατά την εκκίνηση η ροπή παραμένει ψηλά, όποιον
        σω στην μπαταρία των 23,4 Ah. Μιλώντας για μπα- χάρτη και να έχετε επιλέξει (ακόμη και στο χαμηλότερο
        ταρία, αυτή είναι αφαιρούμενη από το scooter και  επίπεδο 1), ενώ σε ανωφέρειες το S4 θα ανταποκριθεί,
        μπορεί να φορτιστεί είτε όπου υπάρχει διαθέσιμη μια  αν και θα μειώσει την ταχύτητα του σε εντονότερες κλί-
        απλή οικιακή πρίζα, είτε πάνω στο scooter με την χρή- σεις.  Η ανάκτηση ενέργειας λειτουργεί αποτελεσματι-
        ση της εισόδου ρεύματος, που βρίσκεται στο πίσω μέ- κά, όταν συνηθίσετε να «τσιμπάτε» τις μανέτες φρένου

        ρος του χώρου για τα πόδια.                          στην επιβράδυνση και μάλιστα, σε κατηφόρες, η δου-
          Το πλαίσιο του S4 είναι κατασκευασμένο από ατσά- λειά που κάνει φαίνεται άμεσα στην ένδειξη στάθμης.
        λι και, σε επίπεδο αναρτήσεων, εξοπλίζεται με τηλε- Στα φρένα, παρά το γεγονός ότι θα θέλαμε λιγότε-
        σκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ που ρυθ- ρο σπογγώδη αίσθηση στις μανέτες, σε καμία περί-
        μίζονται στην προφόρτιση, πίσω. Το ψαλίδι έχει σχήμα  πτωση δεν απογοητευτήκαμε από την δύναμη που
        «μπανάνα», μια σχεδιαστική λεπτομέρεια που το ομορ- μπορούν να ασκήσουν, επιβραδύνοντας με ασφά-
        φαίνει, θυμίζοντας μοτοσυκλέτες. Τα φρένα αποτελού- λεια το scooter.
        νται από δύο δίσκους, που συσφίγγονται από δαγκά-                  Τεχνικά xαρακτηριστικά

        νες 2 εμβόλων, εμπρός και πίσω.                       Κινητήρας
          Οδηγώντας                                          Τύπος             Bosch hub-center, με ανάκτηση
          Με τα ηλεκτροκίνητα scooters να αυξάνονται και να                                          ενέργειας
        πληθύνονται, είναι προφανές ότι όλο και περισσότεροι   Κυβισμός (κ.εκ.)                            Δ/Α
                                                             Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)
                                                                                                           Δ/Α
        αναβάτες ενδιαφέρονται να… βάλουν στην πρίζα (κυ-    Συμπίεση (:1)                                 Δ/Α
        ριολεκτικά και μεταφορικά) την μεταφορική τους πραγ-  Ισχύς (ίπποι)                                   2
        ματικότητα.  Πόσο  καλά  ανταποκρίνεται  το  μικρό  και   Ροπή (kg-m στον τροχό)                   Δ/Α
                                                             Μπαταρία
                                                                                     Λιθίου, αφαιρούμενη, 48V
        προσιτό ESF S4; Ας δούμε. Κάτι που προσέχεις γρήγο-  Χωρητικότητα (Ah)                              26
        ρα με το S4 είναι το πραγματικά μικρό βάρος του, που   Αυτονομία μέση (χλμ)                         60
        κάνει τις επιτόπιες μανούβρες παιχνιδάκι και θα διευ-  Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)                   45
                                                               Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
        κολύνει τον χειρισμό του ακόμη και από πιο μικρόσω-  Τύπος                         Ατσάλινο σωληνωτό
        μα άτομα. Στο δρόμο, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη   Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις     Τηλεσκοπικό πιρούνι
        ευελιξία και αυτό επιβεβαιώνεται, αν υπολογίσεις τους   Διαδρομή (χλστ.)                           Δ/Α
        τροχούς των 10 ιντσών στην εξίσωση. Κυριολεκτικά…    Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις       Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
                                                             Διαδρομή (χλστ.)
                                                                                                           Δ/Α
        σαν αέρας κινείται το S4 στην πόλη, προσπερνώντας    Φρένα Ε (χλστ.)                              Δ/2Ε
        αβίαστα το μποτιλιάρισμα και αλλάζοντας κατεύθυν-    Φρένα Π (χλστ.)                              Δ/1Ε
        ση με την ελάχιστη δύναμη στο τιμόνι (αν προέρχεστε     Τροχοί - Ελαστικά                   80/100-10”
                                                             Ελαστικό Ε
        από μεγαλύτερο μοντέλο ή μοτοσυκλέτα, θα χρειαστεί   Ελαστικό Π                             80/100-10”

        να το συνηθίσετε λίγο). Οι μικροί τροχοί και η ρύθμιση
        των αναρτήσεων έχουν ως αποτέλεσμα κάποιες έντο-      Η άποψή μας
        νες κακοτεχνίες να γίνονται αισθητές από τον αναβάτη,   Το ESF S4 διεκδικεί δυναμικά την θέση του στα ηλεκτροκίνητα δίκυ-
        τίποτα όμως προβληματίσει σοβαρά. Σε κάθε περίπτω-    κλα αστικής χρήσης, με ικανοποιητική απόδοση σε όλα τα απαιτούμε-
        ση, τα επίπεδα πρόσφυσης του μοντέλου στις στροφές    να σημεία, όλες τις ευκολίες των αφαιρούμενων μπαταριών και ένα
                                                              δυνατό ατού: Μια πολύ προσιτή τιμή που δεν ξεπερνά τα 2.000 ευρώ.
        αλλά και στην ευθεία είναι επαρκέστατα στα οδηγικά    Αν σκεφτεί κανείς και το όφελος από την επιδότηση των ηλεκτροκί-
        πλαίσια ενός scooter.                                 νητων δικύκλων από το κράτος, η τιμή μειώνεται ακόμα περισσότερο
          O ηλεκτροκινητήρας χαρακτηρίζεται από άμεση από-    και το S4 έρχεται ακόμα πιο κοντά στον υποψήφιο αναβάτη του, ως
                                                              ένα απόλυτα ικανό και πολύ εύχρηστο προσωπικό μέσο μετακίνησης.
        κριση  στο  γκάζι,  εγγενές  χαρακτηριστικό  των  hub-
                                                 Eπιστροφή στα περιεχόμενα
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309