Page 109 - scooter mototriti 01 Αυγούστου 2024
P. 109
Vespa Primavera 150 ABS
και τη συναρμογή των εξαρτημάτων να είναι αψε-
γάδιαστη. Δεδομένης της τιμής και του εκλεπτυ-
σμένου χαρακτήρα της, είχαμε υψηλές προσδοκίες
και η Vespa στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Η
πλήρης απουσία τριγμών ενισχύει την αίσθηση πο-
λυτέλειας και τα πλαστικά δίνουν την αίσθηση ότι
θα παραμείνουν αναλλοίωτα για πολύ καιρό. Η έκ-
δοση S της Primavera, εκτός από κόκκινο ματ με τη Άνετη η σέλα για τον αναβάτη, λίγο στριμωγμένος
μαύρη σέλα που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι δια- θα νιώσει ο συνεπιβάτης.
θέσιμη σε σκούρο μπεζ με καφέ σέλα και σε μπλε Μόνο στον
ματ με μπεζ σέλα. εμπρός
Άνεση – Εργονομία τροχό
επεμβαίνει
Το τιμόνι φέρνει τα χέρια ψηλά σε μια ξεκούρα- το ABS.
στη θέση, με τους αγκώνες να έρχονται σε φυσι-
ολογικές γωνίες. Το ίδιο ισχύει και για τα γόνατα
του αναβάτη, αν και το πάτωμα τοποθετεί τα πόδια
σε μια μόνο θέση, χωρίς να τους δίνει περιθώριο
να μετακινηθούν. Η σέλα είναι άνετη, έχει μαλα-
κό αφρώδες και δεν απέχει πολύ από το έδαφος,
οπότε ο αναβάτης πατά με ευκολία στο έδαφος. Τα λά ενεργεί μόνο στον εμπρός τροχό. Οι ζάντες της
πράγματα για τον συνεπιβάτη δεν είναι εξίσου ρό- Primavera είναι 12 ιντσών με πέντε διπλά μπράτσα
δινα, αφού το κομμάτι της σέλας που απομένει δεν και φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70-12 και
είναι μεγάλο, ενώ δεν υπάρχουν μαρσπιέ, οπότε τα 120/70-12 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
πόδια του φιλοξενούνται στο πίσω μέρος της πο- Κινητήρας
διάς. Κάτω από τη σέλα χωράει ένα full face κρά- Το κινητήριο σύνολο με το οποίο εξοπλίζεται η
νος και περισσεύει χώρος για γάντια ή αδιάβροχα, Primavera S 150 δεν μας είναι άγνωστο αφού έχει
ενώ υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά τοποθετηθεί και σε άλλα scooter της Piaggio και
με θύρα USB. έχει αποδείξει την αξία του. Πρόκειται για τον μο-
Πλαίσιο – Αναρτήσεις - Φρένα νοκύλινδρο, τετράχρονο i-get κινητήρα των 154,8
Η Primavera έχει παραδοσιακά ατσάλινο σώ- κυβικών με τις 3 βαλβίδες που αποδίδει 12,9 ίπ-
μα με ενισχύσεις στα σημεία που δέχονται τη με- πους στις 7.750 σ.α.λ. και 1,3 κιλά ροπής στις
γαλύτερη καταπόνηση. Στο εμπρός μέρος έχουμε 6.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του γίνεται με ψεκασμό
την κλασική διάταξη ανάρτησης με τον μονό υστε- και συνεργάζεται με CVT κιβώτιο μεταβαλλόμενης
ρούντα βραχίονα στην αριστερή πλευρά, αφήνο- σχέσης. Η λειτουργία της μετάδοσης είναι υποδειγ-
ντας από την άλλη σε κοινή θέα την όμορφη ζά- ματική και σου επιτρέπει να ελέγχεις με ακρίβεια
ντα. Στο πίσω μέρος έχουμε μονό αμορτισέρ που την κίνηση του scooter με χαμηλές ταχύτητες, χω-
δίνει διαδρομή 70 χιλιοστά και δίνει τη δυνατότητα ρίς να «αρπάζει» ή να «αμολάει» απότομα. Η δύ-
ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου σε 4 θέ- ναμη του κινητήρα και η «κοντή» μετάδοση κάνουν
σεις. Στον τομέα των φρένων έχουμε υδραυλικό την Primavera S να επιταχύνει γρήγορα μέχρι τα
δισκόφρενο 200 χιλιοστών εμπρός με μεταλλικά 70 χιλιόμετρα, ενώ αν ο αναβάτης κρατήσει το γκά-
σωληνάκια, ενώ πίσω υπάρχει ταμπούρο 140 χιλι- ζι ανοιχτό, συνεχίζει με πιο αργό ρυθμό μέχρι την
οστών. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, αλ- τελική των 100 χιλιομέτρων την ώρα. Κατά τη διάρ-
Eπιστροφή στα περιεχόμενα